Citroën C-Elysée WTCC poprvé vyjede 12. dubna
O přípravách závodního vozu na bázi levného rodinného sedanu jsme informovali již ve třetím čtvrtletí minulého roku. Za volant speciálu se posadí Sébastien Loeb, José - María López a Yvan Muller, tedy jezdci, kteří mají zkušenosti nejen z okruhů, ale také z drsného světa rallye.
Citroën Racing při návrhu vozu vystupovala z dat, která poskytl rallye speciál DS3 WRC a okruhová Xsara Kit-Car. Dosavadní testování probíhalo na okruzích šampionátu WTCC, ale také Hungaroringu, Monze či Yas Marina v Abú Dhabí, kde se musely speciály vyrovnat s nesrovnatelně vyššími teplotami. Pracovalo se hlavně na spolehlivosti a co nejlepším použití nových dílů.
Tým plánuje do začátku šampionátu (12. dubna v Marrákeši) ještě tři kola testování, v polovině března se vůz postaví před homologační komisi. Poté již nebude možné provádět změny na některých jeho částech, pomůže ale využití žolíků známých z rallye. Velká pozornost byla věnována také aerodynamice, finální konfigurace se však představí až při posledním testování.
S letošní sezónou FIA WTCC přichází řada změn v předpisech. Vozy budou nyní větší, lehčí a také výkonnější. Z původního Citroënu C-Elysée zůstal prakticky jen skelet, i ten ale prošel řadou změn a instalací ochranného rámu. Část karoserie je vyrobena z kompozitních materiálů, aby byla dodržena předepsaná hmotnost vozu 1100 kilogramů včetně řidiče.
Pod kapotou vozu najdeme přeplňovaný zážehový čtyřválec z Citroënu DS3 WRC. Agregát má objem 1,6 litru, výkon 279 kW při 6000 otáčkách za minutu a spolupracuje se šestistupňovou sekvenční převodovkou Sadev. Točivý moment 400 Nm je dostupný o 1500 otáček níže a putuje na přední kola. O kontakt s vozovkou se postarají 18“ kola s pneumatikami Yokohama, bezpečné zastavení mají na starosti ostré brzdy se čtypístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovými vzadu.