Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daihatsu v Paříži 2006

Vitek Vitek 10. 3. 2007 • 07:55
38
1
Zobrazit náhledy (38)
Trevis Sirion Sport Copen ZZ D-Compact X-Over Sirion Sport Daihatsu Terios Sport Sirion Sport D-Compact X-Over D-Compact X-Over Terios Sport Trevis Sirion Sport Materia Sirion Sport Terios Sport D-Compact X-Over Cuore D-Compact X-Over Trevis Trevis Cuore Daihatsu Copen ZZ Terios Sport Materia D-Compact X-Over Terios Sport D-Compact X-Over Materia Materia Cuore Materia
Japonská automobilka Daihatsu sice není na českém trhu oficiálně přítomna, to však neznamená, že bychom měli její stánek obcházet obloukem. Daihatsu v Paříži vystavovalo v evropské premiéře nový rodinný kompakt poněkud krabicovitých tvarů, nazvaný Materia

Cílem tvůrců byla maximalizace vnitřního prostoru při současné vynikající obratnosti v městském provozu. Průměr otáčení Materie činí pouhých 9,4 m. Karoserie s minimálními převisy je pouze 3800 mm dlouhá, 1690 mm vysoká a nadprůměrných 1635 mm vysoká. To vše při hmotnosti pouhých 1035 kg. Materii pohání zážehový čtyřválec 1,5 litru s výkonem 76 kW a točivým momentem 132 Nm (138 Nm v kombinaci se 4-stupňovou automatickou převodovkou).

Světovou premiéru si v Paříži odbyl koncept D-Compact X-Over s podstatně kulatějšími tvary. Na návrhu designu tohoto kompaktu, vhodného do rušných městských ulic, se podílela firma ItalDesign. D-Compact X-Over s vnějšími rozměry 3750/1695/1575 mm, rozvorem 2440 mm a pohotovostní hmotností 1020 kg pohání zážehový čtyřválec 1,5 litru s vysokým výkonem 96 kW při 7000 ot/min a točivým momentem 140 Nm při 4400 ot/min. Motor spolupracuje se 4-stupňovou automatickou převodovkou.

Červený koncept Terios Sport s pohonem všech kol je agilnější verzí modelu, uvedeného na trh v letošním roce. Terios Sport má pod kapotou zážehovou patnáctistovku s 96 kW a 140 Nm, spojenou s pětistupňovou manuální převodovkou.

Daihatsu v Evropě prodalo od loňského uvedení 31 tisíc kusů modelu Sirion. Výkonnější a agresivnější Sirion Sport dostal sportovněji vyhlížející zevnějšek i interiér, 16-palcová kola, kotoučové brzdy na všech kolech a zážehovou patnáctistovku s výkonem 96 kW a točivým momentem 140 Nm. Sirion Sport přitom váží pouhých 920 kg.

Skutečným miniautem je Daihatsu Trevis, jehož pětidveřová karoserie ve stylu retro je pouze 3410 mm dlouhá, 1475 mm široká a 1500 mm vysoká. Trevis pohání litrový tříválec se 43 kW a 91 Nm, který je vzhledem k hmotnosti 790 kg plně dostačující.

Malý dvoumístný roadster Copen ZZ (délka 3550 mm), jehož tvary mají připomínat kapku, dostal kožená sedadla Recaro, volant Momo, 16-palcová kola s pneu 205/40 a patnáctistovku s výkonem 77 kW a točivým momentem 140 Nm.


Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku