Do Česka míří Volkswagen ID. Buzz Cargo 4Motion a základní verze Pure. Pod milion nejdou
Stylová elektrická dodávka od Volkswagenu se na českém trhu dočkala dvou nových verzí. Osobní provedení díky základnímu provedení s menším akumulátorem startuje nad milionem.
Minimálně po estetické stránce je Volkswagen ID. Buzz nejhezčím zástupcem elektrické rodiny ID. Mezi osobními vozy bylo za prvních letošních devět měsíců v Česku registrováno pouze 61 exemplářů, o dvacet méně než loni touto dobou. Zájem by ovšem mohla pomoci nastartovat nová základní verze s přídomkem Pure.
Ta spoléhá na zadní elektromotor o výkonu 125 kilowattů a trakční akumulátor s využitelnou kapacitou 59 kilowatthodin, která podle metodiky WLTP na jedno nabití zvládne až 330 kilometrů. Nejvyšší dobíjecí výkon dosahuje 165 kilowattů, přičemž základní cena startuje na 1.049.000 Kč včetně DPH. Ve standardu přitom dostanete například přední a zadní parkovací senzory, středový displej s úhlopříčkou 12,9“, hlavní LED světlomety, bezklíčkové startování, automatickou dvouzónovou klimatizaci, sklopné stolky na zadní straně opěradel předních sedadel, 18palcová kola či záruku 2 + 3 roky/200.000 km.
Druhá novinka míří do užitkového segmentu. Nabídku řady ID. Buzz Cargo totiž rozšiřuje vrcholné provedení s pohonem všech kol, který zajišťuje přídavný přední elektromotor. Systémový výkon modelu ID. Buzz Cargo 4Motion dosahuje 250 kilowattů, baterie má dostupnou kapacitu 79 kWh (celková je o pět kilowatthodin vyšší). Dojezd by měl dosahovat až 432 km.
Čtyřkolka začíná na 1.099.000 Kč bez DPH (1.329.790 korun s daní), což je o 80 tisíc korun více než u zadokolky s 210 kW. Dobíjecí výkon v tomto případě dosahuje 185 kilowattů.
Zatímco ID. Buzz Cargo s výkonem 210 kW a pohonem zadních kol nabízí nejvyšší přípustnou hmotnost přívěsu 1200 kg, verze 4Motion, konfigurovatelná se dvěma nebo třemi sedadly, si poradí s brzděným přívěsem o hmotnosti až 1800 kg.
Pokud vám ovšem stačí základní verze se 125 kW a 59 kWh, zaplatíte 900 tisíc bez DPH neboli 1.089.000 s DPH.