Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dlouhodobý test: VW Touran 2.0 TDI DSG Highline. Skutečně úsporný?

Svět motorů Svět motorů 26. 11. 2016 • 23:32
18
139
Zobrazit náhledy (18)
Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran
Kilometry na dlouhodobě testovaném touranu rychle přibývají a na počítadle svítí už téměř 30.000 km. Kromě dlouhých cest jsme vůz potrápili na letišti i polygonu v Mostě. Jak tedy jezdí?

Dlouhodobý test našeho touranu se přehoupl do druhé poloviny. V předchozích dílech jsme se soustředili na cenu a prostornost, nyní je nejvyšší čas zaměřit se na jízdní vlastnosti a dynamiku.

Touran jde z ruky do ruky, a kdykoli se chystá nějaká zahraniční cesta, bývá první volbou. Číslo na počítadle kilometrů se od minulého dílu téměř zdvojnásobilo. Ve 29.121 km tak volkswagen absolvoval první návštěvu servisu s pravidelnou prohlídkou a výměnou oleje za 8000 Kč. Jeho dolévaní je však nutné věnovat pozornost i během provozu, zatím jsme do vozu dodali dva litry. K uživatelskému komfortu přispívá kontrolka ohlašující podstav v případě poklesu hladiny pod rysku minima. Od minula jsme také dvakrát (po necelých deseti litrech) doplňovali močovinu AdBlue, celkem jsme tak tedy činili už třikrát.

Hrubší pohodář

Kombinace motoru 2.0 TDI/110 kW s šestistupňovým DSG se ukazuje jako šťastná volba. Převodovka DQ250 s mokrými spojkami řadí rychle a při

rozjezdech necuká, automat si tak chválíme zejména ve městě. Výhrady máme k dunivému zvuku pod zátěží, což se nejvíce projevuje v nízkých otáčkách. Nejčastěji však motor pracuje mezi 1500 a 2500 ot./min (ve 130 km/h točí 2300 otáček), kdy má dvoulitr pro běžné zrychlování dostatek síly a jeho akustický projev už tolik neruší. Manuální řazení pod volantem přijde vhod při sjíždění táhlých klesání, kdy není žádoucí příliš intenzivní brzdění motorem a převodovka zbytečně podřazuje. Jinak není příliš důvod do činnosti elektroniky zasahovat.

vw testy svetmotoru mpv vw testy svetmotoru mpv

Ranou fázi záběhu má diesel už za sebou, motor si příjemně sedá a za plynem jde stále lépe. Spotřebu se nám na dlouhých trasách daří přibližovat k šesti litrům. Dálkovou jízdu po maďarských dálnicích, přes rumunské hory až k bulharskému černomořskému pobřeží jsme absolvovali s reálnou spotřebou 6,1 l/100 km, dálniční sprint přes Německo na pařížský autosalon za rovných sedm litrů. Po městě se pak konzumace pohybuje do 7,5 l/100 km. Palubní počítač přitom ukazuje hodnoty asi o 0,4 l/100 km nižší, než je realita. Vzhledem k nádrži, která bez problémů pojme přes 60 litrů (udávaných je 58 l), lze však s trochou snahy ujet více než 1000 km.

Dynamika i v plném zatížení dostačuje. Jak ukázalo naše měření, hodnoty pružného zrychlení se při zatížení vozu pěti redaktory zhoršily zhruba o 25 %. Subjektivně to tedy řidič vnímá, ale pokud nejede vyloženě naplno, není to omezující. Prostor pro silnější verzi 140 kW se ukazuje zejména při rychlé jízdě po dálnici, nad 160 km/h zátah slabšího provedení citelně ochabuje.

Zrychlení 80-120 km/h (6. st.) 80-120 km/h (5. st.) 60-100 km/h (4. st.) 0-100 km/h
Se zátěží 500 kg 18,5 13,5 9,2 12,8
S řidičem 95 kg 14,7 10,9 7,2 9,7

Jisté vedení

Jízdní vlastnosti patří mezi MPV k nejlepším, proti minulé generaci je však naladění podvozku tužší a do interiéru proniká více tupých ran. Ještě více to vynikne na testovaných osmnáctipalcových kolech. Příplatkové adaptivní tlumiče tedy nejčastěji nastavujeme do komfortního režimu, s krátkými příčnými nerovnostmi si ale ani tak zcela neporadí. Ostré otřesy se však k posádce nepřenášejí, a to ani na hodně rozbitých cestách, kterých jsme si zatím nejvíce užili na bulharském venkově. Nízkoprofilová kola i pneumatiky však bez úhony. Přesto nás hřeje pocit, že si pod podlážkou kufru vozíme plnohodnotnou rezervu.

