Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Type R se sbíráním rekordů nekončí! Další veze z belgického Spa

Stanislav Kolman
Diskuze (26)
Pokud jste si mysleli, že jízdou na Nürburingu hon za rekordy Civicu Type R končí, pletli byste se. Hondě se to povedlo znovu. A co víc, v lovu hodlá pokračovat.

Japonská Honda ukázala nový Civic Type R před rokem na ženevském autosalonu, ale čerstvé novinky o schopnostech auta dostáváme neustále. Začalo to rekordní jízdou na okruhu Nürburgring, který vůz zdolal s časem 7:43,8 s a stal se tak nejrychlejší předokolkou. Před časem Honda přidala záznam o nejrychlejším autě s pohonem předních kol také na francouzském Magny-Cours.

Ani tím ale Japonci nekončí. V rámci výzvy Type R Challenge chtějí pokořit další světové okruhy. Naposledy se jim to povedlo na belgické trati Spa-Francorchamps, kde auto řídil Bertrand Baguette, někdejší šampion Formule Renault a vytrvalostních závodů kategorie LMP2. Jak můžete vidět v přiloženém videu, jednu z nejslavnějších tratí zdolal s časem 2:53,72 s.

„Je mi jasné, že Type R se rodí pro závodní dráhu, zároveň se v něm ale cítím dobře i v ulicích při každodenní jízdě,“ uvedl Baguette a z praktického hlediska pochválil pohodlí a velmi dobrou viditelnost. Když pak přišla řada na okruhové přednosti, vypíchl podvozek, vyváženost a zpětnou vazbu řízení.

Další rekordy chce japonská značka posbírat v létě. Sběratelská tour bude pokračovat na tratích jako Estoril, Hungaroring nebo Silverstone. Automobilka neponechává nic náhodě a za volant vždy posadí velké závodnické jméno. Už prozradila, že o rekord se Civicem Type R zabojují Jenson Button, Tiago Monteiro či Matt Neal.

Kromě jezdeckého umu je stěžejní technika. V případě ostrého Civicu se bavíme o přeplňovaném dvoulitrové čtyřválci s výkonem 235 kW a 400 N.m točivého momentu. Díky vylepšením ve srovnání s předchůdcem (odlišné nastavení elektroniky, přepracovaný výfukový systém s o 10 % zvýšenou průchodností, výkon vyšší o 10 k) auto z klidu na stovku zrychluje za 5,7 sekundy a může pokračovat na maximální rychlost 272 km/h.

Stanislav Kolman
Diskuze (26)
Avatar - iudex
20. 6. 2018 09:06
Re: Hm...jeden rekord jí nelze upřít
Už ich pár na cestách jazdí, aj ja ich stretávam pomerne pravidelne, ale o nejakých počtoch sa nedá hovoriť. Samozrejme neporovnávam s európskymi bestsellermi typu Focus či Octavia, to by nebolo fér, ale aj v rámci ázijských áut je Civic skôr na chvoste, Ceed & i30 bez debaty, ale aj taký Auris či M3 sú pred ním. Proste predaje asi nezodpovedajú kvalitám auta, ale sú zrejme dôsledkom polarizujúceho dizajnu a najmä vysokých cien.
Avatar - iudex
20. 6. 2018 08:58
Re: Hm...jeden rekord jí nelze upřít
Predok je celkom fajn, rozhodne spredu najkrajší Civic za posledné generácie, bočný pohľad ujde, ale zadobočný a najmä priamy zadný je des, to je diskotékový tuzing ako vyšitý: [odkaz]
Musel by som do garáže cúvať, aby som sa pri príchode/odchode nemusel pozerať na ten zadok. >:D
Avatar - iudex
20. 6. 2018 08:53
Re: 2:53?
Ne, také slovo v slovenčine neexistuje, ani názor dreviny (po slovensky je to jelša), ani frazeologizmus jelšové ruky.
20. 6. 2018 06:50
Re: 2:53?
Jenom s Cuprou, ta se s CTR nemůže rovnat :-)
Avatar - white label
20. 6. 2018 00:20
Re: 2:53?
Protože právě z olšového dřeva se častěji vyráběly dřevěné končetiny/ruce/protézy.