Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia se nevyhne elektrifikaci. Příští rok nabídne mildhybrid, později také plug-in hybrid

David Bureš David Bureš 3. 3. 2021 • 00:09
81
9
Zobrazit náhledy (81)
Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Logan MCV 1.0 SCE Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric Dacia Spring Electric

Elektrifikovaná pohonná ústrojí míří i do nabídky nejlevnější značky na trhu. Po elektromobilu nabídne Dacia také hybridy.

Elektrifikovaný pohon se vlivem stále přísnějších emisních norem stává stále běžnější součástí modelových řad evropských automobilek. Vsadit na něj bude muset také specialista na levná auta Dacia, a to přestože elektrifikace není nadále levná záležitost. Flotilové emise jsou ale neúprosné, a tak elektrifikace čeká v následujících letech také Dacii.

Začne to již letos, kdy na trh vstoupí dopředu avizovaný crossover s čistě elektrickým pohonem. Jmenuje se Spring a jedná se o jen 3,7 metru dlouhý automobil, který má primárně zajmout služby carsharingu a různé rozvážkové služby. Logicky tak pro něj budou klíčové trhy, kde je o takové služby velký zájem, nabídnutý nicméně bude také na českém trhu.

Tím to ale nekončí. V roce 2022 na trh dorazí připravovaný crossover, který má nepřímo nahradit hned trojici modelů - kombi Logan MCV, osobní dodávku Dokker a MPV Lodgy. Jelikož má jít o vcelku velké auto až pro sedm osob, budou jeho emise vlivem koncepce takového automobilu vysoké, a tak se je značka bude snažit maximálně snížit.

Proto vsadí na mildhybridní benzinovou třináctistovku, která se už dříve rozšíří v nabídce mateřského Renaultu, debutovat má v SUV kupé Arkana, které na český trh vstoupí během letošního léta. Dacia takovým krokem bude chtít efektivně a hlavně levně snížit emise připravovaného crossoveru. Mildhybrid sice nesníží normované emise oxidu uhličitého o tolik, avšak výrazně levněji než hybridní systém známý třeba z Méganu. Také ten se nicméně v nabídce Dacie v následujících letech objeví, byť v blíže nespecifikované zjednodušené verzi.

Právě s mildhybridem máme do budoucna počítat také v Dusteru. Mluvíme však zřejmě až o jeho třetí generaci pro rok 2024 než tu stávající, která v létě projde modernizací.

Do budoucna se ale Dacia dražším hybridům nevyhne, a to patrně ani plug-in hybridům. Právě takové řešení bude muset podle všeho použít zatím největší a také nejdražší Dacia, kterou bude od roku 2025 až sedmimístné SUV vycházející z letošního konceptu Bigster.

Pokud bude chtít nabídnout pohon všech kol, bez elektrifikace to podle všeho nepůjde. Jinak by byly vypouštěné emise příliš vysoké. „Pracujeme na návrhu pohonu všech kol, ale rovnice je zatraceně komplikovaná. Díváme se, kam až můžeme zajít, je to v tuto chvíli rozpracovaná práce,“ říká šéf značky Denis Le Vot.

Ten každopádně zdůrazňuje, že Dacia nadále chce zůstat dostupnou značkou. Proto platí již dřívější informace, že k elektrifikaci nabídky dojde opravdu až v případě, kdy značce nic jiného nezbude, ať už z hlediska flotilových emisí nebo z hlediska zákaznického zájmu. Minimálně do té doby bude v portfoliu silně zastoupen pohon na LPG. „LPG je náš nový diesel. Šetří asi 10 gramů CO2 na kilometr,“ tvrdí Le Vot. Třeba v aktuálním Sanderu je tak 1.0 TCe LPG z hlediska emisí tou vůbec nejekologičtější možností.

video

Související články

Témata
5. 3. 2021 10:07
Re: Samý hybrid
a jak vis ze zakaznici Dacie nechteji hybrid? ty se chodis ptat vsech zakazniku Dacie osobne?
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2021 11:25
Re: Samý hybrid
Jistě... :-D :-D Určitě ti to tak věřím.
4. 3. 2021 11:14
Re: Samý hybrid
Tak si zkus přečíst alespoň nadpis tohoto diskutovaného článku. To snad ještě zvládneš! :-[]
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2021 10:36
Re: Samý hybrid
Nevidím tam nikde zmínku o Dacii. No jo, jak tě člověk na něčem nachytá, už se kroutíš.
4. 3. 2021 08:52
Re: Samý hybrid
Já ale nemluvím o Toyotě, ale Dacii, pokud sis toho ještě nevšiml! :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku