Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Fiat Doblo dorazí v roce 2022. Bude to převlečené Berlingo

David Bureš
Diskuze (23)

Vznik koncernu Stellantis bude mít v případě Fiatu také velký vliv na jeho nabídku užitkových vozidel. Fiat Professional totiž postupně přezbrojí na původem francouzskou techniku.

Mezi automobilové události roku 2021 bezesporu patřila fúze Skupiny PSA a koncernu Fiat Chrysler Automobiles, díky níž vznikla nová automobilka Stellantis. Výrobci se spojili hlavně kvůli snížení vývojových a výrobních nákladů, a to díky rozsáhlému, velkoobjemovému sdílení techniky napříč koncernem. Už dopředu se mluvilo o tom, že z tohoto kroku bude těžit hlavně Fiat.

V jeho souvislosti se hovoří o opětovné expanzi na poli malých automobilů, a to díky využití platformy původem od PSA pro nová auta. Jenže nejde o jediné využití francouzské techniky Fiatem, stejný krok italská automobilka chce provést také na poli užitkových vozidel.

Fiat Professional totiž chystá postupné přezbrojení na techniku původem od PSA, k němuž podle zákulisních zpráv dojde už v roce 2022. To se totiž konečně představí nová generace stařičkého kompaktního modelu Doblo i náhrada středně velkého Talenta, které se zřejmě opětovně přejmenuje na Scudo.

V obou případech se přitom dočkáme využití techniky vyvinuté ve Francii. Fiat Doblo se totiž nově stane sourozencem Citroënu Berlingo a spol., zatímco Scudo bude znovu bratr Citroënu Jumpy/SpaceTourer a spol.

Jde o logický krok, jak v rámci Stellantisu ještě více snížit vývojové a výrobní náklady. Využití stejné techniky v dodávkách napříč značkami navíc dnes není nijak neobvyklé.

Fiat Professional díky tomu bude mít kompletní nabídku navázanou na značky bývalé Skupiny PSA. I největší Ducato je totiž sourozencem modelů PSA - Citroënu Jumper, Peugeotu Boxer a nejnověji i Opelu/Vauxhallu Movano.

Doblo navíc již zaslouží mezigenerační proměnu, však stávající generace se vyrábí už od roku 2010. I proto se očekávají velké změny, Doblo díky sdílení techniky s Berlingem a spol. nově vsadí na tříválec o objemu 1,2 litru a vznětovou patnáctistovku, k dispozici by měla být také čistě elektrická varianta. Navíc má dojít k přesunu výroby, jestliže dnes se Doblo vyrábí u turecké automobilky Tofas, nově by se mělo vyrábět ve španělském Vigu a portugalském Mangualde, po boku svých sourozenců. Start výroby se údajně naplánován na léto 2022 s tím, že v rámci příchodu Dobla mají být jeho sourozenci postupně inovováni.

David Bureš
Diskuze (23)

Doporučujeme

19. 10. 2021 10:14
Re: Logo
Jasne - potrebovali prekryť pôvodný znak Citroenu, aby ho nemusel prácne retušovať. Stačí len dostatočne veľká záplata a hotovo. Najľahšia cesta je najlepšia, veď čo už len čitateľ ACZ potrebuje...?
19. 10. 2021 09:50
Re: zufalstvo
To je tak trochu všeobecný problém, nie iba u PSA. Holt tie špinavé emisie...
19. 10. 2021 09:46
Re: převlečené Berlingo
Jazdil si niekedy so súčasným Berlingom?
19. 10. 2021 09:45
Re: zufalstvo
Nemá pravdu. 1,2 je poskladaná blbo, preto má niečo drahší servis, keď sa pri výmene oleja vždy mení aj remeň - tým je to vyriešené. Auto s týmto motorom máme doma a mimo o niečo drahšej výmeny oleja nemá žiadny problém. Jazdí s ním žena, zväčša po meste.
ja mám Berlingo s tým "užraným" motorom 1,5 HDi a čuduj sa svete, spotreba sav priemere drží medzi 5 a 6 litrami, podľa štýlu a zaťaženia auta. Koľko potom žral predchodca 1,6? S Kangoom som predtým jazdil za 5,8-6,2 litra.
O problémoch s čerpadlom zatiaľ neviem, keď nastanú. môžeme to prebrať.
19. 10. 2021 09:39
Re: Re: Samozrejme
Asi polovicu týchto strojov na cestách vídam ako osobné vozidlá. Tiež jedno vlastním. To auto za posledný cca rok zdraželo o nemalých 3000,-€.