Citroën DS3 Cabrio: První živé dojmy
Mluvit o Citroënu DS3 Cabrio jako o kabrioletu je poněkud nadnesené, ve srovnání s ostatními kabrii totiž zůstává spíše uzavřeným autem. O DS3 Cabrio tak raději mluvme jako o „hatchbacku s otevřenou střechou.“
Automobil sice nabízí zážitek otevřeného nebe nad hlavou, postranní části střechy ale autu stále zůstávají i po stažení plátna. Pocit otevřeného prostoru je tak u DS3 Cabrio podobný jako u vozů vybavených panoramatickou střechou.
Horní rám čelního okna je totiž mohutný, řidič a jeho spolujezdec tak mají stále pocit, že sedí v běžné DS3 s pevnou střechou. To cestující na zadních sedadlech si čerstvého vzduchu užijí dostatek, dá se totiž sklopit i zadní sklo, díky čemuž se cítí volněji než členové posádky vpředu.
Ovládání plátěné střechy je umístěno na rámu čelního skla. Střecha se otevírá ve dvou fázích – nejprve střecha dojede za zadní sedačky, přičemž při stahování je nutné tlačítko celou dobu držet. Následně je možné krátkým stiskem tlačítka sklopit i zadní sklo, na které se plátno položí. Tato akce (i se sklopením skla) trvá 16 sekund.
Zavazadlový prostor o objemu 245 litrů je možné otevřít, pokud je sklo na svém místě, pokud je ve vodorovné pozici, tak se sklo při pokusu o otevření kufru postaví a střecha posune. Nakládací otvor je miniaturní, široké je 72,5 centimetrů a vysoké jen 29 centimetrů. Při plánování prodlouženého víkendu je tak nutné počítat s tím, že se věci s sebou musí zabalit do malých zavazadel, která se do kufru dají naložit.
Záď automobilu se od běžného DS3 liší chromovanou lištou pod zadním oknem, za kterou se víko kufru zavírá. Kvůli tomu se však brzy ušpiní otisky prstů. Novým prvkem je také třetí brzdové světlo a koncové svítilny z LED. Na to brzdové v zadním spoileru je použito 15 diod, každou ze zadních svítilen pak tvoří 31 diod.
Z auta je dobře vidět, a to i dozadu, přestože je zadní okno menší než u verze hatchback. Po stranách skla jsou totiž kusy plátna.