Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimler Trucks, Torc Robotics a Freightliner rozšiřují testy autonomního řízení vozidel

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Daimler Trucks spolu s Torc Robotics ve Virginii úspěšně testuje autonomní systémy řízení těžkých nákladních automobilů značky Freightliner ve skutečném provozu.

Daimler Trucks, pod jehož křídla patří značky Mercedes-Benz, Fuso, Freightliner, Western Star, Thomas Built a BharatBenz se vývoji autonomních systémů řízení nákladních vozidel věnuje v posledních letech především prostřednictvím značek Mercedes-Benz a Freightliner.

V souvislosti s vývojem autonomních systémů řízení u Daimler Trucks lze připomenout například koncept Mercedes-Benz Future Truck 2025 z roku 2014. Na tento tahač pro dálkovou dopravu později u značky Mercedes-Benz navázal prototyp rozvážkového nákladního vozidla Urban eTruck, lehký užitkový automobil Vision Van a autobus Future Bus.

V případě značky Freightliner pak byl z pohledu veřejnosti prozatím největším pokrokem projekt Inspiration Truck, který byl představen v roce 2015. Tento prototyp tahače pro dálkovou dopravu s autonomním řízením byl dokonce plně schválen pro běžný provoz na silnicích a dálnicích státu Nevada.

Pro další vývoj a pokrok v automatizaci řízení užitkových vozidel založila divize Daimler Trucks k 1. červnu roku 2019 globální organizaci Autonomous Technology Group. Ta se zaměřila na výzkum a vývoj, jehož cílem má být vysoká automatizace řízení, odpovídající úrovni čtyři podle dokumentu organizace SAE (Společnost automobilových inženýrů), blíže specifikujícího rozdíly mezi jednotlivými stupni autonomního řízení.

Nově založená Autonomous Technology Group, kterou vede Dr. Peter Vaughan Schmidt, má zajistit, že budou nákladní automobily zastupující značky divize Daimler Trucks s vysoce automatizovaným řízením na silnicích během následujících deseti let.

Součástí Autonomous Technology Group je mimo jiné i severoamerická společnost Torc Robotics, se sídlem v Blacksburgu ve Virginii, která zamířila pod křídla divize Daimler Trucks na jaře letošního roku. Tato společnost má ve spolupráci s vývojovými centry koncernu Daimler AG v Portlandu a Stuttgartu výrazně přispět k dosažení vytyčeného cíle.

V rámci programu vývoje těžkých nákladních vozidel divize Daimler Trucks s autonomním řízením a jejich uvedení na trh bylo ve druhé polovině roku 2019 zahájeno testování ve skutečném provozu. Na dálnice a silnice v jihozápadní Virginii, kde sídlí společnost Torc Robotics, zamířily speciálně upravené tahače značky Freightliner, které slouží při dalším vývoji autonomních systémů řízení, odpovídajícího úrovni čtyři podle dokumentu organizace SAE.

Daimler Trucks nyní uvádí, že testování ve skutečném provozu probíhá úspěšně a díky tomu se rozšíří na nové a delší trasy. Počáteční výběr a mapování těchto nových tras proběhl v lednu roku 2020. Nadále patří při těchto jízda ve skutečném provozu mezi priority i nejvyšší míra bezpečnosti a na vozidla proto dohlíží speciálně školení profesionální řidiči.

Zdroj: Daimler AG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme