Ferrari F8 Spider
Ferrari F8 Spider
Ferrari F8 Spider
Ferrari F8 Spider
43 Fotogalerie

Konec Ferrari F8? Tributo ani Spider už si neobjednáte

Osmiválcový supersport od Ferrari, který měl premiéru před třemi lety na autosalonu v Ženevě, náhle zmizel z nabídky Ferrari. Bez udání důvodu.

V rozhovoru s Automotive News Europe prozradil produktový manažer Ferrari Jocobo Marcon, že automobilka přestala přijímat objednávky na osmiválcový supersport s motorem uprostřed. Oficiální důvod nebyl zveřejněn, nicméně se něco dá vyčíst z úst generálního ředitele Ferrari Benedetta Vigna. Ten se nechal slyšet, že Ferrari má nyní největší zásobu nových objednávek v historii automobilky. To může znamenat, že na modely F8 Tributo a Spider jednoduše došla plánovaná kvóta.

Video placeholder
Ferrari 296 GTB • Ferrari

Ferrari F8 Tributo nahradilo v roce 2019 model 488 GTB, které na trhu vydrželo pouhé čtyři roky. Už tehdy jsme si říkali, že 488 GTB nemělo moc dlouhou životnost a podobně krátký osud teď pravděpodobně čeká i jeho nástupce. F8 Tributo zůstalo u vidlicového osmiválce o objemu 3,9 litru, proti předchůdci si F8 Tributo polepšilo na 720 koní (530 kW) se zrychlením 0-100 km/h za 2,9 vteřiny a maximální rychlostí 340 km/h.

Nepřímou alternativou po F8 Tributo a Spider může být dle samotné automobilky šestiválcový plug-in hybrid 296 GTB. Jeho úspěch si kvůli čím dál vyšším pokutám za překročení emisních limitů v Maranellu samozřejmě přejí. Ferrari 296 GTB bylo představeno v minulém roce a jeho dodávky prvním majitelům by již měly být za rohem. V šestiválcovém plug-in hybridu o objemu 2,9 litru nabízí 296 GTB dokonce ještě vyšší kombinovaný výkon než F8 Tributo - konkrétně 830 koní (610 kW). Zrychlení 0-100 km/h má na desetinu stejné, při zrychlení 0-200 km/h je však nové 296 GTB se 7,3 vteřinami o 0,2 vteřiny rychlejší. Maximální rychlost také není k zahození, činí totiž 330 km/h. 

Že jsou modely F8 Tributo a Spider nesmírně oblíbené, dokazují jejich prodeje. V Evropě byly dokonce s 1792 exempláři nejprodávanějšími modely značky. Na starém kontinentu Ferrari prodalo za minulý rok 5072 nových vozů, což znamená, že prodej F8 Tributo a Spider tvořil více než třetinu prodejů Ferrari v Evropě.

Milovníci V8 však nemusí smutnit. Pokud již opravdu Ferrari výrobu oblíbeného supersportu znovu nespustí, ve svém portfoliu bude nadále nabízet osmiválce pod kapotami modelů Roma, Portofino, SF90 Stradale a nejnověji také očekávaného SUV Purosangue.

Autor: Dominik Kovář