Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimler chystá masivní propouštění, v příštích letech zruší nejméně 10.000 pozic

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Automobilový průmysl se připravuje na velké změny, které budou vyžadovat velké investice. A tak se začínají utahovat opasky.

Krátce po oficiálním oznámení Audi, která chce do roku 2025 propustit 9.500 zaměstnanců, přicházejí podobné zprávy od Daimleru. Vlastník značky Mercedes-Benz totiž koncem minulého týdne oznámil propouštění, které by se během příštích tří let mělo dotknout minimálně 10.000 zaměstnanců. A podobně jako u Audi, i v tomto případě je částečně na vině i elektrifikace.

Stejně jako většina světově významných automobilek, i Daimler hledá zdroje k financování vývoje čistších (především elektrických) automobilů s moderními technologiemi, jako jsou systémy autonomního řízení. Poptávka v Číně, celosvětově největším trhu, však postupně klesá a hrozící obchodní válka mezi Washingtonem a Pekingem by mohla napáchat pořádné škody na ekonomice.

Automobilový průmysl se nachází v polovině své největší transformace v historii,“ cituje prohlášení společnosti Daimler agentura Reuters, která na plánované propouštění upozornila. A každá transformace samozřejmě něco stojí. Plánované propouštění by tak Daimleru mělo koncem roku 2022 přinést úsporu až 1.4 miliardy euro.

Daimler uvedl, že po dohodě s odbory plánuje propustit okolo 3 procent zaměstnanců ze svých továren. Pro zaměstnance z německých závodů jsou však připraveny výhody v podobě odstupného, částečných odchodů do důchodu, atd. Vedle toho však Daimler připravuje i zrušení 10 % celosvětových manažerských pozic.

Přesné číslo propuštěných zaměstnanců sice Daimler neuvádí, údajně by se však mělo jednat o nižší pěticiferné číslo, tedy minimálně 10.000 lidí, dodal pro Reuters Wilfried Porth, člen představenstva Daimler odpovědný za lidské zdroje. Koncem třetího čtvrtletí přitom Daimler celosvětově zaměstnával okolo 304.680 lidí.

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Doporučujeme

6. 12. 2019 13:08
Usilovně podřezávaná větev začíná praskat...
...a až ekofašisti přitlačí na evropské automobilky ještě víc, příjde totální katastrofa!!!
5. 12. 2019 08:51
Re: Nafúknutý problém
Presne tak. 10 tisíc z 304 tisíc je 3.29%. Toto je akože masívne prepúšťanie? A väčšina má byť manažérov. Ale veď v podstate to môže byť aj prospešné pre ekonomiku firmy. Veď manažéri majú najväčšie platy, a povedzme si pravdu, čím väčšia firma, tým viac zbytočných manažérov. A ich ekonomický benefit pre firmu.... Zkumulujú funkcie a vybavené. Neverím, že nie je dosť mladých ambicióznych, ktorí budú chcieť vyniknúť...
Avatar - xxc
5. 12. 2019 08:30
Re: Nafúknutý problém
Preco by mali byt na podpore? Zalozia nejaky startup, spolu s vyhodenymi starymi skusenymi manazermi kludne aj nejaku novu automobilku.
5. 12. 2019 07:12
Re: Nafúknutý problém
A to, že nebudou přijímat nové - povětšinou mladé - zaměstnance je v pohodě ? Neznamená to náhodou to, že bude více nezaměstnaných na podpoře ? A vsadím se, že není záměrem automobilky, aby nenabírala mladé a neopotřebované a nechala si na práci jen postupně stárnoucí . Takže postupně budou vypadávat z práce ti starší a skončí an podpoře .
5. 12. 2019 00:04
Nafúknutý problém
Ono je to celé pekne nafúknutý problém. Na to, koľko ľudí v koncerne pracuje, tak je tých prepustených minimum. Tých pár percent sa v pohode zmestí do prirodzenej fluktuácie pracovníkov.
Skúsme trochu počítať: Ľudia pracujú cca 40 až 45 rokov (cca od 20 do 60), takže každý rok ide do dôchodku priemerne 2 až 2,5 % zamestnancov (záleží to ale aj od sily populačných ročníkov).
V Mercedese určite pracuje nemálo ľudí v tomto veku, takže stačí, aby vedenie namiesto týchto ľudí neprijímalo nových zamestnancov.
Plus existujú odchody zo zamestnania z iných dôvodov - niektorí si nájdu lepšie prácu či prácu v inom odbore, iní sa presťahujú a pod.
Takže reálny počet prepustených zamestnancov bude podstatne nižší.