Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross
42 Fotogalerie

Citroën C5 Aircross dostal nový plug-in hybrid, silnější verze potěší delším dojezdem

Nový plug-in hybrid 180 e-EAT8 by měl být dostupnější, silnější verze 225 e-EAT8 pak díky novým bateriím nabídne delší elektrický dojezd.

Automobilka Citroën se pochlubila novou plug-in hybridní motorizací pro svůj SUV model C5 Aircross, která nese označení 180 e-EAT8 a tvoří tak dostupnější základ elektrifikovaných pohonných ústrojí. V nabídce přitom stále zůstává i výkonnější plug-in hybrid 225 e-EAT8, který prošel vylepšením.

Začněme ale od nové motorizace 180 e-EAT8, která se skládá ze spalovacího motoru 1.6 PureTech o výkonu 150 koní a elektromotoru o výkonu 110 koní. Kombinovaný výkon pohonného ústrojí pak dosahuje 180 koní a 360 Nm točivého momentu.

Video placeholder
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid • Zdroj: Citroën

Elektromotor, který dokáže vůz nezávisle rozpohybovat až k rychlosti 135 km/h, je napájen z baterie nové generace. Baterie slibuje celkovou kapacitu 12,4 kWh, využitelnou kapacitu 11,3 kWh a tvořena je 84 články. Díky nové chemii by přitom baterie měla nabídnout elektrický dojezd až 58 kilometrů.

Nabíjení baterie je podporováno při výkonu až 7,4 kW a trvat by mělo 1 hodinu a 45 minut. Kombinované emise nové motorizace by se pak měly pohybovat pouze okolo 35 g/100 km. Bližší informace o dostupnosti a ceně nové pohonné jednotky v Česku ale zatím bohužel nemáme.

Vedle uvedení nové pohonné jednotky ale automobilka také vylepšila stávající plug-in hybrid 225 e-EAT8, dostupný v modelech C5 Aircross i C5 X. Oba modely nově nabídnou delší dojezd, v případě modelu C5 Aircross ho však bylo dosaženo novou baterií, zatímco u modelu C5 X změnou nastavení systému.

U modelu C5 Aircross došlo díky použití nové chemie (při zachování stejného počtu 96 článků) ke zvýšení kapacity baterie z 13,2 kWh na 14,2 kWh. Využitelných je nicméně 12,9 kWh. I tak ale SUV nabízí zvýšení dojezdu o více než 15 procent – z původních 55 na 64 kilometrů.

U modelu C5 X zůstala baterie s 84 články a kapacitou 12,4 kWh (využitelných 11,3 kWh), díky úpravě systému však nově vůz nabídne zlepšení dojezdu z 55 na 63 kilometrů. Nabíjení obou výkonnější plug-in hybridů je podporováno výkonem až 7,4 kW a zabere méně než 2 hodiny.