Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínský Rolls-Royce Cullinan přichází jako elektromobil. Opulentní Hongqi E-HS9 ujede přes 500 km

David Bureš
Diskuze (5)

Hongqi E-HS9 je 5,2 metru dlouhým luxusním SUV. Díky obřím rozměrům může využívat obří baterie s kapacitou 92,4 kWh, které mu vystačí na ujetí více než 500 kilometrů.

Hongqi je čínská značka luxusních automobilů patřící státem vlastněnému koncernu FAW Group. Založena byla již v roce 1958, což z ní dělá nejstarší čínskou automobilovou značku. Aktuálně probíhá její rozsáhlá expanze, což z Rudé vlajky (překlad jejího názvu) má udělat čínskou alternativu pro britský Rolls-Royce. Poslední představenou novinkou je elektřinou poháněné SUV Hongqi E-HS9. Poprvé se vůz prozradil světu v květnu, nyní tu jsou však už oficiální fotografie, včetně potvrzených informací.

Tvary vozu jsou dílem designérského týmu Gilese Taylora, globálního viceprezidenta designu automobilky FAW Group, který k čínskému výrobci nastoupil v roce 2018. Do té doby působil u Rolls-Roycu, kterému dlouhá léta dělal ředitele designu, a tak je jeho přechod k čínskému konkurentovi o to pikantnější.

Taylor se svým týmem navrhnul opravdu opulentní automobil se sebevědomým výrazem díky nepřehlédnutelné masce, na níž navazují nízké světlomety. Vysoký ponton karoserie z boku ukazuje zapuštěné kliky dveří, zatímco záď zdobí propojená koncová světla. Kola jsou standardně 21palcová, připlatit si však lze za ještě o palec větší.

Majestátní je E-HS9 také svými rozměry. Je dlouhé 5.209 mm, široké 2.010 mm a vysoké 1.731 mm, s rozvorem dlouhým 3.110 mm. Je tudíž o chlup menší než potenciální konkurent v podobě Rolls-Roycu Cullinan. Ten je dlouhý 5.341 mm, s rozvorem 3.295 mm.

Fotografie interiéru automobilka zatím nezveřejnila, víme však, že k dispozici budou různé konfigurace sedadel. Tou nejluxusnější bude čtyřmístná varianta, pro méně náročné klienty tu pak bude i šestimístná verze nebo sedmimístná.

Hongqi E-HS9 je prezentováno jako elektromobil, přičemž v prodeji budou hned dvě varianty s pohonem obou náprav. Ta silnější dostane dva elektromotory, přední s výkonem 160 kW a zadní s 245 kW, které budou čerpat svoji energii z doslova gigantických baterií o kapacitě 92,4 kWh. Ty vozu vystačí na ujetí více než 500 kilometrů na jedno nabití. Silné motory pak v kombinaci s pohonem obou náprav umožní autu zrychlit z 0-100 km/h za méně než čtyři sekundy.

Značka Hongqi chce v následujících letech výrazněji expandovat. Přestože se nevyhne přezdívce „čínský Rolls-Royce,“ chce sázet na vlastní tvář a osobitý vzhled, čerpající inspiraci z čínské kultury. Zákazníky pak chce lákat i na technické inovace, po nichž je v Číně obrovská poptávka, což může být zásadní rozdíl proti spíše konzervativnímu Rolls-Roycu.

David Bureš
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - netcar.xx
8. 8. 2020 12:34
Re: Cullinan
A tohle je pro lidi co nemaji vkus, penize a hlavne pater
7. 8. 2020 16:33
Software
Na šílenou karoserii a opulentní interiér vždycky nějakého neukojeného designéra najdete. Elektromotory a baterie jsou dneska komodita. Extra jízdní vlastnosti u takového monstra snad ani nikdo nečeká. Ale vyvinout a odladit potřebný SW bude docela oříšek. WV má problém s ID3 ne proto, že by byli tupí, ale proto, že je to opravdu složitá disciplína. A nemyslím, že by Číňani dokázali zázraky. Když začínalo Huawei nebo ZTE, tak od Cisca zkopírovali HW i SW. V automotive není moc od koho kopírovat, resp. kvůli vazbě na mechanickou část je to mnohem složitější.
Avatar - Stejsn
7. 8. 2020 12:43
Cullinan
sám o sobě je auto pro lidi, co mají prachy, ale nemají vkus.
Avatar - 3_diamanty
7. 8. 2020 11:45
Re: A ja porad co mi to pripomina
uz len tie predne svetla zmenit na okruhle :yes:
Avatar - netcar.xx
7. 8. 2020 10:31
A ja porad co mi to pripomina
https://de.wikipedia.org/wiki/GAZ-53#…