Dlouho tu nebyl žádný rekord z Nürburgringu. O jeden se hlásí Porsche Panamera
Porsche Panamera letos čeká facelift. Ještě než bude oficiálně představen, zajel vůz na Severní smyčku, aby zde překonal jeden rekord.
Severní smyčka Nürburgringu má dnes takové renomé, že zde testuje kdejaká automobilka – náročná trať je totiž natolik různorodá, že by podobné podmínky museli výrobci jinak hledat různě na světě, zatímco na Nürbrugringu je mají na jedné trati. To však vede zároveň k rivalitě a porovnání jednotlivých aut, což vede k mnohdy až nesmyslným rekordům.
Dlouho tu žádný takový nebyl, Porsche se však tento týden jedním pochlubilo. A v případě německé automobilky má smysl, kvůli jejímu zaměření na sportovní vozidla. Když tak Porsche tvrdí, že má dnes na Ringu nejrychlejší luxusní automobil, má to už nějakou váhu.
Nejrychlejším luxusním autem podle oficiálního žebříčku se tak nově stává Porsche Panamera, a to s časem sedm minut a 29,81 sekundy. Čas na kolo 20,832 kilometru dlouhého okruhu byl oficiálně potvrzen nezávislým notářem. K překonání rekordu došlo 24. července, Panamera na jízdu vyrazila v 13:49 místního času. Teplota vzduchu při rekordní jízdě činila 22 °C, slunce však samotnou trať rozehřálo až na 34 °C.
Konkrétně šlo o Panameru Turbo, a to v modernizované podobě, která se ještě oficiálně nepředstavila světu. Svým způsobem tak jde o nalákání na premiéru auta, která se odehraje na konci srpna. I proto byl vůz částečně kryt kamufláží.
Nezávislý soudce však potvrdil, že je rekordní Panamera sériová. Úplně pravda to však není, protože daný exemplář byl vybaven závodní sedačkou a ochrannou klecí. Během jízdy obuté pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 nicméně budou k dispozici na objednání. Za volant se mimochodem usadil závodník Lars Kern. Byl mimochodem zhruba o 13 sekund rychlejší než v roce 2016, kdy Nordschleife obkroužil s tehdejší Panamerou Turbo.
„Panamera byla vždy exkluzivním cestovním autem a zároveň skutečným sportovním vozem. V modernizovaném modelu jsme tyto funkce ještě vylepšili,“ říká Thomas Friemuth, viceprezident produktové řady Panamera. Bez bližších detailů uvádí, že se Panamera v rámci faceliftu dočká posilněných motorů, lepší stability při zatáčení nebo preciznějšího řízení. Vše přitom vede jak ke zlepšení jízdního komfortu při každodenním ježdění, tak ke sportovním schopnostem, čehož má být překonaný rekord důkazem.