Mercedes-AMG E 63 dostane standardně čtyřkolku. Driftovat prý zvládne
Mercedes-Benz letos na trh postupně uvádí novou generaci třídy E. Nejprve jsme se dočkali sedanu, následovalo kombi, které nově dorazilo i ve zvýšené oplastované variantě E All-Terrain. Nyní se připravuje premiéra osmiválcové varianty od AMG, která doplní již prodávaný šestiválcový model Mercedes-AMG E 43.
Osmiválcové provedení má být opět nazváno Mercedes-AMG E 63, proti předchůdci ale model čeká důležitá změna. Jestliže v minulosti bylo éčkové AMG vždy zadokolkou, minulá generace už přišla i s pohonem všech kol. Chystané provedení pak už bude čtyřkolkou standardně. Zákazníci velkých rychlých sedanů zkrátka takové řešení vyžadují, výkon takových aut je dnes už tak vysoký, že jej raději chtějí regulovat pohonem obou náprav.
To však neznamená, že by budoucí E AMG neumělo jezdit bokem. Vedoucí divize AMG Tobias Moers odhalil, že vůz ve stylu Fordu Focus RS dostane speciální režim Drift, který mu umožní se klouzat. V tomto případě bude všechna dostupná síla motoru poslána jen na zadní kola pro „trochu“ té zábavy. Ono obecně bude čtyřkolka nastavena tak, aby upřednostňovala pohon zadní nápravy. Díky tomu chtějí vývojáři zaručit, že nové E 63 bude přetáčivé a ne nedotáčivé.
Jestliže dosavadní Mercedes-AMG E 63 využíval 5,5litrovou V8 s dvěma turby, novinka přejde na modernější čtyřlitrový osmiválec twin-turbo. Opět budou k dispozici dvě výkonové verze, přičemž obě nabídnou asi 600 koní (441 kW). To umožní vozu zrychlit z 0-100 km/h za tři až čtyři sekundy. Minulá generace disponovala 404 kW nebo 424 kW.
Mercedes-Benz není jediným výrobcem, který se u velkých rychlých sedanů přeorientovává na pohon všech kol. Čtyřkolkou nově má být i mnichovský konkurent ostrého éčka v podobě BMW M5, které se již brzy dočká nová generace. Novinka s vrtulkou na přídi chce podle svých tvůrců nabídnout lepší trakci než dnes, což podle všeho zajistí právě pohon všech kol. To Audi RS6 má poháněné obě nápravy už dávno...