Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C-Elysée se dočká nástupce. Bude se ale prodávat také u nás?

David Bureš
Diskuze (6)

C-Elysée je dnes už v českém prostředí trochu zapomenutý dostupný sedan. Zatímco u nás se už nějakou dobu neprodává, jinde ve světě pokračuje. A počítá se i s nástupcem.

Citroën C-Elysée je kompaktní sedan, který na trh vstupoval v roce 2012, po boku sesterského Peugeotu 301. Reagoval na tehdejší ekonomickou krizi, a tak nabídl primárně dostupnou cenu, na níž zákazníci z vybraných zemích slyšeli. I proto se dnes počítá s nástupcem, byť v domovské Francii se nikdy neprodával a třeba na českém trhu už nějakou dobu oficiálně dostupný rovněž není.

Nová generace se podle zákulisních zpráv představí v příštím roce, kdy už ostatně na ní bude nejvyšší čas. Vždyť za rok by C-Elysée oslavilo 10 let v prodeji, což je dnes úctyhodná doba.

Automobil si má zachovat koncepci klasického sedanu, oslovit chce totiž tradiční zákazníky, kterým nevyhovuje atypická koncepce dnešního kompaktu C4, inspirovaného světem crossoverů. Ostatně vůz bude cílit na tradiční trhy sedanů, kde se mu léta daří, třeba Turecko nebo Tunisko. Nadále pak C-Elysée bude chtít být žádané také třeba ve Španělsku, Maroku nebo v Číně.

Právě s C4 novinka bude sdílet své technické základy, v podobě platformy EMP2. Už by tudíž nemuselo jít o ryze „budgetové“ auto jako dosud. Možná i proto se spekuluje o přejmenování na C4 L. Tak už se ostatně kdysi jmenoval sedan na bázi C4 vyráběný v Číně.  

S C4 by tedy byla sdílena také nabídka motorů, primárně stojící na tříválci 1.2 PureTech, doplněném o turbodiesel 1.5 BlueHDi. Vyloučen není ani příchod elektrické verze, byť některé cílové trhy takové provedení (zatím) nevyžadují.

Návaznost na C4 se podepíše také na místě výroby. Jestliže dosavadní C-Elysée se vyrábí ve španělském Vigu, produkce nástupce se přesune do závodu Villaverde nedaleko Madridu. Odstartovat tam má v říjnu 2022.

Jde o logický krok z hlediska logistiky, ve Villaverde se bude vůz vyrábět po boku technicky spřízněného modelu, kapacita závodu Vigo se zase uvolní pro nově plánovaného bratra Berlinga, které se tam rovněž vyrábí. Tím bude nový Fiat Doblo, který se bude nově vyrábět právě ve Španělsku, po boku svých nových sourozenců. Pro Čínu pak C-Elysée nadále bude vznikat lokálně, v místní továrně.

Více se o novém Citroënu C-Elysée (potažmo C4 L) dozvíme v následujících měsících. To by ostatně mělo být už jasněji, zda se objeví na českém trhu, nebo bude nadále primárně prodáván ve Středomoří nebo Číně.

David Bureš
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - sorpersa
19. 10. 2021 10:13
Re: .........
V podstate tomu autu nie je či vytknúť za tú cenu, s tým kombíkom si trafil klinec po hlavičke. Minule som paradoxne zistil, že sedan bol užitočnejší ako HB v ktorom som prevážal určitý predmet, ktorý sa do HB vošiel len po sklopení 2/3 sedačiek, miesto vzadu ostalo jedno. No do sedana vošiel predmet celý a miesta ostali 3 :-)
19. 10. 2021 08:33
Re: Bude se ale prodávat také u nás?
Prečo ten negatívny postoj?
Avatar - del42sa
19. 10. 2021 08:14
Bude se ale prodávat také u nás?
doufejme že ne ;-)
18. 10. 2021 21:01
Re: .........
Mali ako lowend oživiť značku Panhard, možno by urobili lepšie. Inak to auto nie je márne. Keby spravili kombík, urobili by väčšie terno, sedany fičia už asi len v Turecku.
18. 10. 2021 18:33
.........
podla statistik, daciovatost citronu sa moc nevyplatila. toto manazeri netrafili.
ludia radsej si priplatili, to platilo aj o volitelnom airbump na modeloch (>60%). elyse nebolo hrozne auto, ale prilis lacne.