Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DAF se připravuje na výrobu vozidel CF Electric

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Společnost DAF Trucks N.V. úspěšně posouvá projekt těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem do další fáze, kterou má představovat sériová výroba.

Společnost DAF Trucks N.V. ve spolupráci s firmou VDL Groep v roce 2018 uvedla tahač CF Electric s podvozkem 4x2 a čistě elektrickým pohonem. První série šesti vozidel je od konce roku 2018 nasazována do skutečného provozu ve spolupráci s vybranými dopravci. Tyto tahače mají na svém kontě již přes 150.000 kilometrů ve službách zákazníků a celý projekt těžkých nákladních těžkých vozidel se posouvá do další fáze.

V současnosti společnost DAF Trucks N.V. uvádí, že dosáhla bodu, kdy může zahájit prodej vozidel CF Electric v omezeném počtu několika desítek exemplářů ročně. Zároveň s tím má probíhat budování servisní sítě pro tato vozidla. Prvními trhy, na něž DAF CF Electric míří, jsou Nizozemsko, Belgie a německý spolkový stát Severní Porýní-Vestfálsko.

Možnosti využití vozidel CF Electric demonstruje například nasazení tahače ve službách společnosti Tinie Manders Transport od února roku 2019. Tato firma jej využívá ve spojení s elektrickým chladicím návěsem sedm dní v týdnu od šesti ráno do půlnoci. Vozidlo, které se pohybuje v regionu Eindhoven po krátkých trasách, má na svém kontě již přes 30.000 kilometrů.

DAF CF Electric je tahač s konfigurací podvozku 4×2 a vlastní hmotností 9700 kg, vyvinutý pro silniční přepravu nákladů o celkové hmotnosti soupravy až 37 tun v městských oblastech, kde se standardně využívají přívěsy s jednou nebo dvěma nápravami. Vozidlo vychází z modelu DAF CF – oceněného titulem International Truck of the Year 2018 – a vybaveného elektrickým pohonem využívajícím technologie E-Power od společnosti VDL.

Základem pohonné soustavy je elektromotor o výkonu 210 kW a točivém momentu 2000 N.m napájený lithium-iontovým akumulátorem s celkovou kapacitou 170 kWh. Model DAF CF Electric má dojezd přibližně 100 kilometrů, takže je vhodný pro velkoobjemovou městskou a příměstskou rozvážku nákladů. Akumulátor disponuje funkcí rychlého nabíjení, za 30 minut dosáhne stavu 80% kapacity akumulátorů. Do jejich úplného nabití stačí pouze 1,5 hodiny.

Zdroj: DAF Trucks N.V.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme