Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dlouhodobý test Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart: Asfalt netrhá, ale vlastně stačí

Leoš Káňa Leoš Káňa 5. 5. 2022 • 21:36
78
8
Zobrazit náhledy (78)
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Chválíme, že nejdůležitější funkce se ovládají stále tlačítky. Třeba intenzita jasu přístrojového štítu. Přesné řazení oceníte hlavně ve městě. V 70 km/h se už může zařadit šestka, takže s pákou moc pracovat nemusíte. Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Standardní asistent pro vedení vozu v jízdním pruhu je bezcenná věc. Opravuje vás trhavě, cloumá autem, div je nepřevrhne. Aktivní asistent pro vedení v pruzích LFA, který je opravdovým pomocníkem a uleví na dlouhých cestách, hyundai nabízí jen pro verze Style s automatickou převodovkou. Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 má ve standardu verze Smart věci, za které se u německých aut vždy připlácí. Například parkovací kameru a vyhřívaný volant. Když si na něj jednou zvyknete, už nikdy nechcete bez toho jezdit. Přední sedačky mají velmi měkké výplně. Překvapivě nás z nich zatím nebolí záda. Lepší mají až verze N-Line. Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Denní svícení má od loňské modernizace velmi efektní tvar. Hlavní světla LED jsou však slabá a na vozovce nechávají tmavé skvrny. Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Rezervní kolo, byť tedy jen dojezdové, je standardem Atmosférická zážehová patnáctistovka má rovnou křivku točivého momentu. Díky dlouhozdvihové konstrukci válců slušně zabírá od nízkých otáček, ale na druhou stranu je ve vyšším spektru hlučnější. Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Zadní světla s technologií LED má až nejvyšší výbava Style, v níž už motor 1.5 DPI nepořídíte. Na druhou stranu když tato klasická přestanou svítit, prostě v nich vyměníte žárovku. Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Standardní osmipalcový displej nás trápí značnými odlesky a nekontrastním podáním barev. Příplatkový desetipalcový je prý mnohem lepší. Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Nemilou tradicí korejských aut vždy byla měkká zadní pera. Nepochopitelně to přešlo i na modely vyvíjené v Německu a vyráběné v Čechách. Zavazadlovému prostoru jsme zprvu udávaný objem 602 l nechtěli věřit. V praxi nás však už mnohokrát překvapil, co všechno pobral. Tažná zařízení, která se nasazují zespodu do otvoru, jsou uživatelsky nepřívětivá. Kéž by každý měl sklopné, kterým se chlubí nová octavia. Tažná zařízení, která se nasazují zespodu do otvoru, jsou uživatelsky nepřívětivá. Kéž by každý měl sklopné, kterým se chlubí nová octavia. Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Kombi pojme vzadu tři děti ve vajíčku, na podsedáku a v sedačce. Jenže každé poutání představuje kvůli ztíženému přístupu ke sponám pásů horor. Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Chválíme, že je Hyundai i30 jedním z nemnoha aut, kde se hadicí vysavače pohodlně dostanete i do prostoru mezi spodní hranou sedačky a sloupkem B Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Pneumatiky Nokian WR jsou možná slabší na břečce, zato na ujezděném sněhu jsme se s nimi vyhrabali až ke sjezdovce Využitelnost kufru citelně zmenšují zasahující podběhy zadních kol, kapsy za nimi se při balení na dovolenou báječně hodí na balíky PET láhví Spotřeba během testu Základní motorizace Hyundaie i30 má od roku 2019 vlečená zadní ramena s torzní příčkou. Měkká pera, která u víceprvkového zavěšení nejsou na škodu, jsou ale u tohoto řešení až moc poddajná. Při větším zatížení klesne záď k zemi. Spotřeba během testu

Hyundaiem i30 kombi jsme již najezdili více než 25.000 km. Nejdůležitější zjištění je, že i levný automobil může být pohodlný a že i atmosférický zážehový motor může být příjemným společníkem.

