Citroën v Ženevě 2007
Poprvé se pouští do kategorie SUV s modelem C-Crosser a rozšiřuje své pole působnosti ve třídě MPV s vozem C4 Picasso. Pro modely C5 a C6 představila novou generaci navigace NaviDrive. A nezapomněla se pochlubit úspěšným C4 WRC.
Citroën C-Crosser
Tento model je výsledkem spolupráce koncernu PSA s automobilkou Mitsubishi a má sourozence, kterými jsou Peugeot 4007 a Mitsubishi Outlander. Automobil dlouhý 4,64 m, široký 1,81 m a vysoký 1,71 m (včetně střešního nosiče) má rozvor náprav 2,67 m. Prodej bude zahájen v létě letošního roku a zájemci o tento model nemohou mít problém při výběru pohonné jednotky, protože Citroën se rozhodl nabízet C-Crosser zatím pouze se vznětovým motorem 2.2 HDi s filtrem pevných částic a šestistupňovou manuální převodovkou. Agregát vybavený turbodmychadlem s proměnlivou geometrií poskytuje výkon 115 kW (160 k) a točivý moment 380 Nm při spotřebě 7,3 litru nafty na 100 km.
Podvozek C-Crosseru je vpředu vybaven zavěšením kol systémem MacPherson a vzadu má víceprvkové zavěšení s 20 mm stabilizátorem. Řidič si může zvolit jeden ze tří modulů pohonu podle podmínek na vozovce a stylu jízdy. Pohon dvou kol je určen pro pohyb po asfaltových silnicích, pohon všech kol je doporučen pro dosažení optimální přilnavosti za všech okolností a modul LOCK je vhodný pro podmínky se sníženou přilnavostí.
Interiér C-Crossseru pojme až sedm cestujících díky třetí řadě tvořené dvěma sedadly, která lze zcela skrýt do podlahy a vytvořit rovný a rozměrný zavazadlový prostor. Druhá řada sedadel se sklápí v poměru 60/40 a je posuvná v podélném směru o 80 mm. Objem zavazadlového prostoru je v pětimístném uspořádání 510 litrů a může se zvětšit až na 1686 litrů. Páté dveře C-Crosseru jsou dělené horizontálně a jejich spodní část unese 200 kg.
C4 Picasso
V Ženevě prezentovaný pětimístný Citroën C4 Picasso je důvodem přejmenování v Paříži představeného sedmimístného Citroënu C4 Picasso na Grand. Nový pětimístný model C4 Picasso na trh dorazí v prvním čtvrtletí letošního roku. Paleta pohonných jednotek bude obsahovat dva benzínové a dva dieselové motory. Zážehové jednotky jsou 1.8i 16V (92 kW/127 k) a 2.0i 16V (103 kW/143 k) a vznětové motory zastupují 1.6 HDi 16V (80 kW/110 k) a 2.0 HDi 16V (100 kW/138 k).
C4 Picasso nabízí dostatek prostoru pěti cestujícím a díky velké prosklené ploše výjimečný výhled. Zavazadlový prostor automobilu má objem 500 litrů v pětimístném uspořádání a po složení sedadel druhé řady se zvětší na 1734 litrů.
C4 WRC
Citroën do Ženevy přivezl také závodní speciál C4 WRC, který v letošní sezóně nastoupil na místo Citroënu Xsara WRC trojnásobného mistra světa značek v rallye z let 2003 až 2005. C4 WRC je stejně jako jeho předchůdce vybaven čtyřválcovým dvoulitrovým motorem s turbodmychadlem, který produkuje výkon přes 221 kW (300 k). přes sekvenční šestistupňovou převodovku a mechanické diferenciály na přední i zadní nápravě jsou poháněna všechna čtyři kola.
NaviDrive pro C5 a C6
Citroëny C5 a C6 dostanou od prvního čtvrtletí tohoto roku do výbavy novou generaci navigace NaviDrive. Systém bude vybaven 30 GB hard diskem pro uložení map a hudby. Na hard disku může být uloženo třicet map evropských zemí. Hard disk bude vybaven funkci podobnou jukeboxu a pojme až 180 hodin hudby. GPS navigace umožní nově pohled z ptačí perspektivy na 3D barevnou mapu a také detailní pohled na nejbližší křižovatku.
Citroën Cruise Crosser
V roce 1922 André Citroën zorganizoval první motorizovanou výpravu, která projela napříč Saharou. Poctou zakladateli automobilky a také účastníkům dálkových cest je koncept Citroën Cruise Crosser. Tento šestikolový automobil je společným dílem designérského centra Citroënu a školy designu Franco Sbarra.
Citroën Cruise Crosser je představou svých tvůrců o moderním expedičním automobilu. K pohonu slouží hybridní kombinaci motoru HDi s elektromotorem, uloženým na zádi pod podlahou korby. Automobil má díky této kombinaci vypouštět do ovzduší minimum CO2. Cruise Crosser může k pohonu používat pouze první dvě nápravy, všechny tři nebo jen poslední, v případě použití pouze třetí nápravy se z něj stává automobil s nulovými emisemi, protože k pohybu využívá jen elektromotor.
Citroën Cruise Crosser má pětimístný interiér s možností rozložení třetí řady sedadel a zvýšení kapacity obsazení. Při expedicích si bude posádka užívat klimatizace a díky satelitní navigaci se nemusí obávat, že zabloudí, dlouho chvíli na cestách pomůže zahnat DVD přehrávač.