Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další předpověď: Za 10 let by u nás mohlo jezdit až 90.000 aut na vodík

Diskuze (12)

V České republice by v roce 2030 mohlo jezdit 60.000 až 90.000 aut na vodíkové články. V současnosti tu kvůli absenci čerpacích stanic nejezdí žádné.

Vyplývá to z předpokladu ministerstva průmyslu a obchodu. Česká republika se zavázala ke snižování emisí v dopravě a využívání vodíku má být jednou z možností.

"Predikce pro rok 2030 se budou zpřesňovat po roce 2023, kdy se mají revidovat emisní limity CO2 pro osobní a lehké užitkové automobily. Od procenta snížení emisí u těchto vozidel ve srovnání s rokem 2021 a povinného podílu nízko a bezemisních vozidel pro výrobce od roku 2030 se vše odvíjí," uvedla mluvčí ministerstva Štěpánka Filipová.

Ministerstvo dopravy loni uvedlo, že v Česku by do roku 2023 mohlo vzniknout šest až osm čerpacích stanic na vodík. První tři pilotní čerpací stanice na vodík připravuje petrochemický holding Unipetrol na svých stanicích Benzina v Praze, Litvínově a Brně. Projekty jsou nyní ve stadiu získávání potřebných povolení a výběru dodavatelů. Pilotní pražskou stanici firma plánuje na Barrandově. Další veřejná stanice vznikne v rámci ÚJV Řež.

Výstavbu vodíkových čerpadel mají podpořit dotace z Operačního programu Doprava z výzvy, která je pro podporu rozvoje infrastruktury vodíkových plnicích stanic určená. Unipetrol také plánuje vybudování vlastního zdroje pro výrobu vodíku.

Využitím vodíkových článků v elektromobilech se zvyšuje jejich dojezd a zkracuje doba dobíjení z hodin řádově na minuty, což je srovnatelné s běžným tankováním benzinu nebo nafty. Auta na vodík již sériově vyrábí například Toyota, Hyundai nebo Honda. Právě Toyota, která letos v Evropě prodala 167 vodíkových vozů Mirai, do vodíku masivně investuje. V minulosti vyvinula například loď na vodíkový pohon.

"Jakmile budou v Česku stát první čerpací stanice, jsme připraveni uvést na český trh náš sériově vyráběný vůz na vodíkový pohon, Toyotu Mirai," řekla ČTK mluvčí Toyoty ČR Jitka Jechová. Toyota očekává, že cena osobních aut na vodíkové palivové články se do deseti let vyrovná ceně hybridních modelů.

Sousední Německo ročně plánuje vynaložit do rozvoje vodíkových technologií 100 milionů eur, tedy 2,5 miliardy Kč.

Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
19. 8. 2019 11:14
Re: Vodík? Lepší alternativa elektřiny !
:yes: :yes:
Avatar - Jaros71
19. 8. 2019 00:30
Vodík? Lepší alternativa elektřiny !
Budoucnost by mohla být vodíková...spíš než elektrická.
Ale odhad bude globální nástup spíš během 15-30 let :-)
Avatar - Hammunasakra
18. 8. 2019 21:40
Re: Mohlo....
Je to tak = sice od tý doby je už 4. vláda = ale za to co ty 4 vlády neudělaly = může submisiv z ODS. A samozřejmě i ten druhej = příčina všeho špatnýho včetně počasí na příští týden = předpředpředminulej ministr finací :-!

No a nebo fakt ty vlády který vládly = a období konjunktury = prostě promrhaly
Avatar - Hammunasakra
18. 8. 2019 16:49
Re: Mohlo....
Jj je to zlý = za poslední období až nezvykle dlouhý konjunktury sme vsadili na kecy a populismus = a za ostatníma zaostali. ANO někde bude velká chyba ANO nějak nemakáme :-!
Avatar - Zetti
18. 8. 2019 15:50
Re: Mohlo....
Letos to je presnee 20 let co sem kupoval parcelu na domek. Tenkrat se rikalo ze kolem nas povede do deseti let nejaky okruh.

Nová dokumentace EIA byla dokončena v 04/2017, dne 23. 11. 2017 bylo vydáno nové stanovisko MŽP. Čistopis DÚR byl dokončen 30. 5. 2018 a do konce roku 2018 se předpokládá vydání územního rozhodnutí. Dokumentace pro stavební povolení by měla být dokončena v čistopise do 06/2019. S ohledem na očekávané značné problémy s výkupy pozemků se předpokládá ukončení tohoto procesu až ve 12/2020 a zahájení stavby v roce 2021.

Zdroj http://www.okruhprahy.cz/#…

Takze,v tomhle ohledu sem optimista. Zadny auta na vodik kolem nas jezdit nebudou. Ten okruh taky nebude nejaky fofr, ale treba se toho jeste doziju