Tři čtvrtě roku společného soužití je za námi a všichni v redakci Světa motorů měli dostatek možností vyzkoušet Hyundai i30 kombi, který máme na roční dlouhodobý test. Ohlasy jsou vesměs pozitivní, protože nejlevnější kompaktní kombík na trhu nás hýčká prostornou kabinou, pohodlnými sedadly, velkým zavazadelníkem, bohatou výbavou i solidním zpracováním. A zatím nás nikde nenechal ve štychu, což svědčí o jeho spolehlivosti a kvalitě.

Video se připravuje ...

Klasická atmosféra

Obsáhlé diskuse vedeme nad pohonnou jednotkou. Zážehový čtyřválec 1.5 DPI s atmosférickým plněním disponuje sice 81 kW, jenže dynamikou za stejně výkonnými přeplňovanými agregáty hodně pokulhává. Na začátku působil vyloženě přidušeně, přičemž po ujetí 2500 km ožil a postupně se „rozjel“. To je vidět z tabulky porovnání pružného zrychlení z loňského podzimu a současnosti. Jeho dynamika je vlastně ve většině případů dostatečná, i když kdejaký oturbený tříválcový litr ho „strčí do kapsy“. Hlavní přednosti patnáctistovky nevidíme v absolutní dynamice, spíš v okamžité reakci na plyn nebo vyvážené pružnosti v široké škále otáček.

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Vyzkoušet za 1 Kč

Už mám předplatné -

Související články

Témata
Avatar - bronch
8. 5. 2022 20:07
Re: Jeden zo sirsej skupiny favoritov
ono je to celkom zradne si mysliet ze atmo motory su nesmrtelne. Vedia byt rovnako problematicke ako turbo motory, aj ked je pravda ze atmo nema filter pevnych castic a medzichladice a pod.. Problem je asi ten priamovstrek, napr 1.6gdi (atmo) je celkom problemovy - benzin v oleji, odchadzali olejove cerpadla, potom 1.4mpi (atmo nepriamovstrek) mali problem ze nasavali spat do valcov ulomky z katalyzatorov, potom legendarny motor 2.4 (atmo) - total fail. Koncern mal problem s 1.2htp, 1.6 atmo a pod. Paradoxne 1.0tsi je drziak, takze v dnesnej dobe je tazke urcit co je kvalitne iba na zaklade udajov z katalogov.
7. 5. 2022 10:07
I30
Dream come true
7. 5. 2022 09:36
kvalitka
"A zatím nás nikde nenechal ve štychu, což svědčí o jeho spolehlivosti a kvalitě."
Je vidět, že ostatní nastavili laťku proklatě nízko. Až bude mít bez poruchy 250k můžete něco říkat o spolehlivosti. A ano, tuhle motorizaci si lidé kupují pro nájezd 10k ročně, takže více netřeba.
Avatar - Jenik3
6. 5. 2022 00:21
Re: Jeden zo sirsej skupiny favoritov
4valec atmo vydrzi nejaky ten patek/rok/desetiletku.
Jiste je, ze to neni trhac asfaltu se sportovnim genem, ale auto na jistotu. Jede dobre a moc nezere.
Avatar - 3_diamanty
5. 5. 2022 13:04
Re: Jeden zo sirsej skupiny favoritov
Mam male turbo... ale atmostera v podobe 4 valca je do buducna paradoxne uz opat velmi lakava alternativa ( lebo dnes vsade uz su to same 3 valce turbo neturbo ) ... aj spotrebou by to mohli byt este ok.... priznavam ze ani nejake jazdene asx s 2.0kou so spotrebou 8L v cene novej i30tky ktora pojde za 5 ma uz pri dnesnych cenach pohonnych hmot fakt nelaka ... sice jazdim malo.... ale stejne.... ta 1,5ka vyzera byt ako postacujuci ideal na taketo este vcelku jedboduche auto ... inak sranda je ze takato paradna atmo i30tka sa da kupit za stale unosnych 16 litrov.... pritom o triedu mendie nove polo s litrovym turbom mi predajca ponukal za 18.... no nic.... stale este som v stadiu vyckavania a hladania a sporenia ... najskor to vidim na leto 2023.... alebo az za 2 roky v r 2024... nic nechcem unahlit.... zvlast este "bota netlaci"
Články odjinud