Konec Ferrari F8? Tributo ani Spider už si neobjednáte
Osmiválcový supersport od Ferrari, který měl premiéru před třemi lety na autosalonu v Ženevě, náhle zmizel z nabídky Ferrari. Bez udání důvodu.
V rozhovoru s Automotive News Europe prozradil produktový manažer Ferrari Jocobo Marcon, že automobilka přestala přijímat objednávky na osmiválcový supersport s motorem uprostřed. Oficiální důvod nebyl zveřejněn, nicméně se něco dá vyčíst z úst generálního ředitele Ferrari Benedetta Vigna. Ten se nechal slyšet, že Ferrari má nyní největší zásobu nových objednávek v historii automobilky. To může znamenat, že na modely F8 Tributo a Spider jednoduše došla plánovaná kvóta.
Ferrari F8 Tributo nahradilo v roce 2019 model 488 GTB, které na trhu vydrželo pouhé čtyři roky. Už tehdy jsme si říkali, že 488 GTB nemělo moc dlouhou životnost a podobně krátký osud teď pravděpodobně čeká i jeho nástupce. F8 Tributo zůstalo u vidlicového osmiválce o objemu 3,9 litru, proti předchůdci si F8 Tributo polepšilo na 720 koní (530 kW) se zrychlením 0-100 km/h za 2,9 vteřiny a maximální rychlostí 340 km/h.
Nepřímou alternativou po F8 Tributo a Spider může být dle samotné automobilky šestiválcový plug-in hybrid 296 GTB. Jeho úspěch si kvůli čím dál vyšším pokutám za překročení emisních limitů v Maranellu samozřejmě přejí. Ferrari 296 GTB bylo představeno v minulém roce a jeho dodávky prvním majitelům by již měly být za rohem. V šestiválcovém plug-in hybridu o objemu 2,9 litru nabízí 296 GTB dokonce ještě vyšší kombinovaný výkon než F8 Tributo - konkrétně 830 koní (610 kW). Zrychlení 0-100 km/h má na desetinu stejné, při zrychlení 0-200 km/h je však nové 296 GTB se 7,3 vteřinami o 0,2 vteřiny rychlejší. Maximální rychlost také není k zahození, činí totiž 330 km/h.
Že jsou modely F8 Tributo a Spider nesmírně oblíbené, dokazují jejich prodeje. V Evropě byly dokonce s 1792 exempláři nejprodávanějšími modely značky. Na starém kontinentu Ferrari prodalo za minulý rok 5072 nových vozů, což znamená, že prodej F8 Tributo a Spider tvořil více než třetinu prodejů Ferrari v Evropě.
Milovníci V8 však nemusí smutnit. Pokud již opravdu Ferrari výrobu oblíbeného supersportu znovu nespustí, ve svém portfoliu bude nadále nabízet osmiválce pod kapotami modelů Roma, Portofino, SF90 Stradale a nejnověji také očekávaného SUV Purosangue.
Autor: Dominik Kovář