Dacia Duster Extreme TCe 130 4x4: Martin Vaculík vysvětluje dosud nepublikované technické podrobnosti

Třetí generace Dacie Duster je technicky velice zajímavý vůz.
Tříválcová dvanáctistovka je opravdovým vrcholem dosavadního vývoje spalovacích agregátů, když je vždy spojena s mild-hybridním systémem 48V, má Millerův cyklus, VGT turbodmychadlo s rotorem v kuličkových ložiscích, elektrickou vodní pumpu a vodní výměník stlačeného vzduchu. Záměrně nepíšeme mezichladič, neboť stlačený vzduch je zde dle okolností nejen ochlazován, ale leckdy i ohříván.
Obecně se ví, že Martin ze Světa motorů Dacie miluje. Považuje je za vozy, které zachránily mnohé před ojetinami. „Složitost dnešních automobilů je totiž taková, že žádný odborník vám je v bazaru nezvládne prověřit zcela dokonale a mnohé z nich si prostě koupíte se závadami, na které pak je těžké přijít. Proto člověk, který chce s jistotou jezdit, dle mého názoru udělá lépe, když si koupí novou Dacii než třeba ojetou Škodu Karoq. Není to ani tak o kvalitě, ale o záruce od výrobce,” vysvětluje Vaculík své letité stanovisko.
Již jsme zveřejnili krátký test, v tomto dlouhém Martin popisuje nejen techniku, ale právě i vysvětluje smysl jednotlivých nových řešení. A to principy, které nabral přímo od konstruktérů a žádná tisková zpráva je nepopisuje.
Můžete se těšit na pečlivý rozbor auta na zvedáku, ale třeba i měření vnější charakteristiky tříválcové dvanáctistovky na válcové zkušebně.