Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Daewoo Nubira sedan 2.0 CDX – O třídu výš

Tomáš Zajíček
Diskuze (6)

Za několik posledních let prodělaly vozy Daewoo něco, co se dá v domácích podmínkách srovnat jen s vývojovým skokem mezi Favoritem a Fabií. Původně málo nápadité, často licenční karosérie a malá spolehlivost odradily jistě už nejednoho motoristu.

V posledních dvou letech se tedy, i přes vlastní problémy, pokouší automobilka o znovudobytí českého trhu. Zcela se jí to podařilo s modelem Matiz, který se stal nejprodávanějším zahraničním autem vůbec, ale na stále vybíravějšího zákazníka čekají i další změny.

Modelem Nubira oslovuje automobilka především zájemce o vůz střední třídy, který nepotřebuje nebo nechce investovat do zavedenějších značek a jde mu o slušnou kvalitu za nižší cenu.

Námi testovaný čtyřdveřový sedan dává na předchozí nelichotivou pověst automobilky zapomenout už zvenčí. Design evropského stylu (Giorgetto Giugiaro) upoutává hlavně v přední části odvážnými liniemi, spojujícími tradiční masku chladiče Daewoo se sdruženými světlomety s čirou optikou, které snad nejvíce připomínají Ford Scorpio. Nubira je ale svá. Výrazným designérským "podpisem" je například rovná horní hrana zadního blatníku nebo víko kufru s odtokovou hranou. Kromě zužujících se zpětných zrcátek se na autě ale nedá najít výrazný "úlet", který by model odsunul ze zorného úhlu potenciálních zákazníků - nižších a středních manažerů.

Vnitřek vozu zaujme především nezvyklou prostorností. Dokonce i tři spolujezdci na zadních sedadlech nalezli dost místa pro nohy i nad hlavou. Jednou z největších zbraní Nubiry je ale pracovní prostor řidiče. Před nastavitelným volantem nalezne optimální polohu na všestranně nastavitelných sedadlech skutečně každý - ale ani se svými 195 centimetry jsem neměl pocit, že sedím "nadoraz". K dokonalosti chyběly jen loketní opěrky.

Přístrojová deska je u Nubiry zpracována tradičně, nezvyklý je snad jen výrazně menší otáčkoměr. Námi testovaný model byl vybaven obložením palubní desky imitací dřeva, což k optickému dojmu z vozu vyšší třídy jen napomáhalo. Použité plasty a čalounění neurážejí a poměrně snadno se čistí. Výhrady lze mít jen k občasným pazvukům zpod palubní desky a zpětným zrcátkům, která díky nezvyklému tvaru zčásti omezují výhled vzad. Příjemným detailem je i anténa autorádia, integrovaná do zadního okna. Zavazadlový prostor je nadprůměrný jak v běžném stavu, tak při sklopených sedadlech. Nakládací hrana je sice poměrně nízko, ale na víku chybí jakýkoli úchyt pro zavírání, navíc jeho vzpěry po uzavření zasahují do zav. prostoru.

Testované Daewoo bylo vybaveno dvoulitrovým motorem (dodává se i do modelu Leganza) a manuální převodovkou. Čtyřválec o výkonu 98 kW se při jízdě nebránil vyšším otáčkám, ale maximálního točivého momentu 184Nm při 4400 otáčkách jsme v testu využili jen málo. Tunu a čtvrt vážící auto totiž motor stačil "obsluhovat" dosti svižně i v nižším rozsahu otáček a výkonovou rezervu jsme tak mohli ocenit jen při rychlejším předjíždění. Kombinovanou spotřebu udávanou výrobcem na 8,4 litru nebylo možno spolehlivě ověřit. Je sice pravda, že jsme nejezdili jinde než v hustém městském provozu a po dálnici, ale námi naměřenou téměř dvanáctilitrovou spotřebu lze přičíst na vrub hlavně tomu, že testovaný vůz měl najeto pouhých 500 kilometrů a využívali jsme (po svolení od dovozce) jeho plný výkon. Zkušenosti ostatních novinářů se staršími testovacími vozy ale dokazují, že spotřeba kolem osmi a půl litru se dá dosáhnout bez problémů.

Při jízdě se Nubira chová neutrálně s mírným sklonem k přetáčivosti a díky měkkému odpružení má také tendenci k velkým bočním náklonům. Při žádném manévru jsme ale kontrolu nad autem neztratili. Kotoučové brzdy na všech kolech mají příjemně měkký nástup, auto se ale při prudším brzdění velmi výrazně zhoupne - je to ale otázka zvyku. Menší výhrady ale máme k citlivosti na boční vítr ve vysokých rychlostech a lehce "rozviklané" řadicí páce.

Modelem Nubira může automobilka Daewoo výrazně zabodovat i ve třídě, kde byla dosud spíše přehlížena. Kromě neotřelého designu nabízí tento model slušný prostor a komfort. Relativně velmi nízká cena přitom v tomto případě není známkou nižší kvality.

Tomáš Zajíček
Diskuze (6)
Cena základní sestavy 529 900 Kč
Výbava základní sestavy 2 airbagy, ABS+EBD, imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, alarm, automatická klimatizace, posilovač řízení, tónovaná skla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná zrcátka a okna, dělená zadní sedadla, palubní deska imitace dřeva, přední mlhovky, integrovaná anténa v zadním okně, 6 reproduktorů Kč
Cena testované sestavy 539 900 Kč
Výbava testované sestavy + metalíza, autorádio Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 98 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 184 / 4400 - 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 434 / 900
Objem nádrže (l): 62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1322 / 538
Rozměr pneu: 185
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4550
b) šířka (mm): 1720
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1466
f) rozchod vzadu (mm): 1450
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 830 / 1020
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Avatar - DaewooMaster
26. 12. 2021 23:55
Re: 20 let zpět
Možná nejvyšší čas navštívit očare nebo vyjet i za hranice vaší vesnice. ;-)
Já jich (kupodivu?) potkávám a znám stále dost.
A to si ani nemyslím, že by se u nás až na toho Matize někdy prodávaly ve významných počtech i ostatní Daewoo/Chevrolet modely, zejména z důvodu zatuchlých předsudků a "odborných" hodnocení na základě obrázku kdesi v časopise nebo na internetu.

Ale opravdu nemám potřebu se hádat, jen přidávám příspěvek skutečného uživatele, který je už 17 let stále spokojen s jedním korejcem, který ho nikdy za tu dobu nechal ve štychu, nepotřeboval žádnou nákladnější opravu atp.
26. 12. 2021 16:53
Re: 20 let zpět
V testu se nic o smradu nebo spatnych jizdnich vlastnostech nepise. Naopak se tam zminuje presne ten pokrok, o kterem pises ty. A verim, ze za dalsich 20 let budeme rikat porad to same, tedy ze driv ta auta nestala za nic, ale dneska jsou konecne na urovni.
Avatar - wakantanka
26. 12. 2021 15:41
Re: Re: 20 let zpět
Skončili buď v šrote alebo u Latinos, čo je častokrát to isté. 🙂
26. 12. 2021 12:55
Re: 20 let zpět
zaujimave, ze to uz na cestach vobec nie je vidiet a to boli celkom predavane auta na svoju dobu, pritom este nejaku tu cordobu atd obcas vidim
Avatar - KANKUNEN
26. 12. 2021 09:31
20 let zpět
byly korejské auta smradlavé se špatnými jízdními vlastnosti. Teď mají N, Genesis a auta, která se tlačí na místo upadajícího VW.