Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dealeři Fiatu v USA: Prodělává 55 % z nich

Michal Fokt Michal Fokt 8. 10. 2013
31
Autorizovaní prodejci Fiatu si v USA zatím nevedou příliš dobře, zisková je jen necelá polovina z nich. A s novým produktem se to nelepší.

Prodávat Fiat v USA vyžaduje od podnikatelů velké rezervy finančních prostředků a spoustu optimizmu. Italská automobilka působí v USA už o něco málo déle, než dva a půl roku a donedávna se její prodejní síť musela spoléhat výhradně na prodej minivozu Fiat 500. S příchodem modelu 500L se měla situace zlepšit, nicméně nestalo se tak. Za minulý měsíc se jich prodalo v celých USA jen 1030, což znamená, že se v současnosti v každém dealerství prodá 17 (oproti 46 vozům u značky Chrysler) aut měsíčně, což není zrovna mnoho, zvlášť když vezmeme v úvahu, že vybudování prodejny a zázemí stálo dotyčné podnikatele statisíce dolarů, byť je pravděpodobné, že ve většině případů šlo o rozšíření aktivit prodejců Chrysleru.

Letošní rok sice sliboval mírné oživení prodeje, zvláště s vidinou příchodu přece jen většího 500L, na Američany je totiž klasická 500 příliš malá. Jenže po 24% propadu prodejů v září je Fiat na svých loňských číslech, tedy pod 33 tisíci kusy a to i přes čerstvý příchod 500L a navzdory meziročnímu rozšíření prodejní sítě. Marchionne sám oficiálně počítal s přibližně 44 tisíci vozů Fiat 500 ročně, značka tedy zatím v USA představy moc nesplňuje a to ani jedné strany - 55 % prodejců na držení dealerství Fiatu prodělává.

Ohledně 500L je asi zatím předčasné dělat závěry, je na samém počátku prodeje, navíc si prodejci stěžují, že stejně jako v případě 500 před třemi roky byla ze strany Chrysleru údajně nedostatečná prodejní i marketingová podpora, nicméně je třeba počítat i s alternativou, že se 500L nemusí Americe zdát zase tak úplně sexy. Není se tedy čemu divit, že jsou prodejci Fiatu hodně naštvaní rozhodnutím, že se bude Alfa Romeo (jednou) prodávat v síti značky Maserati. Jedinou nadějí na záchranu situace tak bude malé SUV 500X, na které by tamní zákazníci mohli slyšet. ...nebo zvětšení cinquecenta v příští generaci...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Ada je zase tady
Já bych Fiata taky nikdy nekoupil
Ada je zase tady
| 8. 10. 2013
a to nemusím žít ani v USA :-!
Avatar - Johny.Rico
USA a FIAT
Johny.Rico
| 8. 10. 2013
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes: :yes: :yes:
To chce klid
wolff
| 8. 10. 2013
Nesouhlasím.
Vzhledem k otmu, že ty prodeje sleduju od samého počátku, tak musím říct, že s tímto neosuhlasím.
jediné nad čím se dá polemizovat je rel. neúspěch F 500L..., tady na tom něco je... Přiznám se, že sem taky čekal vyšší čísla, důvodem může být problém se zásobováním a čekací lhůty...

Řeknu příklad: Někdo přijde, chce 500 L, nakonfiguruje si ji a oni mu řeknou, jojo, ze Srbska Vám dorazí za půl roku..., taqk buď veme skladovou (kterých zatím asi taky moc nebude), nebo na ni počká a nebo se otočí a jde jinam... Všechno to znamená, že se prodejní číslo nezvedne... Počkal bych... a ymslím, že s příchodem 500X se to změní úplně.

Ale F 500 se prodávala a v podstatě prodává na to co je to za auto (a hlavně kolik stojí) pořád poměrně dobře. Ať si kdo chce co chce říká... To, že kdo ji chtěl si ji koupil, to asi trochu platí, ale současné prodeje si asi kontinuálně udrží... a nejsou vůbec špatné (nevím jak kanadský trh, ale pokud něco přidají i tam + plus v Mexiku, tak je to skutečně druhej největší trh pro Fiat už teď)

Avatar - white label
.
white label
| 8. 10. 2013
Jistě, na rozdíl od své "předlohy" se jedná taky o hb, tím ovšem podobnost s Golfem končí, jinak jsou ta auta rozdílná nejen třídou/velikostí, ale i celkovou "filosofií".
Avatar - white label
To chce klid
white label
| 8. 10. 2013
Osobně by jsem byl rád, kdyby se FIATu zase začalo dařit především v Evropě ve vyšších třídách, ale to by musel chtít hlavně Fiat. Jeho snaha výrazněji prorazit na US trh modelem F500, je trochu jako chtít (s nadsázkou) třeba v Grónsku uspět s kabrioletem. Takže ty prodeje v USA jsou jen pod původním očekáváním Fiatu, nikoli pod očekávání racionální, tam jsou naopak spíš nad očekávání.