Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

De Tomaso se vrací! Asiaty financovaná společnost v létě představí nový sporťák

David Bureš
Diskuze (0)

Slavný italský výrobce se přece jen vrací! V létě představí sporťák, který tvarově připomíná slavné De Tomaso Pantera.

De Tomaso možná v obecném podvědomí není tak slavná jako jiní italští výrobci sporťáků a supersportů, jako je Ferrari, Lamborghini nebo Maserati, mezi automobilovými fanoušky má ale slavnou pověst, ať už díky populárnímu sporťáku Pantera nebo třeba modelu Mangusta. V posledních letech se zdálo, že je firma mrtvá, letos se ale vrací na scénu!

Oživila ji hongkongská společnost Ideal Team Ventures, která práva na užívání jména De Tomaso koupila v roce 2015. Firma vlastní i Apollo Automobili, někdejší Gumpert, a právě tvůrci superauta Apollo IE pracují i na novince značky De Tomaso.

Ta vzniká pod kódovým označením Projekt P, přičemž první zveřejněné snímky zamaskovaného prototypu auta naznačují, že půjde o sporťák ve stylu někdejšího De Tomaso Pantera. Na jeho moderní interpretaci přitom pracuje i další italská společnost, Ares, která ji staví na bázi Lamborghini Huracán.

„Alejandrova cesta nikdy nebyla řádně převyprávěna a my bychom chtěli, aby jeho jméno bylo jasně rozpoznatelné po boku velikánů, jakými jsou Ferruccio Lamborghini nebo Enzo Ferrari. Až nové auto v létě představíme, nebude to jen další speciální vozidlo v naší historii, ale také konečně převyprávění tohoto příběhu,“ říká generální ředitel De Tomaso Ryan Berris.

Novinka značky De Tomaso bude představena 4. července na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Stane se tak při příležitosti 60. výročí od založení firmy, která nese jméno svého zakladatele, v Argentině narozeného závodníka Alejandra de Tomasa.

V nejslavnější éře firmy, v šedesátých a sedmdesátých letech, De Tomaso stavělo sporťáky s italským stylem a americkou technikou v útrobách. O pohon vozů převážně navržených ve studiu Ghia se staraly osmiválce Ford. Na začátku tisíciletí se však firma dostala do finančních potíží, až zkrachovala, asi rok po smrti svého zakladatele. V roce 2009 se pak pokoušela o návrat, když práva na značku koupil Gian Mario Rossignolo, z obchodního plánu na výrobu crossoverů, sporťáků i sedanů ale nakonec zbyl jen koncept DeAuville, prezentovaný na ženevském autosalonu 2011. Nechme se tak překvapit, jak dopadnou nejnovější plány na oživení slavného výrobce.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme