Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG E 63 dostane standardně čtyřkolku. Driftovat prý zvládne

David Bureš
Diskuze (5)
Nová generace E-Klasse z dílny AMG se inspiruje Fordem Focus RS. Přestože se bude jednat o čtyřkolku, nabídne vůz nastavení pro driftování.

Mercedes-Benz letos na trh postupně uvádí novou generaci třídy E. Nejprve jsme se dočkali sedanu, následovalo kombi, které nově dorazilo i ve zvýšené oplastované variantě E All-Terrain. Nyní se připravuje premiéra osmiválcové varianty od AMG, která doplní již prodávaný šestiválcový model Mercedes-AMG E 43.

Osmiválcové provedení má být opět nazváno Mercedes-AMG E 63, proti předchůdci ale model čeká důležitá změna. Jestliže v minulosti bylo éčkové AMG vždy zadokolkou, minulá generace už přišla i s pohonem všech kol. Chystané provedení pak už bude čtyřkolkou standardně. Zákazníci velkých rychlých sedanů zkrátka takové řešení vyžadují, výkon takových aut je dnes už tak vysoký, že jej raději chtějí regulovat pohonem obou náprav.

To však neznamená, že by budoucí E AMG neumělo jezdit bokem. Vedoucí divize AMG Tobias Moers odhalil, že vůz ve stylu Fordu Focus RS dostane speciální režim Drift, který mu umožní se klouzat. V tomto případě bude všechna dostupná síla motoru poslána jen na zadní kola pro „trochu“ té zábavy. Ono obecně bude čtyřkolka nastavena tak, aby upřednostňovala pohon zadní nápravy. Díky tomu chtějí vývojáři zaručit, že nové E 63 bude přetáčivé a ne nedotáčivé.

Jestliže dosavadní Mercedes-AMG E 63 využíval 5,5litrovou V8 s dvěma turby, novinka přejde na modernější čtyřlitrový osmiválec twin-turbo. Opět budou k dispozici dvě výkonové verze, přičemž obě nabídnou asi 600 koní (441 kW). To umožní vozu zrychlit z 0-100 km/h za tři až čtyři sekundy. Minulá generace disponovala 404 kW nebo 424 kW.

Mercedes-Benz není jediným výrobcem, který se u velkých rychlých sedanů přeorientovává na pohon všech kol. Čtyřkolkou nově má být i mnichovský konkurent ostrého éčka v podobě BMW M5, které se již brzy dočká nová generace. Novinka s vrtulkou na přídi chce podle svých tvůrců nabídnout lepší trakci než dnes, což podle všeho zajistí právě pohon všech kol. To Audi RS6 má poháněné obě nápravy už dávno...

David Bureš
Diskuze (5)
7. 10. 2016 15:20
Ctyrkolka
Zdravim... no, ja presne nevim, jaky pohon ma W213. Myslim, ze W124 mela nejakou lamelovou spojku, spojky ma i X-drive od BMW a neco podobneho ma (snad) mit i A4/A6 (drive mela Torsen). To je jedno. Mam zkusenosti jen se slabymi motorizacemi, a mozna prave proto za deste nebo na snehu jsem s nimi nemel problem (W211/212). Bydlim na severozapade Nemecka a tady moc nesnezi, ale za to hodne prsi. Mistni cestari ani nemaji techniku na uklizeni snehu, takze kdyz uz tu nahodou jednou za tri roky nasnezi, tak to stoji za to. Presto jsem vzdy dojel. Naproti tomu znam par lidi z CR, co se ctyrkolkou (A6) vymetli prvni zavej. PS: Pred mesicem jsem objednal nove auto a zase vzal zadokolku, toz tak.
7. 10. 2016 14:06
Re: Svet se v p*del obraci...
Medvěd: myslím že mercedesy s výjimkou třídy B Haldex nepoužívají a mají klasický středový diferenciál. Takže jsem taky zvědavý jak si s tím driftmodem poradí, snad to nebude udělané tak prasícky jako u focusu RS

A jen drobná poznámka, A6 nemá motor před přední nápravou, ale nad ní. Podobně jako to mají mnohá prémiová RWD konkurenčních značek
6. 10. 2016 22:58
Re: Svet se v p*del obraci...
Ja mám SL600 a RWD je pri takom aute úplne k ničomu, ťažké sú tie autá vždy lebo je to skrátka luxusný mercedes, tie obrovské NM zadný náhon nemá šancu do 100km/h vôbec preniesť, driftovať v takom aute je nezmysel tak či tak, akurát sa na tom človek bojí jazdiť čoilen spadne pár kvapiek. Takže za mňa zrovna do MB jednoznačne 4x4 pokiaľ sa nejedná o líniu superšportov...
Avatar - Ham.
6. 10. 2016 19:55
Re: Svet se v p*del obraci...
Na pohonu zadních kol není špatného nic, jenom neposkytuje dostatečnou universálnost a využitelnost velkého výkonu za různých povětrnostních podmínek. A Ečko není sporťák, ale velký sedan/kombi, kde se ta universálnost zákazníky vyžaduje. Na sportování má Mercedes sporťáky, třeba AMG GT. Takže nějaké odlehčování Ečka a dělání z něj sporťáku by byla jaksi střela mimo terč.
A Mercy s podélně uložených motorem (C, E, S a odvozená SUVčka) nemají haldex, ale diferenciály. Spojky používají jenom levné modely s motory napříč a čtyřválci (třída A plus odvozeniny).
6. 10. 2016 18:37
Svet se v p*del obraci...
Absolutne nechapu, co je spatneho na pohonu zadnich kol...? K cemu je auto, co ma 600 koni, kdyz vazi skoro dve tuny, ma automat, ctyrkolku s nejakym haldexem nebo jinym siditkem, elektrickym posilovacem a pod... Stejne to pojede v zatacce jako sutr... a kdyz jsme u toho Audi, RS6 ma sice pohon vsech ctyr kol od zacatku a kdysi mela snad i Torsen, ale protoze je motor pred predni napravou a jeste je to cele tezke jako krava, jede max neutralne, ale spis jde predek ven ze zatacky nez bokem... lepsi by bylo auto odlehcit, jako treba dela BMW u CSL.