Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C-Zero koupil první privátní zákazník, majitel vodní elektrárny

Citroën C-Zero
Citroën C-Zero
Citroën C-Zero
Citroën C-Zero
48 Fotogalerie
Diskuze (11)
Na otázku proč elektromobil odpověděl lakonicky: “A čím jiným bych měl jezdit?"

Minulý týden proběhlo v dealerství AC BOOM ve Dvoře Králové nad Labem předání prvního vozu Citroën C-Zéro do rukou soukromého zákazníka, pana Oldřicha Hromádka.

Ten převzal svůj elektromobil přímo od majitele dealerství, pana Nasika Kiriakovského. Pan Hromádko se stal prvním českým soukromým vlastníkem Citroënu C-Zero, automobilu se 100 % elektrickým pohonem.

Jak se vůbec soukromá osoba dostane k nápadu pořídit si elektromobil? “A čím jiným bych měl jezdit? Mám vodní elektrárnu u Hostinného a každý den se musím dopravovat z Vrchlabí, kde bydlím, do práce. Elektromobil byl pro mne jasnou volbou”, říká spokojený nadšenec pan Hromádko.

“Jsem zastáncem zodpovědného přístupu k ekologii, navíc velký fanda elektromobilů. Věřím, že elektrovozy jsou reálná budoucnost, tak do deseti let je budeme běžně vídat na silnicích. Jenom škoda, že u nás neexistuje žádná podpora státu. V Evropské unii jsou dotace na pořízení elektromobilu i 65 %, u nás jen možnost odečíst si silniční daň”, dodává Hromádko.

Oldřich Hromádko se také chystá s přáteli podnikajícími ve stejném oboru k vybudování dobíjecích zásuvek pro elektroauta na každé vodní elektrárně.

Do současné doby společnost Citroën prodala elektromobily Citroën C-Zero již několika významným českým firmám, jako např. PRE, LeasePlan, RWE, Siemens nebo ABB.

Citroën C-Zéro, který je na trhu od září 2010, má dosud na kontě 9 českých registrací a je stejně jako Peugeot Ion značkovou verzí japonského Mitsubishi i-MiEV.

Elektromobil je nabízen za 739.900,- Kč bez DPH. Zákazníci, kteří si jej objednají, se po uhrazení kupní ceny stanou jeho majiteli stejně jako v případě konvečních automobilů. Cenu malého čtyřmístného vozu na úroveň slušně vybaveného vozu střední třídy zvyšuje lithium-iontová baterie (330 V) složená z 88 50Ah článků s celkovou kapacitou 16 kWh.

K pohonu slouží synchronní elektromotor s permanentním magnetem, který nabízí maximální výkon 49 kW (67 k) mezi 2500 a 8000 min-1 a točivý moment 180 Nm v rozmezí otáček 0-2000 min-1. Ten je distribuován k zadním kolům pomocí jednostupňové převodovky s voličem na podlaze, který vyznává tradiční schéma P-R-N-D, obvyklé u samočinných skříní.

Baterie se z domácí zásuvky rozvodné sítě nabíjí šest hodin, s použitím externí rychlonabíječky (125 A, 400 V) se baterie nabije na 80 % během půl hodiny.

Standardní výbava C-Zero pro český trh obsahuje systémy ABS, EBD, EBA, ESP a ASR, sadu šesti airbagů, dva úchyty ISOFIX na zadním sedadle, přední mlhové světlomety, elektrický posilovač řízení, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládána okna předních i zadních dveří a zatmavená skla zadních oken.

Komfort mikroauta s elektrickým pohonem zvyšuje poloautomatická klimatizace, rádio s přehrávačem CD i MP3, konektor USB, rozhraní Bluetooth, Citroën eTouch (mikrofon, reproduktor, karta SIM), kožený volant a kožená hlavice řadicí páky, výškově stavitelné a vyhřívané sedadlo řidiče a zadní sedadlo se sklopným a nastavitelným opěradlem děleným v poměru 50/50.

Příplatkovou výbavu pro C-Zero představuje pouze metalický lak za 9.400,- Kč nebo speciální bílý perleťový lak White Pearl za 11.800,- Kč.

Citroën C-Zero - ceny na českém trhu
MotorElektrický synchronní s permanentními magnety
Převodovka1A
Kapacita baterií [kWh]16
Největší výkon [kW/min-1]49/2500-8000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]180/0-2000
Pohotovostní hmotnost [Kg]1120
Max. rychlost [km/h]130
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,9
Dojezd na jedno nabití [km]150
Cena C-Zero [Kč bez DPH]739.900,-

Vstoupit do diskuze (11)