Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dlouhodobý test Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart: Asfalt netrhá, ale vlastně stačí

Leoš Káňa
Diskuze (8)

Hyundaiem i30 kombi jsme již najezdili více než 25.000 km. Nejdůležitější zjištění je, že i levný automobil může být pohodlný a že i atmosférický zážehový motor může být příjemným společníkem.

Tři čtvrtě roku společného soužití je za námi a všichni v redakci Světa motorů měli dostatek možností vyzkoušet Hyundai i30 kombi, který máme na roční dlouhodobý test. Ohlasy jsou vesměs pozitivní, protože nejlevnější kompaktní kombík na trhu nás hýčká prostornou kabinou, pohodlnými sedadly, velkým zavazadelníkem, bohatou výbavou i solidním zpracováním. A zatím nás nikde nenechal ve štychu, což svědčí o jeho spolehlivosti a kvalitě.

Video se připravuje ...

Klasická atmosféra

Obsáhlé diskuse vedeme nad pohonnou jednotkou. Zážehový čtyřválec 1.5 DPI s atmosférickým plněním disponuje sice 81 kW, jenže dynamikou za stejně výkonnými přeplňovanými agregáty hodně pokulhává. Na začátku působil vyloženě přidušeně, přičemž po ujetí 2500 km ožil a postupně se „rozjel“. To je vidět z tabulky porovnání pružného zrychlení z loňského podzimu a současnosti. Jeho dynamika je vlastně ve většině případů dostatečná, i když kdejaký oturbený tříválcový litr ho „strčí do kapsy“. Hlavní přednosti patnáctistovky nevidíme v absolutní dynamice, spíš v okamžité reakci na plyn nebo vyvážené pružnosti v široké škále otáček.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Leoš Káňa
Diskuze (8)

Doporučujeme

7. 5. 2022 10:07
I30
Dream come true
7. 5. 2022 09:36
kvalitka
"A zatím nás nikde nenechal ve štychu, což svědčí o jeho spolehlivosti a kvalitě."
Je vidět, že ostatní nastavili laťku proklatě nízko. Až bude mít bez poruchy 250k můžete něco říkat o spolehlivosti. A ano, tuhle motorizaci si lidé kupují pro nájezd 10k ročně, takže více netřeba.
Avatar - Jenik3
6. 5. 2022 00:21
Re: Jeden zo sirsej skupiny favoritov
4valec atmo vydrzi nejaky ten patek/rok/desetiletku.
Jiste je, ze to neni trhac asfaltu se sportovnim genem, ale auto na jistotu. Jede dobre a moc nezere.
Avatar - 3_diamanty
5. 5. 2022 13:04
Re: Jeden zo sirsej skupiny favoritov
Mam male turbo... ale atmostera v podobe 4 valca je do buducna paradoxne uz opat velmi lakava alternativa ( lebo dnes vsade uz su to same 3 valce turbo neturbo ) ... aj spotrebou by to mohli byt este ok.... priznavam ze ani nejake jazdene asx s 2.0kou so spotrebou 8L v cene novej i30tky ktora pojde za 5 ma uz pri dnesnych cenach pohonnych hmot fakt nelaka ... sice jazdim malo.... ale stejne.... ta 1,5ka vyzera byt ako postacujuci ideal na taketo este vcelku jedboduche auto ... inak sranda je ze takato paradna atmo i30tka sa da kupit za stale unosnych 16 litrov.... pritom o triedu mendie nove polo s litrovym turbom mi predajca ponukal za 18.... no nic.... stale este som v stadiu vyckavania a hladania a sporenia ... najskor to vidim na leto 2023.... alebo az za 2 roky v r 2024... nic nechcem unahlit.... zvlast este "bota netlaci"
5. 5. 2022 12:34
Re: Jeden zo sirsej skupiny favoritov
Zkus kouknout
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…

Pokud si zvyklý na atmosferický motor, tak tě ničím moc nepřekvapí a budeš asi spokojený. Kdo je zvyklý na turbo, tak možná bude remcat.