Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daihatsu v Paříži 2006

Cuore
Sirion Sport
Trevis
Materia
38 Fotogalerie
Diskuze (1)
Japonská automobilka Daihatsu sice není na českém trhu oficiálně přítomna, to však neznamená, že bychom měli její stánek obcházet obloukem. Daihatsu v Paříži vystavovalo v evropské premiéře nový rodinný kompakt poněkud krabicovitých tvarů, nazvaný Materia

Cílem tvůrců byla maximalizace vnitřního prostoru při současné vynikající obratnosti v městském provozu. Průměr otáčení Materie činí pouhých 9,4 m. Karoserie s minimálními převisy je pouze 3800 mm dlouhá, 1690 mm vysoká a nadprůměrných 1635 mm vysoká. To vše při hmotnosti pouhých 1035 kg. Materii pohání zážehový čtyřválec 1,5 litru s výkonem 76 kW a točivým momentem 132 Nm (138 Nm v kombinaci se 4-stupňovou automatickou převodovkou).

Světovou premiéru si v Paříži odbyl koncept D-Compact X-Over s podstatně kulatějšími tvary. Na návrhu designu tohoto kompaktu, vhodného do rušných městských ulic, se podílela firma ItalDesign. D-Compact X-Over s vnějšími rozměry 3750/1695/1575 mm, rozvorem 2440 mm a pohotovostní hmotností 1020 kg pohání zážehový čtyřválec 1,5 litru s vysokým výkonem 96 kW při 7000 ot/min a točivým momentem 140 Nm při 4400 ot/min. Motor spolupracuje se 4-stupňovou automatickou převodovkou.

Červený koncept Terios Sport s pohonem všech kol je agilnější verzí modelu, uvedeného na trh v letošním roce. Terios Sport má pod kapotou zážehovou patnáctistovku s 96 kW a 140 Nm, spojenou s pětistupňovou manuální převodovkou.

Daihatsu v Evropě prodalo od loňského uvedení 31 tisíc kusů modelu Sirion. Výkonnější a agresivnější Sirion Sport dostal sportovněji vyhlížející zevnějšek i interiér, 16-palcová kola, kotoučové brzdy na všech kolech a zážehovou patnáctistovku s výkonem 96 kW a točivým momentem 140 Nm. Sirion Sport přitom váží pouhých 920 kg.

Skutečným miniautem je Daihatsu Trevis, jehož pětidveřová karoserie ve stylu retro je pouze 3410 mm dlouhá, 1475 mm široká a 1500 mm vysoká. Trevis pohání litrový tříválec se 43 kW a 91 Nm, který je vzhledem k hmotnosti 790 kg plně dostačující.

Malý dvoumístný roadster Copen ZZ (délka 3550 mm), jehož tvary mají připomínat kapku, dostal kožená sedadla Recaro, volant Momo, 16-palcová kola s pneu 205/40 a patnáctistovku s výkonem 77 kW a točivým momentem 140 Nm.


Vstoupit do diskuze (1)