Řízení s třemi otáčkami mezi krajními rejdy je dostatečně pohotové a nepůsobí umělým dojmem. Komfortní režim s horlivě nastaveným posilovačem řízení oceníte nanejvýše ve městě, většinou jsme tak zůstávali v nastavení Normal nebo Sport, kde je odezva citelně lepší.

Plusy

  • Jisté jízdní vlastnosti
  • Dobrá manévrovatelnost a výhled
  • Solidní dynamika
  • Skvělá sedadla
  • Reálný objem nádrže překonává udávaných 58 l
  • Účinné adaptivní světlomety LED
  • Rozumná spotřeba
  • Možnost individuálního nastavení jízdních režimů

Minusy

  • Tvrdší odpružení
  • Dunění motoru v nižších otáčkách
  • Zbytečné podřazování převodovky v mírných sjezdech

Základní údaje výrobce
Motor Vznětový řadový čtyřválce přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč
Rozvod DOHC,4 ventily na válec
Zdvihový objem 1968 cm3
Výkon 110 kW při 3500-4000 ot./min
Točivý moment 340 N.m při 1750-3000 ot./min.
Pohon předních kol
Převodovka6° samočinná dvouspojková
Nejvyšší rychlost 206 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,3 s
Spotřeba město/mimo město 5,6/4,4 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 4,8 l/100 km
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka x šířka x výška 4527 x 1829 x 1659 mm
Rozvor náprav 2791 mm.
Rozchod kol vpředu/vzadu 1569/1542 mm
Provozní/užitečná hmotnost 1571/704 kg
Maximální hmotnost přívěsu nebrzděného/brzděného 750/2000 kg
Objem palivové nádrže 58 l
Standardní pneumatiky 205/60 R16, testovaný vůz 225/45 R18
Objem kufru 743/1980 l
Celková záruka 2 roky, 3 roky na lak, 12 let na neprorezavění karoserie
Cena testového vozu 1 046 100 Kč (verze 2.0 TDI DSG Highline 717 900 Kč + metalíza 14 600 Kč, světlomety LED 45 400 Kč, multimediální systém s navigací 44 100 Kč, adaptivní podvozek 23 400 Kč, panoramatické střešní okno 34 300 korun…)

Autor: Martin Jeník

Související články

Témata
Avatar - Ronault.
24. 2. 2018 00:01
Re: realita
Shrnul bych tvé příspěvky: bla bla bla, bla bla bla...

Houpající se Scénic III a ani není třeba číst dál
2. 12. 2016 09:44
Re: realita
No konecne se na necem shodneme. Jo Renault a jeho Espace, to co s nim provedli v aktualni generaci, to je hnus velebnosti. Ja dostal vyjimecnou cenovou nabidku na S-Max, proto jsme do nej sli. A je to jak pises, hlavni je spokojenost ridice plus zbytku posadky.
Avatar - Sumi2000
1. 12. 2016 23:37
Re: realita
ok.. ;-) chápu potřebu většího MPV se třemi dětmi.
Že je S-MAX větší než Touran je jasné..i když ty 3 sedačky vzadu dáš i do Touranu.
Pro 5 lidí je každý cm naví výhoda..to beru.
I když ta cena za Ford je podle mne příliš..Tobě to přijde v pořádku , nemám nic proti.
Za mne lepší S-Max než Renault..tam bys ale navíc ušetřil..na úkor jízdních vlastností.
A je fakt že např. větší Sharan vypadá DESIGNEM určitě hůř než S-MAX.
A je o něco dražší...jako Galaxy.
Už toho nechme...já Ti přeju tisíce km bezpečně nalítaných v S-Maxu.
A hlavně , že je rodina spokojená.
1. 12. 2016 08:27
Re: realita
Podle tve logiky kdokoli ma vetsi auto nez Touran, je blbec.
Podivej ja potreboval 3 plnohodnotne sedacky, abych tam pohodlne dal 3 autosedacky a deti se mohli pohodlne zapnout. To mi Touran nesplnil - zejmena prostredni sedadlo je naprd. Splnil mi to bohate S-Max, ktery nabizi vice mista na zadnich sedadlech nez Touran. Muze si to vzhledem k delce dovolit. Mimochodem velikost zavazadloveho prostoru S-Maxu je 854 l, takze tady je videt ta vetsi delka.
Opet pisu, ze Touran je dobre auto, ale pro me potreby male, proto jsem sahli po vetsim S-Maxu, ktery lepe prepravi 5 clenou rodinu.
Touran jsem si prolezl, svezl se, ale jak pisu, pro nase potreby maly a cena vysoka oproti konkurenci.
Avatar - Sumi2000
1. 12. 2016 00:17
Re: "Skutečně úsporný?"
Dobře na něj reaguješ..víš že vzduch smícháš i bez klimy...?
Stačí Ti otevřít okno..klimu Ty evidentně vůbec nepotřebuješ.. >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku