Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën DS3 Racing Cabrio: Ostrých topless budou čtyři stovky

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Na konceptu DS3 Racing Cabrio se ještě nestačila usadit ani pořádná vrstva prachu a na spadnutí už je sériová verze.

Matně šedý Citroën DS3 Racing Cabrio s červenými prvky zvenčí i uvnitř jsme moli vidět v červenci na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Interiér dával tušit, že k sériové výrobě nemá auto daleko. Určitě ne, představí se totiž oficiálně už v lednu, alespoň to tvrdí britský Auto Express. Od dvojitého šípu však nezaznělo oficiálně zatím nic. Připomeňme, že předprodukční auto mělo pod kapotou klasickou přeplňovanou šestnáctistovku THP s výkonem 152 kW (207 koní) při 6000 otáčkách. Na přední kola přenášel šestistupňový manuál 275 N.m v maximálních 4500 min-1.

Řadový čtyřválec s šestnácti ventily, přímým vstřikem a turbem bude i pod kapotou sériovky.

Pochází z DS3 Racing a disponuje nejméně 147 kW (200 k), český importér však oficiálně udává stejných 152 kW. Točivý moment zůstane každopádně totožný. Sprint z klidu na stovku by měl francouzský diblík zvládnout za 6,5 s, což je velice slušné! Z uzavřené varianty pochází i podvozek s většími brzdami, který pomáhalo ladit závodní oddělení značky, stejně jako charakteristiku posilovače řízení. Otevřená verze samozřejmě disponuje plátěnou shrnovací střechou jako běžné (polo)kabriolety DS3 a váží jen o 25 kg více než stejně motorizovaný hatchback, tedy 1265 kg. Vnitřku zůstane i čalounění kombinací kůže Nappa a Alcantary, které používají rovněž nejluxusnější DS5.

Jen doufejme, že se půjde připlatit i za tu sportovní dětskou sedačku, kterou měl koncept vzadu. Matnou šedou Moondark si objednat můžete. Jen ceny zůstávají zatím v tajnosti a problémem možná je i to, že DS3 Racing Cabrio vznikne jen 400 kousků. Pravda, původně jich mělo být dokonce pouze 200. Takže jakmile jej bude možné objednat, směle do toho! Prodej začne krátce po lednové premiéře. Uzavřený DS3 Racing u nás stojí aktuálně 798.900 Kč. Britský Auto Express odhaduje cenový rozdíl na nějakých 1.900 liber (62.000 korun). V České republice jsou mezi obdobnými variantami hatchbacků a kabrioletů ještě o něco vyšší, konkrétně sedmdesátitisícové diference. Pokud se nějaký exemplář vůbec k nám dostane, počítejme tedy s částkou pod 870 tisíc korun. To není zrovna málo, pravda.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Avatar - Martin911Turbo
16. 12. 2013 17:24
Re: Dětská sedačka
protože tento typ auta striktně zapadá do kategorie Singles, pro ostatní tu je klasická C3 ;-)
Avatar - Martin911Turbo
16. 12. 2013 14:58
Dětská sedačka
Tan kdo si koupím DS3 Racing cabrio zcela jistě nebude řešit zadní sedačku na vožení harantů >:D