Nový Fiat Doblo dorazí v roce 2022. Bude to převlečené Berlingo
Vznik koncernu Stellantis bude mít v případě Fiatu také velký vliv na jeho nabídku užitkových vozidel. Fiat Professional totiž postupně přezbrojí na původem francouzskou techniku.
Mezi automobilové události roku 2021 bezesporu patřila fúze Skupiny PSA a koncernu Fiat Chrysler Automobiles, díky níž vznikla nová automobilka Stellantis. Výrobci se spojili hlavně kvůli snížení vývojových a výrobních nákladů, a to díky rozsáhlému, velkoobjemovému sdílení techniky napříč koncernem. Už dopředu se mluvilo o tom, že z tohoto kroku bude těžit hlavně Fiat.
V jeho souvislosti se hovoří o opětovné expanzi na poli malých automobilů, a to díky využití platformy původem od PSA pro nová auta. Jenže nejde o jediné využití francouzské techniky Fiatem, stejný krok italská automobilka chce provést také na poli užitkových vozidel.
Fiat Professional totiž chystá postupné přezbrojení na techniku původem od PSA, k němuž podle zákulisních zpráv dojde už v roce 2022. To se totiž konečně představí nová generace stařičkého kompaktního modelu Doblo i náhrada středně velkého Talenta, které se zřejmě opětovně přejmenuje na Scudo.
V obou případech se přitom dočkáme využití techniky vyvinuté ve Francii. Fiat Doblo se totiž nově stane sourozencem Citroënu Berlingo a spol., zatímco Scudo bude znovu bratr Citroënu Jumpy/SpaceTourer a spol.
Jde o logický krok, jak v rámci Stellantisu ještě více snížit vývojové a výrobní náklady. Využití stejné techniky v dodávkách napříč značkami navíc dnes není nijak neobvyklé.
Fiat Professional díky tomu bude mít kompletní nabídku navázanou na značky bývalé Skupiny PSA. I největší Ducato je totiž sourozencem modelů PSA - Citroënu Jumper, Peugeotu Boxer a nejnověji i Opelu/Vauxhallu Movano.
Doblo navíc již zaslouží mezigenerační proměnu, však stávající generace se vyrábí už od roku 2010. I proto se očekávají velké změny, Doblo díky sdílení techniky s Berlingem a spol. nově vsadí na tříválec o objemu 1,2 litru a vznětovou patnáctistovku, k dispozici by měla být také čistě elektrická varianta. Navíc má dojít k přesunu výroby, jestliže dnes se Doblo vyrábí u turecké automobilky Tofas, nově by se mělo vyrábět ve španělském Vigu a portugalském Mangualde, po boku svých sourozenců. Start výroby se údajně naplánován na léto 2022 s tím, že v rámci příchodu Dobla mají být jeho sourozenci postupně inovováni.