Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

De Tomaso se vrací! Asiaty financovaná společnost v létě představí nový sporťák

David Bureš David Bureš 16. 5. 2019
75
Zobrazit náhledy (75)
De Tomaso Mangusta (1967–1971) De Tomaso Mangusta (1967–1971) De Tomaso Mangusta (1967–1971) De Tomaso Mangusta (1967–1971) De Tomaso Mangusta (1967–1971) De Tomaso Mangusta (1967–1971) De Tomaso Mangusta (1967–1971) De Tomaso Mangusta (1967–1971) De Tomaso Mangusta (1967–1971) De Tomaso Mangusta (1967–1971) De Tomaso Mangusta De Tomaso Pantera De Tomaso Pantera De Tomaso Pantera De Tomaso Pantera De Tomaso Pantera (1971-1972) De Tomaso Pantera (1971-1972) De Tomaso Pantera GTS (1971-1980) De Tomaso Pantera GTS (1971-1980) De Tomaso Pantera De Tomaso Pantera (1971-1972) De Tomaso Pantera (1971-1972) De Tomaso Pantera GTS (1971-1980) De Tomaso Pantera GT4 (1972-1980) De Tomaso Pantera L (1972-1974) De Tomaso Pantera L (1972-1974) De Tomaso Pantera GT5 (1980-1985) De Tomaso Pantera GT5-S (1984-1990) De Tomaso Pantera SI (1990-1993) De Tomaso Pantera SI (1990-1993) De Tomaso Pantera SI (1990-1993) De Tomaso Pantera SI Targa by Pavesi (1993–1994) De Tomaso Pantera SI Targa by Pavesi (1993–1994) De Tomaso Pantera SI Targa by Pavesi (1993–1994) De Tomaso Pantera SI Targa by Pavesi (1993–1994) De Tomaso Pantera SI Targa by Pavesi (1993–1994) De Tomaso Pantera SI Targa by Pavesi (1993–1994) De Tomaso Deauville (1971-1978) De Tomaso Deauville (1971-1978) De Tomaso Deauville (1971-1978) De Tomaso Deauville (1971-1978) De Tomaso Deauville (1971-1978) De Tomaso Longchamp (1973-1980) De Tomaso Longchamp (1973-1980) De Tomaso Longchamp (1973-1980) De Tomaso Longchamp (1980-1989) De Tomaso Longchamp Spyder GTS by Pavesi (1986-1989) De Tomaso Guara (1994-2004) De Tomaso Guara (1994-2004) De Tomaso Guara (1994-2004) De Tomaso Guara (1994-2004) De Tomaso Guara (1994-2004) De Tomaso Guara (1994-2004) De Tomaso Guara Barchetta (1994-2004) De Tomaso Guara Barchetta (1994-2004) De Tomaso Guara (1994-2004) De Tomaso Guara (1994-2004) De Tomaso Guara (1994-2004) De Tomaso Guara (1994-2004) De Tomaso Guara (1994-2004) De Tomaso Guara (1994-2004) De Tomaso Guara (1994-2004) De Tomaso Guara (1994-2004) De Tomaso Guara (1994-2004) De Tomaso Guara (1994-2004) De Tomaso Guara Barchetta (1994-2004) De Tomaso Guara (1994-2004) De Tomaso Guara (1994-2004) De Tomaso Guara (1994-2004) De Tomaso Guara (1994-2004)

Slavný italský výrobce se přece jen vrací! V létě představí sporťák, který tvarově připomíná slavné De Tomaso Pantera.

De Tomaso možná v obecném podvědomí není tak slavná jako jiní italští výrobci sporťáků a supersportů, jako je Ferrari, Lamborghini nebo Maserati, mezi automobilovými fanoušky má ale slavnou pověst, ať už díky populárnímu sporťáku Pantera nebo třeba modelu Mangusta. V posledních letech se zdálo, že je firma mrtvá, letos se ale vrací na scénu!

Oživila ji hongkongská společnost Ideal Team Ventures, která práva na užívání jména De Tomaso koupila v roce 2015. Firma vlastní i Apollo Automobili, někdejší Gumpert, a právě tvůrci superauta Apollo IE pracují i na novince značky De Tomaso.

Ta vzniká pod kódovým označením Projekt P, přičemž první zveřejněné snímky zamaskovaného prototypu auta naznačují, že půjde o sporťák ve stylu někdejšího De Tomaso Pantera. Na jeho moderní interpretaci přitom pracuje i další italská společnost, Ares, která ji staví na bázi Lamborghini Huracán.

„Alejandrova cesta nikdy nebyla řádně převyprávěna a my bychom chtěli, aby jeho jméno bylo jasně rozpoznatelné po boku velikánů, jakými jsou Ferruccio Lamborghini nebo Enzo Ferrari. Až nové auto v létě představíme, nebude to jen další speciální vozidlo v naší historii, ale také konečně převyprávění tohoto příběhu,“ říká generální ředitel De Tomaso Ryan Berris.

Novinka značky De Tomaso bude představena 4. července na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Stane se tak při příležitosti 60. výročí od založení firmy, která nese jméno svého zakladatele, v Argentině narozeného závodníka Alejandra de Tomasa.

V nejslavnější éře firmy, v šedesátých a sedmdesátých letech, De Tomaso stavělo sporťáky s italským stylem a americkou technikou v útrobách. O pohon vozů převážně navržených ve studiu Ghia se staraly osmiválce Ford. Na začátku tisíciletí se však firma dostala do finančních potíží, až zkrachovala, asi rok po smrti svého zakladatele. V roce 2009 se pak pokoušela o návrat, když práva na značku koupil Gian Mario Rossignolo, z obchodního plánu na výrobu crossoverů, sporťáků i sedanů ale nakonec zbyl jen koncept DeAuville, prezentovaný na ženevském autosalonu 2011. Nechme se tak překvapit, jak dopadnou nejnovější plány na oživení slavného výrobce.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku