Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čtyřkolka BMW M5 bude chytrá. Vypnete ji a máte zadokolku!

Jan Mička Jan Mička 15. 12. 2016
8
Štve vás očekávaný pohon všech kol v novém BMW M5? Nezoufejte. Jediným stisknutím tlačítka by mělo jít vypnout.

Je to smutné, ale preference zákazníků BMW se od těch „petrolheadských“ trochu liší. Pohon zadních kol už není tolik atraktivní, lidé si stále častěji kupují verze s pohonem xDrive, protože se díky němu cítí bezpečněji a jistěji. Celkem to chápu – systém přináší potřebnou trakci, zároveň ale upřednostňuje zadní nápravu, takže není zapovězena ani jízda „dveřmi napřed“. Potřebujete na to sice o něco více místa, drift ale i tak zvládnete takřka s prstem v nose.

Nic by se ale nemělo přehánět. Nejdříve na veřejnost prosákly informace o tom, že BMW M5 nebude nabízeno s manuální převodovkou, a pak že se u tohoto modelu odebere na odpočinek i zadní pohon. Majitelům konkurenčního Mercedesu-AMG E 63 na tom asi nepřijde nic divného, protože už minulá generace (tehdy ještě jako Mercedes-Benz E 63 AMG) čtyřkolku s automatem nabízela, M5 je ale na druhou stranu asi jediný bavorák, u kterého si pouze tuto kombinaci kdekdo nechce připustit. Ono to ale nakonec až tak zlé nebude.

Vzpomínáte si na nedávnou zprávu o driftovacím módu Mercedesu-AMG E 63? Tak něco podobného dostane také nové BMW M5. Podle serveru Bimmer Today bude mít ostrá pětka tlačítko, které pohon všech kol v mžiku odpojí. To by znamenalo naplno rozepnout mezinápravovou spojku, stejně si ale myslíme, že se budou jízdní vlastnosti od standardní zadokolky trochu lišit. Všeho toho „železa“ se totiž nezbavíte, stejně jako zvýšených odporů.

Vezmeme-li to z čistě funkčního hlediska, nejde o nic světoborného, protože BMW s pohonem xDrive umějí odpojit přední pohon (například při dálničních rychlostech), aby nedocházelo k nadměrnému zahřívání spojky, řidič to ale zatím neměl šanci ovlivnit. Zrovna v případě M5 nám čtyřkolka smysl dává. Dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem 4,4 litru totiž bude mít výkon přes 600 koní, a to je na jednu nápravu docela dost. A sami dobře víte, že si vozy BMW M nekupují pouze závodníci a profesionální drifteři...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Konečně s tím někdo přišel:)
gil54
| 16. 12. 2016
Jasně, já jsem "to" nazval srdce, ty nátura. V podstatě jde o totéž. ;-)
Konečně s tím někdo přišel:)
webpaja
| 16. 12. 2016
Na M5 osobně nemám náturu. Jako rychlý a pohodlný sedan nefunguje a jako sporťák jakbysmet.
Konečně s tím někdo přišel:)
gil54
| 16. 12. 2016
Také souhlasím.

Záleží i na tom, kde a jak chci auto užívat. Budu-li bydlet na horách a k chaloupce pojedu denně po neošetřené cestě do prudkého kopce, nebude M5 RWD nejvhodnější technika.

Pokud jezdím po silnicích "běžné Evropy", je zbytečné vozit v autě typu M5 x kilo drahé balastní zátěže a ještě jí většinu pasivně trvale roztáčet se všemi negativními účinky, kvůli pár dnům v roce. Velký boháč má na takové dny jiné auto, třeba i s řidičem, menší boháč si ho půjčí, jede taxíkem nebo jinak, případně pojede jindy. A normální člověk na M5 nemá - buď peníze nebo srdce.
Konečně s tím někdo přišel:)
webpaja
| 16. 12. 2016
Souhlas...
Konečně s tím někdo přišel:)
fOE
| 15. 12. 2016
Nejsou lehka, ale je vhodne dodat ze z relevantni konkurence jsou nejlehci. ;-)