Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dánský supersport Zenvo se loučí verzí TSR-GT s maximálkou 424 km/h

Filip Melich
Diskuze (0)

Zenvo Automotive byla založena v roce 2004 a dosud produkuje jediný model. Ten se nyní loučí finální verzí TSR-GT, která se zaměřila na maximální rychlost a komfortnější interiér.

Dánský výrobce supersportů Zenvo Automotive je známý jediným modelem, který se pod označením ST1 vyrábí od roku 2009, přičemž v roce 2016 odstartovala produkce důkladně modernizované podoby TS1. Za ty roky vzniklo několik verzí vozu, jenž se do povědomí veřejnosti zapsal především tím, že začal při testu pořadu Top Gear v roce 2014 hoře. Mezi jeho další zajímavosti patří rozměrné křídlo na zádi, které se při jízdě naklání do všech stran.

Právě tohle křídlo ovšem nejnovějšímu provedení Zenva chybí. Finální verze auta se jmenuje TSR-GT a vznikla pro dosažení co nejvyšší rychlosti. Na záď se proto nastěhovalo pevné křídlo a vůz jako celek byl optimalizován za účelem snížení nechtěného aerodynamického odporu a naopak zvýšení přítlaku ve vysokých rychlostech. Speciální aerodynamické kryty mají dokonce i disky kol.

Video se připravuje ...

Upraven byl rovněž 5,8litrový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvojicí kompresorů a nově poskytuje 1.014 kW (1.379 k), což představuje nárůst o téměř 200 koní. U standardního Zenva ST1 GT výrobce uváděl maximální rychlost 375 km/h, zatímco okruhově zaměřené TSR-S se má rozjet maximálně na 325 km/h. Pro novinku dánské Zenvo uvádí maximální rychlost 424 km/h, což je na úrovni nejrychlejších automobilů světa.

Jediným smyslem existence Zenva TSR-GT však není jen dosahování maximální rychlosti, ale auto má být schopné také poskytnout vyšší komfort na cestách. Přestože je na fotografiích k zahlédnutí pouze částečně, interiér je ve velké míře čalouněn kůží a nové vkládané koberce mají pomáhat s odhlučněním vnitřního prostoru.

Pokud byste přemýšleli o pořízení Zenva, máme pro vás špatnou zprávu o několika částech. První částí je, že neznáme cenu vozu. Druhou částí je, že vznikne v pouhých třech exemplářích. A třetí, nejpodstatnější, je, že všechny tři kousky už mají své majitele. TSR-GT je přitom podle Zenva poslední evolucí modelu.

Během podzimu příštího roku dánský výrobce plánuje na trh uvést zcela nový model. Půjde o hybridní sporťák s dvanáctiválcem přeplňovaným dvěma elektrickými turbodmychadly. Výkon samotného spalovacího motoru má být kolem 1.200 koní. Asistovat bude elektromotor, přičemž systémový výkon pohonné soustavy se vyšplhá k 1.500 koním, možná dokonce až k hodnotě 1.800 koní. Na detaily si ale ještě musíme počkat.

Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme