Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DAF CF a XF v nejnovější podobě s řadou nových podvozků

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost DAF Trucks si pro nejnovější provedení modelových řad CF a XF připravila celkem jedenáct nových konfigurací náprav tahačů a podvozků.

Společnost DAF představila v první polovině letošního roku vybrané konfigurace nových modelů CF a XF pro dálkovou přepravu a nyní představuje kompletní řadu vícenápravových vozidel a podvozků. Tato nová vozidla jsou nyní k dispozici v osmi provedeních 2-, 3- a 4nápravových podvozků a trojici provedení 3- a 4nápravových tahačů.

Nejnovější řada vícenápravových tahačů a podvozků je také vybavena poháněcími soustavami, které jsou v průměru až o 100 kg lehčí. Díky tomu nabízí zákazníkům vyšší užitečné zatížení. Nové nápravy přispívají ke snížení hmotnosti až o 250 kg také u modelu CF FAD 8 x 4 pro použití ve stavebnictví.

Jednou z nejdůležitějších inovací v rámci programu nových modelů CF a XF je nová řízená zadní vlečená náprava u tahačů a podvozků, která je vybavena zcela nově vyvinutým systémem elektrohydraulického řízení (EHS), s nímž je určena nejen pro podvozky a tahače 6 × 2, ale také pro speciální konfigurace podvozků 8 × 2.

Systém EHS na základě úhlu natočení předních kol a rozvoru náprav nepřetržitě počítá optimální úhel natočení kol zadní vlečené nápravy. Při rychlostech nad 40 km/h se náprava zajistí v přímém směru a zaručí tak maximální stabilitu vozidla a úsporu paliva. Systém EHS je o 30 kg lehčí a dále tak zvyšuje užitečné zatížení.

Systém EHS je u vozidel 6 × 2 CF a XF FAN doplněn pneumatickým odpružením. To umožňuje rychle snížit výšku podvozku o 90 milimetrů a zdvihnout o 185 milimetrů pro rychlou a spolehlivou nakládku a vykládku výměnných nástaveb.

Společnost DAF rovněž představuje 10tunovou vodicí nápravu s dvojmontáží, která má statickou nosnost minimálně 34 tun a zároveň o 25 kg nižší vlastní hmotnost. V kombinaci s ostatními sníženími hmotnosti modelů CF a XF to vede k celkovému zvýšení užitečného zatížení až o 125 kg. Tuto vlečenou nápravu s dvojmontáží lze objednat na tahače a podvozky 6 × 2 a podvozky 8 × 2.

Pro vozidla, která často jezdí v terénu, představuje společnost DAF zcela novou tandemovou nápravu s kolovými redukcemi (HR1670T). Nosným prvkem této nápravy je litinová skříň nápravy, která umožňuje další snížení hmotnosti o 60 kg.

Aby bylo možné dosáhnout nejvyšší možné úspory paliva, jsou k dispozici ještě rychlejší stálé převody (3,46, 3,61 a 3,76 : 1). Tyto převody umožňují snížit provozní otáčky motoru. Pro zajištění nejnižších možných provozních nákladů byly intervaly výměny oleje u nových tandemových náprav prodlouženy na 3 roky nebo 450.000 kilometrů.

Nová tandemová náprava s kolovými redukcemi je určena pro tahače a podvozky 6 × 4 a 8 × 4 pro náročné aplikace s provozem ve středně těžkém terénu. Tato řada zahrnuje podvozek FAD 8 × 4 s dvěma řízenými předními nápravami, běžně používanými při přepravě stavebních materiálů, písku a štěrku.

Podvozek pro domíchávač betonu CF FAD 8 × 4, který je vybaven 19tunovou tandemovou nápravou (SR1132T) a dvěma 7,1tunovými předními nápravami, se pyšní pohotovostní hmotností pouhých 9.150 kg, což je nejlepší hodnota v dané kategorii. Společnost DAF tento podvozek pro domíchávač dodává s novým motorem PACCAR MX-11 s výkony od 270 do 330 kW (370 až 450 k).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)