Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimler vykázal ztrátu, podle zdrojů chce zrušit až 20.000 míst

ČTK ČTK 19. 7. 2020 • 07:49
25
7
Zobrazit náhledy (25)
Mercedes-Benz G - výroba v Grazu Mercedes-Benz G - výroba v Grazu Mercedes-Benz G - výroba v Grazu Mercedes-Benz G - výroba v Grazu Mercedes-Benz G - výroba v Grazu Mercedes-Benz G - výroba v Grazu Mercedes-Benz G - výroba v Grazu Mercedes-Benz G - výroba v Grazu Mercedes-Benz G - výroba v Grazu Mercedes-Benz G - výroba v Grazu Mercedes-Benz G - výroba v Grazu Mercedes-Benz G - výroba v Grazu Mercedes-Benz G - výroba v Grazu Mercedes-Benz G - výroba v Grazu Mercedes-Benz G - výroba v Grazu Mercedes-Benz G - výroba v Grazu Mercedes-Benz G - výroba v Grazu Mercedes-Benz G - výroba v Grazu Mercedes-Benz G - výroba v Grazu Mercedes-Benz G - výroba v Grazu

Německý automobilový koncern Daimler ve druhém čtvrtletí vykázal provozní ztrátu 1,68 miliardy eur (téměř 45 miliard Kč). Vyplývá to z předběžných výsledků podniku, který se podobně jako konkurenti potýká s dopady koronavirové krize.

Ztráta je ale nižší, než očekávali analytici. Koncern teď pracuje na snižování nákladů a podle zdrojů z podniku, na které se odvolává agentura DPA, hodlá v příštích letech zrušit až 20.000 pracovních míst. V současnosti zaměstnává kolem 300.000 lidí.

Daimler uvedl, že výsledky ve druhém čtvrtletí podpořilo překvapivě silné oživení automobilového trhu a solidní výkon za červen. "Před námi je však stále spousta práce," upozornil šéf podniku Ola Källenius. Dodal, že firma musí dál pracovat na snižování nákladů a úpravě výrobních kapacit. Kompletní výsledky za letošní druhé čtvrtletí zveřejní Daimler příští týden ve čtvrtek.

Provozní ztráta podle předběžných výsledků pouze mírně vzrostla ve srovnání s loňským druhým čtvrtletím, kdy činila 1,56 miliardy eur. Výsledky koncernu tehdy zasáhly náklady související se skandálem kolem emisí naftových automobilů a se svoláváním aut s vadnými airbagy od japonského dodavatele Takata.

Daimler podle agentury Reuters také uvedl, že jeho divize Mercedes-Benz ve Spojených státech a v Mexiku v rámci úsporných opatření ukončí výrobu sedanů a zaměří se na produkci sportovně-užitkových vozů (SUV). Koncern už dříve oznámil, že při reorganizaci globální výrobní sítě zvažuje prodej továrny ve francouzském Hambachu.

Personální ředitel koncernu Wilfried Porth minulý týden v rozhovoru s agenturou DPA signalizoval, že Daimler plánuje zrušit více než 15.000 pracovních míst. Dnes se centrála koncernu k rozsahu snižování počtu zaměstnanců odmítla vyjádřit. Mluvčí závodní rady DPA řekl, že rozhovory s vedením pokračují a provází je značné rozpory. Důležité podle něho je, aby se situace rychle vyjasnila a zaměstnanci se dozvěděli, na čem jsou.

Související články

Témata
20. 7. 2020 09:53
Re: Staré časy
Jiná značka na tom bude jinak nebo lépe? Asi ne.
20. 7. 2020 09:51
Re: A vadí to kromě...
Šetřit budou všichni. Možná i ty.
20. 7. 2020 09:05
Staré časy
Mercedes šel cestou kvantity,kvalita šla bokem. Do toho různá nařízení EU, a máme tu milion modelu o které zákazník,myslím člověka co z mb jde zase do mb nestoji.
Řeším nákup nového mb, vzhledově Budiš, ale po technické stránce to fakt nemá smysl. A tak si držím starý motorky a převodovky.porotze V8 500 bez turba je to co člověk chce. Nebudu platit za čtyř litr s dvoumi turby.
Jak můj kamarád říká dnes už je jedno co koupíš všechno je krám.
Avatar - freeman
20. 7. 2020 09:01
Hamilton
To sa bude v tejto dobe ťažko Hamiltonovi vyjednávať nová mnohomiliónová zmluva s Mercedesom. A keď aj dostane "svoje" milióny som zvedavý ako to bude obhajovať Ola Källenius. ;-)
19. 7. 2020 19:54
Re: A vadí to kromě...
jako on je dobrej...což o to, to neřikam, ikdyž ho nemusim ale aby mercedes pořad měl na bednu :-) když budou šetřit :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud