Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Sandero bude nejlevnějším autem v Británii

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Rumunská Dacia oznámila britský ceník druhé generace modelu Sandero. Hatchback se stane nejlevnějším novým autem.

Druhá generace Sandera měla premiéru vedle nového Loganu na autosalonu v Paříži. V nabídce najdeme tři motory. Základem je benzinová čtyřválcová dvanáctistovka o výkonu 55 kW (75 k) se spotřebou benzinu 5,9 l/100 km. Novinka, přeplňovaný tříválec 0,9 l/66 kW spotřebuje 5,2 l/100 km. Sandero s ním mimochodem dokáže uhánět až 175 km/h. Nechybí turbodiesel 1,5 dCi, také s 66 kW. Ten spálí v kombinaci na stokilometrovou vzdálenost pouhých 3,8 l nafty.

Pokud v základu za 5.995 liber (182.800 Kč) čekáte nějakou chudobku, vlastně se mýlíte. Stupeň výbavy Access sice prozrazují černé nárazníky a patnáctipalcová ocelová kola, ale hlavní roli zde hrála bezpečnost. Nechybí tedy elektroničtí asistenti ABS, EBA, ASR či ESC. Airbagy jsou čtyři (čelní a boční) a také Isofix je standardem. Dělenou zadní lavici v poměru 60:40 lze samozřejmě sklopit. Dacia zdůrazňuje, že nejlevnější varianta má i posilovač řízení.

Komfortní prvky hledejme ovšem až u středního stupně Ambiance (příplatek v přepočtu 18.300 Kč). Konkrétně se jedná o rádio s CD, USB a AUX vstupem a Bluetooth, centrální zamykání, přední elektrická okna a patnáctipalcová litá kola Colorado. Nárazníky už jsou v barvě karoserie. Zde se dá koupit už i motor 0,9 TCe za 7.395 liber (225.500 Kč) a také diesel, který přijde na 8.395 liber (256 tisíc korun).

Nejluxusnější výbava Lauréate (s motorem 1,2 16V od zhruba 243.800 Kč), kterou zvolí dle odhadů až dvě třetiny Britů, zahrnuje dále například klimatizaci, vyhřívaná elektrická zrcátka a tempomat, elektromotorky ovládají také zadní boční okna. Za poměrně dosti propagovaný multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou se ale připlácí i zde, ovšem jen něco málo přes 7.600 korun.

Výše zmíněná základní cena odpovídá Fordu Fiesta. Jenže nikoli tomu současnému, nýbrž pětidveřovému modelu Mk3 Popular s litrovým motorem z roku 1989! Ten tehdy stál 5736 liber. Dnešní Fiesta začíná pod desetitisícovou hranicí, dokonce i mini Panda je o třetinu dražší než Sandero. Prodej rumunského hatchbacku se v Británii rozběhne v lednu 2013.

Dacia vstoupila na britský trh až letos na jaře, první předváděcí SUV Duster ještě s volantem vlevo se za kanálem La Manche objevily v květnu. Ceník Dusteru mimochodem začíná na 8.995 librách (274.300 Kč).

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
19. 10. 2012 08:29
Re: Topper Style
Přesně o tom to je, jednoduché (snad i v případě dacie) tím pádem spolehlivé auto na každodenní pojížďky bez serepetiček, které parkuje celoročně venku a které opraví v případě nutnosti i neznačkový servis za zlomek ceny. To je přesně to, co podle mě dnes už skoro nikdo jinej nenabízí. :-)
19. 10. 2012 08:15
Re: Překvapivá cena
S tou cenou bych byl opatrnější. Dacia šla do Británie s tím, že bude prodávat za pevné ceny a proto údajně nebude žádné smlouvání u prodejce a slevy. U konkurence jsou slevy kolem 20% celkem normální a někdy jsou i větší. Pak už ten cenový rozdíl oproti konkurenci zase tak výrazný nebude.
19. 10. 2012 02:13
Překvapivá cena
Jestli je to pravda, tak Sandero v zahraničí půjde slušně na odbyt. U nás asi ne, protože u nás je nutné vlastnit tu správnou značku auta i když to znamená zbytečně o třetinu vyšší cenu za stejnou užitnou hodnotu...
18. 10. 2012 17:50
Upřímně...
... musím říct, že nová generace Sandera se povedla. Auto vypadá snad ze všech stran dobře. Nijak bych se ho, jako druhé auto do rodiny, nestyděl používat. Místo, kde by bylo potřeba ještě "máknout" je interiér.

Je výrazně lepší než v minulé generaci (tuším, že v Lodgy je stejný), ale pořád jsou tam hluché plochy - kolem rádia a před spolujezdcem, ale není to žádné drama ;-) Sedačky vypadají celkem slušně. Bezpečnostní výbava je na lepší úrovni.

Dacia ušla dlouhý kus cesty, takže klobouk dolu :yes:
18. 10. 2012 15:58
Vivat EU
Konečne pochvala pre EU nakoniec to ide aj s ABS, ESR, ESP, 4 bagy za smiešny peniaz ... :yes: :yes:

Ono by sa patrilo napísať, že uvedná bezpečnosť je minimálna požadovaná v rámci novej homologizácie modelov pre rok 2012, že ano?

... a čo crash testy budú?