Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C15 končí po 21 letech výroby

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Malý dodávkový Citroën se těšil více než dvě desítky let značné popularitě v mnoha zemích. I když technika pokročila mílovými kroky kupředu, o C15 byl stále zájem. Poslední vyrobená Cé-patnáctka má pořadové číslo 1.181.471.

Malý dodávkový Citroën se těšil více než dvě desítky let značné popularitě v mnoha zemích. I když technika pokročila mílovými kroky kupředu, o C15 byl stále zájem. Poslední vyrobená Cé-patnáctka má pořadové číslo 1.181.471.

Model C15, vyráběný od roku 1984, nabízí velmi vysokou užitečnou hmotnost 765 kg a celkový objem nákladového prostoru 2,67 m3. To vše při celkové délce 3995 mm a pohotovostní hmotnosti 945 kg! Citroën C15 se vyráběl ve španělském Vigu a na trhy byl v posledních letech dodáván se vznětovým motorem 1.9 D (43 kW). U nás stále figuruje v ceníku Citroënu, když jej můžete mít za 266.900,-Kč, za posilovač řízení pak nutno připlatit 16.393,-Kč, vše bez DPH.

Pamětníci si vzpomenou také na původní osobní Citroën Visa a jeho sourozence Axela, který vyráběla rumunská automobilka v licenci a pak jej prodávala pod jménem Oltcit. Všechny tyto vozy jsou již dávno zapomenuty a nahrazeny i několika generacemi nástupců, jen užitková C15 stále žije.

Na českých stránkách Citroënu se o ní píše: "Ve spojení s dokonale odstupňovanou převodovkou nabízí pružnost, nízkou spotřebu, tichý chod a mimořádně vysokou spolehlivost: až 650 000 km bez generální opravy." Provozovatelé tohoto vozu si však vedle nesporných kvalit a dobrý parametrů pro praxi, připomenou řadu nemocí a problémů, které jim jejich miláček v podnikání uštědřoval. Čest jeho památce.

Ondřej Láník
Diskuze (25)
14. 12. 2005 21:21
Re: C15
:yes: :yes:
14. 12. 2005 17:47
OLTCITOVÁ TRANSFÚSE
Byly doby, brácho, kdy sis sed´do Oltcita a připadal sis jak král střední Evropy. A fakt jsi jím také byl... tady. Popravdě to bylo ve své době a v těchto místech dokonalé auto... kdo nezažil život za drátama, asi nepochopí... Tak sbohem :yes: