Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Docela obyčejný Superb? Tahle bestie má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy!

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 17. 8. 2017
22
46
Zobrazit náhledy (22)
Škoda Superb má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy Škoda Superb má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy Škoda Superb má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy Škoda Superb má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy Škoda Superb má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy Škoda Superb má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy Škoda Superb má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy Škoda Superb má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy Škoda Superb má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy Škoda Superb má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy Škoda Superb má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy Škoda Superb má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy Škoda Superb má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy Škoda Superb má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy Škoda Superb má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy Škoda Superb má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy Škoda Superb má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy
Britský tuner už má za sebou mnoho aut vyšroubovaných na neuvěřitelný výkon, Superb měl ale po úpravě nadále zůstat rodinným vozem. Nakonec z toho vznikl parádní sleeper.

Autor se vozem včetně všech provedených úprav pochlubil na diskusním fóru Piston Heads. Základem pro jeho přestavbu byl Superb s dvoulitrovým TSI o výkonu 280 koní a pohonem všech čtyř kol. To ale majiteli nestačilo a sílu auta zvýšil rovnou na dvojnásobek!

„Po několikaměsíčním užívání vozu v sériovém provedení jsem usoudil, že vedle skvělého pohodlí a prostoru potřebuji vyšší výkon a lepší ovladatelnost,“ popisuje Brit důvod, proč se do úprav nejluxusnějšího modelu Škodovky vrhl.

„Za posledních 20 let jsem tvořil mnoho úprav. Vlastnil jsem vozy nejen britské, ale i německé či japonské, včetně několika speciálu JDM. Nicméně Superb je naším rodinným autem, takže jsem musel volit pouze úpravy, které nebudou mít znatelný vliv na jeho spolehlivost a běžné fungování,“ vysvětluje autor.

Šroubování výkonu ne vždy šlo zcela podle představ. Negativní byla hned první zkušenost, při které vůz svěřil společnosti, se kterou již spolupracoval. „Nechci si na ně stěžovat, protože se problémy snažili vyřešit. Nakonec jsme se ale dohodli na vrácení peněz,“ popisuje vlastník Superbu s tím, že firmu záměrně nejmenoval.

Poté už se mu dařilo o poznání lépe. Postupnými úpravami rostl výkon a měnily se jednotlivé komponenty – od turba přes přeprogramovanou řídící jednotku až po automatickou převodovku DSG s odolnější spojkou. Obměnou prošel podvozek, brzdy i soustava výfuků. Přesto byste změny na Superbu poznali jen díky litým kolům Team Dynamics.

Nyní je Superb vyladěný na 560 koní. Jak jsme psali v úvodu, vůz vedle víkendových účastí na čtvrtmílových závodech slouží i jako dopravní prostředek pro celou rodinu. V takových chvílích je jeho síla o několik desítek koní omezena. To ale neznamená, že by měl britský tuner dost. Další metou je totiž 600 koňských sil!

Přitom už teď vůz z klidu na stovku zrychlí za 3,27 sekundy (s vyladěním na 520 koní) a čtvrt míle zvládá lehce pod 11,5 vteřiny.

Superb je skutečně vydařeným sleeperem (vůz, který disponuje úctyhodným výkonem, ale svým vzezřením to nikterak nedává najevo). Vždyť změn exteriéru a interiéru byste tu oproti sériové verzi našli jen minimum. A aby byl vlastník ještě více maskovaný, dozadu umístil matoucí štítek – TDI Greenline…

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - mustafa
sleeper ako sa patri
| 21. 6. 2018
Octa furt jezdí jen se rok z civilního auta dělal závoďák, tak o ní teď rok nebylo slyšet. Problémy mechanické nebyly. Jinak jasný, Honda je nejlepší >:D :no:
Millroad
| 1. 9. 2017
Kalousku, Kalousku, reklama se ti sází podle toho, kam se často SÁM díváš. Víš, ono je to takové to personifikované podsouvání reklam. Takže si příště nestěžuj a začni sledovat stránky nějaké university, pak budeš mít i odpovídající reklamu. ;-)
takze
| 19. 8. 2017
S tebou je to fakt marný... nezbývá než tě politovat. Ty jsi ten, co tu označuje lidi jezdící škodovkami za dobytek. Jedinej dobytek jsi tu bohužel ty. Další diskuse s tebou je ztráta času. Čau :-!
Avatar - holden2
takze
| 19. 8. 2017
"Po několikaměsíčním užívání vozu v sériovém provedení jsem usoudil, že vedle skvělého pohodlí a prostoru potřebuji vyšší výkon a lepší ovladatelnost"
proste to v serii bylo blbe ovladatelne
Avatar - holden2
takze
| 19. 8. 2017
ale to vis ze taky jezdim skodovkou. bez toho bych nemohl psat to co pisu. naposledy je to O3 skaut. no k bliti kdyz to napisu slusne

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku