Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Do dvou let se začne stavět nejdelší tunel v ČR. Kde?

ČTK ČTK 12. 4. 2022 • 20:50
22
10
Zobrazit náhledy (22)
Tunel Blanka Tunel Blanka Tunel Blanka Tunel Blanka Tunel Blanka Tunel Blanka Tunel Blanka Tunel Blanka Tunel Blanka Tunel Blanka Tunel Blanka Tunel Blanka Tunel Blanka Tunel Blanka Tunel Blanka Tunel Blanka Tunel Blanka

Do dvou let se nejspíš začne u Dětřichova na Svitavsku stavět nejdelší silniční tunel v České republice. Bude součástí dálnice D35.

Téměř čtyřkilometrovým tunelem motoristé poprvé projedou patrně v roce 2028, uvedlo dnes sdružení stavebních firem v tiskové zprávě.

Úsek mezi Opatovcem a Starým Městem na Svitavsku, jehož součástí je i tunel, bude měřit 17 kilometrů. Předpokládané náklady přesáhnou 15 miliard korun. Součástí bude 18 mostů o délce 900 metrů. U Borušova na rozhraní Pardubického a Olomouckého kraje vznikne připojení z I/35 na dálnici.

Tunel o délce 3968 metrů bude projektovaný na rychlost 100 kilometrů v hodině. "V současnosti můžou řidiči touto rychlostí jezdit pouze v tunelu Valík na dálnici D5 u Plzně, i když po nedávné rekonstrukci by k nim brzy mohly přibýt tunely na Pražském okruhu. Výhodou tunelu u Dětřichova však je, že je z pohledu bezpečnosti a technologického vybavení od začátku koncipovaný na vyšší rychlost než ostatní tunely v Česku," řekl ředitel společnosti Dopravoprojekt Brno Aleš Trnečka.

Video se připravuje ...

Stavba je na začátku příprav. Sdružení vedené Dopravoprojektem Brno má na přípravu zadávací dokumentace 16 měsíců. Do konce roku 2023 by mohl být vypsaný tendr na zhotovitele stavby a stavební povolení. Úsek mezi Opatovcem a Starým Městem by mohl být hotový v roce 2028.

V Pardubickém kraji má vzniknout šest úseků dálnice D35, trasa z Opatovic nad Labem do Časů je otevřená od konce roku 2021. Po dokončení by se měla dálnice D35 spolu s dálnicí D11 stát alternativní trasou k přetížené dálnici D1.

Práce pokračují i v okolních regionech. Za šest let by se motoristé mohli po D35 dostat bez přerušení z Hradce Králové až ke Starému Městu na Šumpersku, pokud nebudou mít přípravy zpoždění.

Související články

Témata
13. 4. 2022 10:02
Re: Hmmm
i ti co jedou z cernaku nebo treba proseku?
Avatar - Ozzman
13. 4. 2022 06:04
Re: Hmmm
Protoze to neni jen o prazacich, ale kdyby si vylezl obcas z tve diry kdesi na Morave, tak by ti doslo, ze Praha je nejvetsi dojizdkovou destinaci a polovinu pracovnich mist vykryvaji stredocesi a i obyvatele vzdalenejsich kraju. Praha je prirozenym centrem Str.c kraje a koordinace dopravy a dojizdkovosti je klicova + samozrejme tranzitni doprava kolem mesta. Praha se nemuze v tak klicove infrastrukture rozhodovat a realizovat sama, ale musi byt tyto trasy koordinovany vice stakeholdery. Stejne je to i s MHD/Parkovanim a vubec dojizdenim, kdy se nektere mestske casti chovaji absolutne proti dojizdeni, ale pracovni silu potrebuji… Zkratka a jednoduse, CR potrebuje Prahu a Praha potrebuje CR… a to plati u vsech vetsich mest..
Avatar - pradeda777
12. 4. 2022 22:27
Re: Hmmm
Samozřejmě že je to o Praze. Když Poláci a další kamiony z Východu vyrazí na hotovou D35 a pak po D11 dorazí ku Praze tak potom co? Vzlétnou? :-!
Avatar - petr petrumr
12. 4. 2022 18:48
Re: Hmmm
všichni nejedou do prahy, jenom pražáci fnukají, ale aby jezdili vlakem to ne a nevím proč by stát měl stavět městský okruh, snad to slovo už napovídá. Prostě zdražit pražákům parkování na městských komunikacích a hlavně je vyhnat aby na komunikaci zustalo 3 metry pro každý směr.
12. 4. 2022 15:31
Re: Hmmm
D1 není o Praze, okruh samozřejmě chybí, ale ta auta jsou na MO již dnes. Jen ta část co se otevřela loni do Časů uspoří minimálně 15min přes HK mimo špičku.
Články odjinud