Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cupra zatím čistě sportovní model nechystá, prozradil šéf značky

Ondřej Mára
Diskuze (5)

Ačkoliv by měla být značka Cupra synonymem sportovně orientovaných modelů, vlastní čistokrevný sporťák prozatím nechystá, prozradil šéf značky spadající pod Seat.

Značka Cupra, která se oddělila od mateřského Seatu s cílem vyrábět dynamicky laděné modely, má celkem odvážné plány, jak již v minulosti prozradil lídr Seatu Luca de Meo. V posledním rozhovoru pro Autocar však dodal, že vlastní čistě sportovní modely zatím v nabídce Cupry v dohledné době neuvidíme.

Chcete roadstery, dvoumístné vozy, kabriolety? To je typická perspektiva vašeho (britského) trhu,“ uvedl de Meo v rozhovoru s kolegy z britského Autocaru. „Nedostáváme takové otázky z jiných trhů… jen někdy od Němců,“ dodal a začal upřesňovat, proč je zatím myšlenka vlastního sportovního vozu Cupra v blízké budoucnosti poněkud utopickou.

Nemohu si dovolit utratit několik stovek milionů a se ztrátou prodat 15.000 vozů jen proto, abych vyráběl sportovní vozy. Až bude mít nějaké zdroje, mohu vám říci, že jsme hodně kreativní, ale nyní to není prioritou. Seat prodá 500.000 vozů ročně. Nemám ten luxus, abych mohl udělat něco takového, ačkoliv bych rád.

Výroba sportovních vozů je zkrátka z pohledu de Mea spíše emocionální záležitostí, než racionální. Racionální stránku mince totiž zastupují vozy ze segmentu SUV, po kterých je vysoká poptávka. „SUV jsou označována sportovně užitková vozidla, protože představují nový koncept sportovnosti. Tyhle typy věcí, jako SUV se vzhledem kupé, jsou tím, co pro nás byly dvoudveřové vozy – nepraktické kupé do kterého jste se sotva vlezl, ale bylo rychlé, díky nízkému těžišti se skvělé řídilo, atd. Ale tyhle věci už jsou pryč.

Není proto divu, že všechny tři plánované novinky ze stáje Cupra budou SUV. Počínaje modelem Cupra Ateca, přes Formentor až po Tavascan, který byl zatím představen ve formě elektrického konceptu sportovně laděného SUV. Přesto se již nyní mluví o jeho výrobě, která by mohla být zahájena zhruba během příštích dvou let.

Původní plány se značkou Cupra přitom měly být podstatně komornější a méně ambiciózní, dodal de Meo. „Chtěl jsem vytvořit byznys okolo divize motorsportu, abych ji ochránil před svým nástupcem, který by přišel a řekl ‚Závodění? To nepotřebujeme‘ a zavřel by ji. Chtěl jsem vytvořit byznys kolem motorsportu, který by mohl financovat jeho operace. To byla původní myšlenka. Ale pak se pořádně rozrostla.

Ondřej Mára
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
13. 12. 2019 15:06
Re: Cupra
Souhlas. Takové pekáče mohli dělat i pod Seatem, nebo nějakým Seat e.g. (e-gazík).
13. 12. 2019 00:47
Sportovní auta jdou do kopru
Tak sem nepochopil jestli fňuká, že mu nařídili dělat samé SUV a on přitom chtěl v podstatě jen Leonem Cuprou vydělávat na své okruhové závodění, aby byl na nule a nezatrhli mu to z VW, protože je to ztrátové a reklama to není dost efektivní. Nebo se chvali, že vzniká dobrý byznys. Nebo si dělá aliby, až ten jejich nastavený směr dostane Cupru do propadliště dějin? Už to protěžování Seatu koncernem je do očí bijící, ale zákazník je spokojený, vydělá na tom, sám mám Seata a to jen kvůli ceně v rámci koncernu a nejsem sám kdo tak uvažuje. Seat měl být rád za Leona Cupru a do větších akcí se nepouštět. Takhle koncern otvírá cestu H a jejich dyvizi N. Sinad myslí, že Cupru dostanou na úroveň Posche?! Ještě podobně sprznit GTI, třeba ho taky nacpat do SUV, když BMW cpe M do X, že?! A bude se sportovními auty vymalováno. Vlasne nebude, SUV jsou vždy sportovní, mají to přece v nazvu, tak to musí bejt pravda :-) :-) :-) !
12. 12. 2019 18:10
Re: Seat a značka Cupra
Suhlasim, vyzera to tak, ze zo znacky CUPRA bude iba vyrobca SUV :-(
A rozmiestnenie pedalov naozaj nie je idealne na sucastne brzdenie a pridavanie plynu pravou nohou. Ale na mojej CUPRE R (este s manualom) sa da sucastne brzdit a pridat plyn napr. pri podradovani.
Avatar - _Karel_
12. 12. 2019 17:51
Cupra
je nejzbytečnější značka, daleko i za DS.
12. 12. 2019 17:02
Seat a značka Cupra
Tak vývoj značky Cupra je opravdu velkým zklamáním po slibném rozjezdu... plánují samá SUV = esence trapnosti, na elektrice obzvlášť. SUV nejsou auta pro lidi, kteří opravdu rádi řídí. Není žádné zvláštní potěšení jezdit traktorem, byť by měl trochu silnější motor. Jezdím Leonem Cupra... ., ale značka to vede od desíti k pěti. Už na mé Cupře je několik iritujících prvků - velmi nevalné rozmístění pedálů pro ovládání plynu a brzdy jednou nohou. Při přibrždění se odpojí plyn !! Při mém dotazu co to má u takového auta znamenat a kterého chytráka tohle napadlo mi zástupce dovozce arogantně odpověděl, že jde o "bezpečnostní standard" a Cupra není žádný sportovní speciál... No dobře. Ale to, že dnes už Cupru nelze koupit s manuálem, že z Cupry ST se staly 4kolky - a tím je z nich sice rychlé, ale nudnější a méně agilní auto... SEAT prostě pomalu ale jistě Cupru úplně pohřbil.. udělal z ní bezzubé auto pro fotříky od rodin. Na štěstí asi bude kam přesedlat. Je to škoda, ale šéf Seatu je zřejmě idiot, kterému primitivní komerce zcela zastřela rozum. No naštěstí jiní se tak nechovají - z levných třeba Hyunday, Renault (i když tedy to jejich natáčení zadních kol bych si nikdy nekoupil- auto je záludnější), Honda, snad bude sportovní Yaris.. jinak samozřejmě BMW, Toyota.. a další zajímavá auta. No pěkně jsi to de Meo podělal... tak si ty svý tupě komerční plechárny bez duše nabouchej do trenek...