Cybertruck u nabíječky vzbudil další kontroverze, nabíjení asi nebude nejsnazší
Zaparkovat s Cybertruckem u nabíječky bude nejspíš vyžadovat trochu řidičského umění.
Po několikaletém čekání se zdá, že Tesla konečně finišuje vývoj svého elektrického pick-upu Cybertruck. Ten by měl nabídnout působivou techniku i vlastnosti, současně se ale objevují i různé kontroverze. Ať už jde o jeden obří stěrač, obrovské spáry či nyní možná poněkud komplikované nabíjení.
Na YouTube se totiž objevilo video, které zachycuje Teslu Cybertruck bez jakéhokoliv maskování u nabíječky Tesla SuperCharger v Las Vegas. Podle odkrytých drátů na karoserii šlo evidentně o jeden z testovacích prototypů, který po cestě potřeboval dobít baterky. Snímky Cybertrucku na veřejné nabíječce přitom vidíme asi vůbec poprvé.
Nyní tak už víme, že nabíjecí konektor automobilka zabudovala do zřejmě plastového či polykarbonátového lemu levého zadního kola, což s ohledem na specifické tvarování karoserie a použitý materiál celkem dává smysl. Navíc i další modely Tesla mají zásuvku na levé zadní části karoserie.
Jak je ovšem z videa patrné, Tesla zřejmě při vývoji svých dobíjecích stanic V3 příliš nepočítala s pick-upem a jeho dlouhou korbou. Auto je sice nacouvané skoro až v nabíjecí stanici, řidič se musel trefit tažným zařízení mezi stojan a sloupek, přesto je nabíjecí kabel evidentně docela napnutý.
Problém mohou řešit nové nabíjecí stojany Tesla V4, které automobilka aktuálně buduje v Evropě, řidiči v zámoří u stojanů V3 však budou potřebovat buď trochu trpělivost a zručnosti, nebo začnou parkovat méně ohleduplně vůči ostatním, aby s kabelem k zásuvce snáze dostali.
Mimochodem sluší se dodat, že podobné napínání kabelů a jejich ohyb kolem ostrých hran Cybertrucku jejich životnosti moc neprospěje. Tesla je ovšem v zámoří pověstná svou celkem důkladnou péčí o nabíjecí stojany, v případě poškození kabelů je tak možné, že je postupně nahradí delšími.