Citroën Metropolis: Velký šestiválcový plug-in hybrid pro výstavu v Šanghaji (nové fotografie)
Francouzský Citroën měl v minulosti ve výrobním programu několik velkých vozů. DS, která před 55 lety šokovala svět, nebyla žádné tintítko, její nástupci DS a XM také ne. Dnes je ve vyšší střední třídě zastoupena neméně odvážnou C6.
Koncept Metropolis však míří ještě výše, je 5,3 m dlouhý, 2 m široký a pouhých 1,4 m vysoký. Designem připomíná nedávnou studii GQ, respektive supersportovní GT. Je to však klasický čtyřdveřový sedan, byť se zřejmě oba páry otevírají proti sobě, alespoň to ze zveřejněných fotografií vyplývá. Karoserie je nalakována speciální barvou Pearl Silk, která je stříbřitě šedá, ale odstíny mění v závislosti na světelných podmínkách.
Metropolis je plug-in hybrid. Jeho srdcem je zážehový vidlicový šestiválec o objemu 2,0 litru, který sám vyvine maximálně 200 kW (272 k) a 375 Nm. Spolupracuje pochopitelně s elektromotorem, který dává trvale 40 kW (55 k) a nejvýše 70 kW (95 k). V běžném režimu je v činnosti pouze klasický agregát s vnitřním spalováním, elektrická jednotka se připojuje, je-li potřeba více výkonu. Při malých rychlostech je ale schopna vůz pohánět rovněž sama. Nelze se pak divit údajům o kombinované spotřebě, která spadla pod 3 l/100 km.
Pokud pracují obě dohromady, poskytují až 345 kW (460 k) a točivý moment 430 Nm, což k pohonu tak velkého auta zcela dostačuje. Pohonné ústrojí je spojeno se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, poháněna jsou přední kola, ale při horších adhezních podmínkách lze zapnout čtyřkolku. Jako správný luxusní Citroën, i Metropolis je vybaven odpružením
Hydractive. Může se ale pochlubit i výsuvným zadním spoilerem.
A poznámka v úvodu ohledně v současnosti největšího světového automobilového trhu? Metropolis vznikl v návrhářském centru v Šanghaji a v tomto městě bude od 1. května do 31. října letošního roku vystaven. Návštěvníci letošní šanghajské světové výstavy jej budou moci spatřit v pavilonu mateřské země Citroënu, tedy Francie.