Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dlouho tu nebyl žádný rekord z Nürburgringu. O jeden se hlásí Porsche Panamera

David Bureš David Bureš 13. 8. 2020 • 07:35
6
4
Zobrazit náhledy (6)
Porsche Panamera

Porsche Panamera letos čeká facelift. Ještě než bude oficiálně představen, zajel vůz na Severní smyčku, aby zde překonal jeden rekord.

Severní smyčka Nürburgringu má dnes takové renomé, že zde testuje kdejaká automobilka – náročná trať je totiž natolik různorodá, že by podobné podmínky museli výrobci jinak hledat různě na světě, zatímco na Nürbrugringu je mají na jedné trati. To však vede zároveň k rivalitě a porovnání jednotlivých aut, což vede k mnohdy až nesmyslným rekordům.

Dlouho tu žádný takový nebyl, Porsche se však tento týden jedním pochlubilo. A v případě německé automobilky má smysl, kvůli jejímu zaměření na sportovní vozidla. Když tak Porsche tvrdí, že má dnes na Ringu nejrychlejší luxusní automobil, má to už nějakou váhu.

video

Nejrychlejším luxusním autem podle oficiálního žebříčku se tak nově stává Porsche Panamera, a to s časem sedm minut a 29,81 sekundy. Čas na kolo 20,832 kilometru dlouhého okruhu byl oficiálně potvrzen nezávislým notářem. K překonání rekordu došlo 24. července, Panamera na jízdu vyrazila v 13:49 místního času. Teplota vzduchu při rekordní jízdě činila 22 °C, slunce však samotnou trať rozehřálo až na 34 °C.

Konkrétně šlo o Panameru Turbo, a to v modernizované podobě, která se ještě oficiálně nepředstavila světu. Svým způsobem tak jde o nalákání na premiéru auta, která se odehraje na konci srpna. I proto byl vůz částečně kryt kamufláží.

Nezávislý soudce však potvrdil, že je rekordní Panamera sériová. Úplně pravda to však není, protože daný exemplář byl vybaven závodní sedačkou a ochrannou klecí. Během jízdy obuté pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 nicméně budou k dispozici na objednání. Za volant se mimochodem usadil závodník Lars Kern. Byl mimochodem zhruba o 13 sekund rychlejší než v roce 2016, kdy Nordschleife obkroužil s tehdejší Panamerou Turbo.

„Panamera byla vždy exkluzivním cestovním autem a zároveň skutečným sportovním vozem. V modernizovaném modelu jsme tyto funkce ještě vylepšili,“ říká Thomas Friemuth, viceprezident produktové řady Panamera. Bez bližších detailů uvádí, že se Panamera v rámci faceliftu dočká posilněných motorů, lepší stability při zatáčení nebo preciznějšího řízení. Vše přitom vede jak ke zlepšení jízdního komfortu při každodenním ježdění, tak ke sportovním schopnostem, čehož má být překonaný rekord důkazem.

Související články

Témata
Avatar - Ham.
13. 8. 2020 22:04
Re: Rekordy
Překonávat Taycan je pro Teslu S normálním způsobem (sériové auto) zcela vyloučeno notabene na tak dlouhé trati jako je NS. Novináři obě auta od té doby už mnohokrát testovali a je jasné, že Model S může konkurovat Taycanu jen v přímce a to pouze jednou. Už druhý rozjezd, třetí, desátý a každý další znamená pro Model S těžký debakl (v podstatě při čtvrtém rozjezdu už by měla problém s 250 hp hot hatchem), protože s každým rozjezdem jí prudce klesá dynamika a když si uvědomíš kolik zatáček a tedy kolikrát je na NS nutnost prudce akcelerovat ze zatáčky, tak je jasné, že to nemůže skončit jinak než fiaskem jako při prvním pokusu. Tady Amící z Car and Driver zkusili 15x drag race, v první pokusu Tesla řekněme prohrála se ctí, v druhém dostala na frak a ve třetím až patnáctém pokusu dostala těžkou sodu (a to si obě auta cestou zpět na start vždy trochu "odpočinula", což na NS není šance), takže realita na NS by byla asi taková, že na startovní rovince by se krátce udržela za Taycanem, v první zatáčce by ztratila kvůli horším jízdním vlastnostem, na výjezdu ze zatáčky by zaostala a pak už by s každou další zatáčkou byl s Teslou ámen. Taycan je postavený jako skutečně sportovní auto s propracovaným chlazením a jeho pokles dynamiky se zátěží je malý, Model S je sentinel, který se obrazně řečeno po prvním rozjezdu přehřeje a pak se z něj už jen kouří a nejede.
https://documentcloud.adobe.com/link/review?…
Konec konců oba modely jsou otestované na krátkém Nürburgringu a rozdíl je propastný, Taycan prohání podobně silná auta se spalovacím motorem, Model S nestíhá běžné HH s ani ne polovičním výkonem.
https://fastestlaps.com/…ons/6un27lsm630g
13. 8. 2020 21:12
Re: Rekordy
Jdou zvesti ze na battery dat bude predstaven novy model S tak uvidime.
Avatar - _Karel_
13. 8. 2020 18:44
Rekordy
Hlavně si stran rekordů matně pamatuji, že někdo velkohubý sliboval před několika měsíci do měsíce návrat na NS a stanovení fantastického času po těžkém debaklu své Tesly S, snažící se překonat Taycan. Ale možná už je dávno po a jen jsem to nezaznamenal?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud