Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Duster: Rumunské SUV dostalo mužnější vzhled

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
Dacia Duster pro modelový rok 2014 se konečně představuje na oficiálních fotkách. Změny zvenčí jsou spíše kosmetické, každopádně ne tak velké, jak se předpokládalo.

Rumunská Dacia představí oblíbené SUV s vyhlazenými vráskami ve Frankfurtu. Duster je v Evropě (přesněji na západ od zemí bývalého SSSR) nejstarším modelem značky, prodej první generace kombi Logan MCV již skončil. Prodává se přes tři roky, na omlazení byl tedy tak akorát čas. Zatím jsou venku dvě oficiální fotky exteriéru, jak se změnil vnitřek, netušíme. Očekávejme hlavně kvalitnější materiály.

Na snímcích se Dacia určitě nechlubí základním modelem s černými nárazníky a ocelovými koly, ale spíše nejvyšší specifikací, která se dočká sériového navigačního systému. Zvenčí je patrná nová maska. Zůstal jí chrom, ale přibyla osmička malých lichoběžníků. Světla se vizuálně rozdělila do tří sekcí, dostala dvojitou optiku a dnes módní denní diody. V zadních byla jen lehce upravena grafika.

Pamatujete na studii Renault DCross z loňského říjnového autosalonu v brazilském Sao Paulu? Vzhled nového Dusteru se jí nechal evidentně inspirovat. Není tak drsný, ale auto oproti původnímu provedení ještě více „zmužnělo“. Nárazníky byly upraveny jen lehce, vpředu se ještě změnil nasávací otvor, který dostal spolu s mřížkou chladiče podobu „včelích pláství“ místo dřívějších vodorovných lamel. Nové jsou také střešní nosiče a do nabídky přibudou pětipaprsková šestnáctipalcová litá kola Dark Metal obutá do celoročních pneumatik. Na zádi se objevilo více blyštivého chromu, je jím pokryta třeba koncovka výfuku. Pro úplnost dodejme, že facelift se týká pouze verze s levostranným řízením.

Co se objeví pod kapotou nového Dusteru, to také zatím není zcela jasné. Určitě počítejme s přeplňovaným čtyřválcem 1,2 TCe (85 kW a 190 N.m), který známe už z Lodgy a Dokkeru. Zbylé portfolio se polepší v normované spotřebě paliva. Současné provedení se v České republice prodává s benzinovou čtyřventilovou šestnáctistovkou se 77 kW, verze na LPG má o 2 kW méně. Turbodiesel 1,5 dCi je k mání s naladěním na 66, respektive 81 kW. Ceník začíná na 249.900 korunách, nejlevnější čtyřkolka s motorem 1,6 16V stojí 314.900 Kč.

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
28. 8. 2013 21:27
Re: Facelift
btw toto nemyslím jen z pohledu diskutéra, ale zákazníka. Na Dustera jsem při výběru auta koukal a interiér a motor 1.6 mě odradili. A s 1.5dci dát za takové auto 400t už mi přijde úlet ;-\
28. 8. 2013 21:25
Facelift
Článek řeší jenom exteriér, ale podle mého je u tohoto faceliftu nejdůležitější interiér.Ten je podle mě tragicky zastaralý už od doby uvedení na trh a nutně potřebuje změnu, za mě to je věc, kvůli které bych si Dustera nekoupil. Na kompletní uvedení se moc těším , ať už kvůli nové výbavě, tak kvůli interiéru a jsem moc rád za 1.2tce, které se má pod kapotou objevit. Absence se rozumného benzínu mi na Dusteru taky chyběla :-)
Avatar - 3_diamanty
28. 8. 2013 21:05
Re: Dotiahnutie detailov
suhlasim.....

a to je presne chyba dnesnych automobiliek ze jednotlive modely schvalne faceliftuju a robia tak aby sa navzajom vsetky na seba podobali... mne sa napr paci ze duster sa nijako v nicom nepodoba na sandero alebo sportage na rio.... paci sa mi to.... ale napr audi Q5 je spredu rovnake ako vsetky audiny a to sa mi nepaci...

samozrejme iste poznavacie znaky musia byt medzi modelmi ale ked su modely takmer rovnake a lisia sa len dlzkou ( audi ) tak to je uz kus moc.... to sa mi nepaci
28. 8. 2013 20:41
interier,tady
[odkaz]
28. 8. 2013 20:40
Re: facelift
5 cm