Uvedení nového modelu na trh vždy předchází náročné testování, které dostává vůz do nejextrémnějších situací.
Extrémnímu testování se nevyhnul ani Ford Mustang Mach-e, u kterého si automobilka chtěla být obzvlášť jistá, že zákazníkům nabízí schopný a dostatečně odolný elektromobil. A to jak zvenčí, tak uvnitř. Úkolem některých testů navíc bylo i uklidnění zákazníků, pro které je svět elektromobility stále velkou neznámou.
Podle Fordu si například 13 % Evropanů stále není jisto, zda mohou elektromobily zmoknout či navlhnout během jízdy v dešti. A zda vůbec elektromobily mohou do klasické automyčky. Testovaný Mustang Mach-e proto musel absolvovat 60 průjezdů poměrně brutální automatickou myčkou bez mýdlového roztoku, ovšem s klasickými kartáči, tryskami a sušením. Tento test měl simulovat pravidelné mytí vozu ve 14denních intervalech po dobu dvou let.
Během testů v myčce navíc pracovníci Fordu ověřovali i těsnost různých spár, spojů a komponentů. K tomuto účelu byla použita tlaková myčka o výkonu až 1700 PSI a teplotou vody 60 °C, jejíž tryska byla namířena na spáry dveří, spáry kolem světel či nápisy na karoserii.
Speciálním testem pak prošlo i lakování. Ford Mustang Mach-e, jako SUV s pohonem všech kol, by se totiž neměl zaleknout ani lehkého terénu, kde může být karoserie ostřelována drobným štěrkem. Kvůli ověření odolnosti laku tak musel vůz absolvovat zhruba 300 mil (cca 483 km) na testovací dráze poseté štěrkem různé velikosti při rychlosti až 96 km/h.
V interiéru pak automobilka podrobila náročnému testování sedačky, které musí odolat pravidelnému nasedání a vysedání lidí různých postav. K testování odolnosti se proto používají tzv. „robotické zadky“, automobilkou označované jako „robutt“, naprogramované na simulaci minimálně 250.000 usednutí a vysednutí ze sedačky. Robutt přitom dokáže na sedačky působit různým tlakem, čímž může simulovat různou úroveň zatížení.
Povrch interiéru je pak testován na odolnost vůči chemikáliím, které mohou být používány například při údržbě. Materiály však musí odolávat také abrazivním materiálům a nesmí se mechanicky poškodit, tedy například ošoupat. Simulace přitom ověřuje odolnost materiálu na dobu až 10 let.
Obrazovka 15,5palcového dotykového infotainmentu pak musí odolat namáhání, kterému by ji mohly vystavit například nudící se ratolesti, náklad či domácí mazlíčci. Obrazovka je proto pokryta odolným sklem „Dragontrail“ a je připevněna do speciálního rámu z hořčíkové slitiny, která by měla odolat extrémnímu namáhání. Během testování tak obrazovka musela vydržet i údery kladivem nebo odolat poškrábání klíčem.