Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čtvrtá generace Ariel Atom je tu! Nepoznáte ji, ale má 420 koní a dechberoucí zrychlení

Martin Tolar
Diskuze (0)
Ariel je zpět a v plné síle. Právě představil nový model Atom s moderní technikou a senzačním výkonným motorem.

Ariel představil čtvrtou generaci nekompromisního modelu Atom, a i když se to na první pohled nezdá, je zcela nová. Ariel ji předělal od základu a udělal z ní nejrychlejší základní model, který se na stovku dostane za 2,8 sekundy. Vše začíná už zcela novým trubkovým rámem, který značka Ariel staví sama. Torzní tuhost se zlepšila o 15 %. Výsledky při nárazových testech dopadly také excelentně. Znalci určitě poznají v prostornějším kokpitu nové spínače a sedadla.

Motor je také zcela nový, Ariel se opět obrátil na automobilku Honda, se kterou má dlouhodobé pozitivní zkušenosti. Jde o přeplňovaný dvoulitrový motor ze Civicu Type R s výkonem 320 koní. Patnáctiletou spolupráci s Hondou si Ariel pochvaluje, motory jsou výkonné a spolehlivé i v závodních podmínkách.

Ariel kompletně přepracoval podvozek, tlumiče, geometrii, řízení i brzdy a pokud jim to chcete věřit, je prý i aerodynamičtější. Vpředu jsou šestnáctipalcová, vzadu dokonce sedmnáctipalcová kola. Připlatit si můžete za celokarbonové disky, se kterými ušetříte 50 % hmotnosti. V každém případě budou obuté do gum Avon ZZR, jež zajistí výbornou přilnavost. Z předchozí verze zbyly jen pedály a víčko nádrže, nádrž je ale nyní větší. Podle šéfa Simona Saunderse jde o největší změnu od uvedení první verze v roce 1999.

Cena nového Atomu se pohybuje na necelých 40 tisících librách (cca 1,2 milionu korun). První oficiální představení proběhne na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. První kusy se však ke svým zákazníkům dostanou až v příštím roce. Ariel plánuje vyrábět jej současně s terénním Nomadem a motorkou Ace ve stokusové sérii v továrně v Somersetu. Licenční výroba by měla běžet i v USA, prodej by měl být zajištěn i v Austrálii a Asii. A Ariel se bude zabývat individuálně každým zákazníkem, naladit auto totiž dokáží jak na okruh, tak na každodenní použití.

Martin Tolar
Diskuze (0)