Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën Metropolis: Velký šestiválcový plug-in hybrid pro výstavu v Šanghaji (nové fotografie)

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 27. 4. 2010 • 21:41
51
42
Zobrazit náhledy (51)
Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6 Citroën C6
Čínu si dnes nedovolí ignorovat žádná významná světová automobilka. Ani ta, která je proslulá extravagantními výtvory.

Francouzský Citroën měl v minulosti ve výrobním programu několik velkých vozů. DS, která před 55 lety šokovala svět, nebyla žádné tintítko, její nástupci DS a XM také ne. Dnes je ve vyšší střední třídě zastoupena neméně odvážnou C6.

Koncept Metropolis však míří ještě výše, je 5,3 m dlouhý, 2 m široký a pouhých 1,4 m vysoký. Designem připomíná nedávnou studii GQ, respektive supersportovní GT. Je to však klasický čtyřdveřový sedan, byť se zřejmě oba páry otevírají proti sobě, alespoň to ze zveřejněných fotografií vyplývá. Karoserie je nalakována speciální barvou Pearl Silk, která je stříbřitě šedá, ale odstíny mění v závislosti na světelných podmínkách.

Metropolis je plug-in hybrid. Jeho srdcem je zážehový vidlicový šestiválec o objemu 2,0 litru, který sám vyvine maximálně 200 kW (272 k) a 375 Nm. Spolupracuje pochopitelně s elektromotorem, který dává trvale 40 kW (55 k) a nejvýše 70 kW (95 k). V běžném režimu je v činnosti pouze klasický agregát s vnitřním spalováním, elektrická jednotka se připojuje, je-li potřeba více výkonu. Při malých rychlostech je ale schopna vůz pohánět rovněž sama. Nelze se pak divit údajům o kombinované spotřebě, která spadla pod 3 l/100 km.

Pokud pracují obě dohromady, poskytují až 345 kW (460 k) a točivý moment 430 Nm, což k pohonu tak velkého auta zcela dostačuje. Pohonné ústrojí je spojeno se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, poháněna jsou přední kola, ale při horších adhezních podmínkách lze zapnout čtyřkolku. Jako správný luxusní Citroën, i Metropolis je vybaven odpružením

Hydractive. Může se ale pochlubit i výsuvným zadním spoilerem.

A poznámka v úvodu ohledně v současnosti největšího světového automobilového trhu? Metropolis vznikl v návrhářském centru v Šanghaji a v tomto městě bude od 1. května do 31. října letošního roku vystaven. Návštěvníci letošní šanghajské světové výstavy jej budou moci spatřit v pavilonu mateřské země Citroënu, tedy Francie.

Témata
29. 4. 2010 11:14
Re: krása
limuziny nemeckych lidrov su schopne drzat si svju hodnotu aj po 3 rokoch? daj este nejaky dobry vtip na rano :-)
29. 4. 2010 11:12
Re: blamáž
to su ale dristy :))

a necerpali ti korejci inspiraciu od Citroen DS 5 Hybrid? >:D
Avatar - Perun
27. 4. 2010 16:26
Re: ?
Jen se nedělej, být to bez těch šipek, tak tam šoupneš i nějakej ten palec >:D
Avatar - Dinar
27. 4. 2010 14:54
?
Audi jako hot rod s dvěma šipkami na single frame, ale celkem povedené. :-)
Avatar - gld
27. 4. 2010 14:41
Re: Vykřičník
citroen mal vždy úchylku na "čudné" volanty, tak sa cez to preneste >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku