Citroën C6 zamířil na stránkách dovozce do archívu, prodej však pokračuje
Z běžné nabídky modelů na stránkách www.citroen.cz se do archivu přesunul model C6.
Na náš přímý dotaz, co to pro českého zákazníka znamená, jsme dostali od tiskové mluvčí Citroënu v České republice Martiny Bedrnové následující vysvětlení: "Jedná se o model, který se prodává pouze v dražších a vybavenějších verzích a dospěli jsme tedy k názoru, že pokud si takový model klient chce objednat, má ve valné většině spoustu dalších individuálních požadavků. Není tedy rozumné mít tyto vozy skladem, a proto byly od ledna 2009 vyřazeny z ceníku. Nabízíme je pouze na základě konkrétní klientské objednávky, jsme tedy potenciálnímu zájemci požadovaný vůz schopni do ČR bez problémů dodat."
V roce 2006 Citroën prodal v Evropě 5.200 kusů C6, v roce 2007 pak 7.200 kusů a loni pouze necelých 3.000 ks. V České republice si v roce 2006 našlo zákazníka 20 velkých Citroënů, v roce 2007 se prodalo 25 vozů a loni 8 kusů.
Podobný režim nyní funguje u malého třímístného hatchbacku C2, který loni prošel dílčí inovací. Na českém trhu, který je v této kategorii orientován spíše na pětidveřové karoserie, tomuto netradičnímu vozu přímo konkurují menší vozy C1 a cenově pak i C3. "Model C2 je určen pro zákazníky, kteří nehledají nejlevnější vůz na trhu, ale pro ty kteří skutečně chtějí zrovna C2," vysvětlila mluvčí českého zastoupení. I Citroën C2 je možno u dealerů nadále objednávat.