Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Logan a Sandero: První živé dojmy

David Bureš David Bureš 27. 9. 2012 • 05:45
28
43
Zobrazit náhledy (28)
Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan
Zatímco u minulých generací se design dvojice Logan, Sandero v mnohém lišil, nové generace těchto aut jsou ale prakticky totožné.

Při návštěve stánku Dacie na pařížském autosalonu se zdálo, že rumunská automobilka poněkud podcenila zájem o nové generace modelů Logan a Sandero. Sandera tu byla vystavena dvě (jedno v „terénní“ verzi Stepway), Logan jen jeden.

Trojice vystavených automobilů znamenala, že byly prakticky pořád obklopeny zájemci o ně, kteří si je chtěli prohlédnout, nebo třeba jen vyfotit. Prozkoumat si nový Logan a Sandero tak byl poněkud náročný úkol, nakonec se ale povedlo.

I přes shodnou techniku býval design Loganu a Sandera svébytný, tomu je však konec. Nyní jsou přídě hacthbacku a sedanu shodné, liší se jen řešení zadních partií.

Samozřejmě, tyto automobily působí levně, snaží se to však zakrýt vcelku líbivou karoserií. Ta je jednoduchá a moderní, ostrá dolní linka předního nárazníku pak dokonce vypadá, jako by se inspirovala u Audi.

Sandero Stepway je oproti výchozímu hatchbacku o 40 milimetrů vyšší. Vzhled se liší oplastováním dolní části karoserie. Ve výbavě nechybí přední mlhovky nebo střešní ližiny.

Palubní deska je známá již z Lodgy, před spolujezdcem se nachází objemná odkládací schránka. Tlačítka ovládání oken jsou umístěna na středovém panelu, což znají majitelé stávající generace Loganu.

Ve vystaveném vozu poněkud zlobil výškově nastavitelný volant. Při nastavování volant skřípal, plasty drhly o sebe, volantem se tak těžce hýbalo.

Celková kvalita zpracování je mnohem lepší než u konkurenční Lady Granta. Pasažéři v Dacii také ocení dostatek místa nad hlavou.

Zavazadelník se otevírá stisknutím zámku jako v případě MPV Lodgy. Při otevírání je třeba dávat si pozor na zuby, víko se totiž prudce otevírá.

Kufr Sandera má 320 litrů, je dlouhý 77 cm, široký 100 cm a vysoký 48 cm. To zavazadlový prostor Loganu nabízí 510 litrů, na délku měří 99 cm, na šířku 93 cm a na výšku 53 cm. U vyšších stupňů se dá u obou aut zadní lavice sklopit v poměru 60:40.

Nabídka motorů pro Sandero a Logan bude čítat moderní benzinový tříválec 0,9 TCe (66 kW a 135 Nm), benzinový čtyřválec 1,2 16v (55 kW) a dvě verze turbodieselu 1,5 dCi (s 55 kW a 66 kW). Pro Sandero Stepway bude k dispozici pouze 0,9 TCe (66 kW) a 1,5 dCi (s 66 kW).

Související články

Témata
Avatar - KubikCv
29. 9. 2012 11:20
Re: lada granta?
už dlouho se vyrábí Logan MCV se znakem Lada
29. 9. 2012 01:38
Re: lada granta?
Neviem či 25% je väčšina akcií a o prevzatí kontrolnéhpo balíka sa hovorí už dosť dlho, tak neviem.
MimochodommMá sa to vyrábať v Togliatti [odkaz]
29. 9. 2012 00:27
Re: Aco DACIA DOKKER
Taky jsem čekal že ukážou naživo Dokker. Skoro to vypadá, jakoby měli malý stánek a když se rozhodli uspíšit představení klíčových modelů Sandero/Logan tak už jim prostě na Dokker nezbylo místo :-|
Nebo možná nechtěli příliš znervóznit šéfa VW tolika novými modely ;-)
Avatar - KubikCv
28. 9. 2012 21:45
Re: Hezký...ale...
myslím si,že Logan bude stále cílit na Turecko/Rusko a podobné státy,kde jsou sedany v oblibě hodně..pro člověka co chce hatch tu bude Sandero s čumákem Loganu = další úspora.Zajímá mě jestli udělají pickup z Loganu nebo spíš z Dokkeru
Avatar - KubikCv
28. 9. 2012 21:39
Re: lada granta?
Granta by měla mít podvozek jako Kalina,takže menší než Logan/Sandero...možná ty přední partie vypadají podobně

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud