Další Schumacherova formule na prodej! Může být nejdražší v historii
Stane se monopost s názvem F2001b nejdražší vydraženou formulí v historii?
V posledních letech se staly hitem aukcí vítězné monoposty Ferrari Michaela Schumachera. Nejdražším se stal monopost F2003-GA, se kterým získal Němec jako první pilot v historii šestý mistrovský titul. Monopost se prodal za 14,9 milionů dolarů (324 milionů korun) a stal se rekordně nejdražším monopostem F1.
Perfekcionismus. Tak by se dal nazvat rok 2002 v podání Michaela Schumachera a Ferrari. Německý pilot byl na vrcholu a naprosto deklasoval konkurenci. Svůj celkově pátý titul si zajistil s předstihem šesti závodů do konce sezony, vyhrál jedenáct závodů z celkových sedmnácti a ani jednou nechyběl na stupních vítězů, přičemž pouze jednou v roce skončil na jiném než prvním nebo druhém místě.
Vskutku historická sezona. Dodnes je tento výkon ojedinělým počinem, který má letos šanci napodobit aktuální mistr světa Max Verstappen s Red Bullem, jenž v prvních dvanácti závodech letošního ročníku skončil pokaždé na prvním nebo druhém pódiovém stupínku.
Nyní míří do aukce další historický kus ze zlaté éry Schumachera a Ferrari, monopost F2001b. Monopost se šasi č.215 měl pod rukama Schumacher v úvodním závodě roku 2002 v Austrálii a následně také v Malajsii, než byl do dalšího závodu v Brazílii nasazen zcela nový monopost F2002.
Vůz kombinoval to nejlepší z odcházejícího mistrovského monopostu F2001 a to nejlepší z nového F2002, které ale mělo problémy s převodovkou a tak byla premiéra v roce 2002 přeložena až na třetí závod v roce.
Bláznivý závod v Austrálii, kdy katapult v podání Ralfa Schumachera přes zadní křídlo Rubense Barrichella znamenal odstoupení hned osmi pilotů v prvních zatáčkách, byl svědky dominantního vítězství Michaela Schumachera. Ten i přes pouhou evoluci monopostu Ferrari odstartoval svoji cestu za třetím titulem v řadě nejlépe jak mohl.
Následující zastávka v Malajsii měla pro Ferrari hořkosladkou příchuť. Schumacher získal s podvozkem č.215 jubilejní 150. pole position pro Ferrari. Německý závodník měl hned v první zatáčce incident s Juanem Pablem Montoyou, kvůli kterému musel vyměnit přední křídlo a propadl se na samotný chvost závodního pole. Spanilou jízdou z 21.místa zakončil umístěním na stupních vítězů, nestačil pouze na bratra Ralfa a Montoyu.
Pro jistotu si šasi č.215 našlo cestu ještě do třetího závodu v Brazílii, nakonec však byl podle plánů nasazen nový monopost F2002. Od té doby sloužil převážně k testování. Formuli poté koupil soukromý švýcarský sběratel v roce 2003.
S tímto majitelem si monopost F2001b dopřával pravidelného zápřahu na okruzích, než byl prodán současnému majiteli v roce 2011. Aktuálně je u formule před dalším prodejem nutná výměna spojky, převodovky i motoru. Překoná aktuální rekord nejdražšího monopostu F1, který drží Ferrari F2003-GA?