Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodávky Fiatu dostaly nové tváře. Elektrické ducato je schopnější

Marek Bednář
Diskuze (0)

Fiaty Ducato, Scudo a Doblò mají nový vzhled, drobná i zásadní technická vylepšení a také hromadu propojených služeb k ovládání vozů i managementu flotily.

Spolu se značkami Opel, Citroën a Peugeot také italský Fiat představil své tři dodávky v modernizovaných provedeních. Fiaty Ducato, Scudo a Doblò mají, stejně jako koncernoví sourozenci, nové přídě a drobně obměněnou techniku.

Fiat Ducato Fiat Ducato

Začneme-li od největšího ducata, na první pohled si můžeme všimnout nového designu přední masky, díky níž je konečně výrazně odlišný od svých třech sourozenců. Největší novinkou po technické stránce je elektrická verze, která má 110kWh baterii a dojede na ni až 420 km daleko. Oproti předchozímu provedení je dojezd o 30 % delší. Elektromotor nabízí 200 kW (272 koní) a 410 Nm a baterii je možno nabíjet výkonem až 150 kW.

V nabídce zůstává také vznětový čtyřválec o objemu 2,2 litru, který je k mání ve třech variantách výkonu o 88, 103 a 132 kilowattech (120, 140, resp. 180 koní). Standardně je spojen se šestistupňovým manuálem, u dvou výkonnějších variant je možné ho nahradit novým osmistupňovým automatem.

Inovované ducato nabízí oproti tomu dosavadnímu snížení spotřeby paliva a s tím i emisí CO2 o 9 %. Točivý moment vrcholí na hodnotě 450 Nm, vůz v závislosti na verzi uveze až 1.500 kg nákladu a nákladový prostor může mít objem až 17 m3.

Elektrické ducato má také ve standardu bezklíčový přístup, elektrickou parkovací brzdu, infotainment s navigací a 10“ displejem, 7“ displej coby přístrojový štít či couvací kameru; ta přibyla i konvenčním verzím. Za příplatek je možné mít nabíjecí porty USB-A a USB-C, 230V zásuvku, digitální zpětné zrcátko ve formě kamery vzadu a displeje v kabině, 360° kamerový systém či vyhřívané čelní sklo.

Fiat Scudo Fiat Scudo

Prostřední scudo dostalo také novou příď s LEDkovými světlomety, novou barvu a částečně přepracovaný interiér. V tom je nový volant, 10“ centrální displej a 7“ displej přístrojového štítu, stejně jako nový design palubní desky s většími odkládacími prostory. K těm patří i inovativní design držáků nápojů na koncích palubní desky, kam je možné dle automobilky postavit smartphone na výšku.

Elektrická verze nazvaná E-Scudo má 100kW (136k) elektromotor, který čerpá energii z baterie o kapacitě 50 nebo 75 kWh. Dojezd je 224, resp. 350 km na jedno nabití dle normy WLTP. K řízení rekuperačního brzdění dostalo pádla pod volantem, a konečně, užitečná hmotnost je až 1,25 tuny.

Kromě něj zůstávají v nabídce i vznětové motory, stejně jako dosud, a je možné je párovat s šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem. „Nafťáky“ toho uvezou víc, až 1,4 tuny, prostor pro náklad má objem až 6,6 m3 navzdory výšce vozu „jen“ 190 cm a v závislosti na provedení je možné převážet až 4 metry dlouhý předmět – to v prodloužené verzi s průvlakem pod dvojsedačkou na pravé straně kabiny.

Standardní rádio má příjem signálu DAB a 5“ dotykový displej, za příplatek je již zmíněný 10“ displej s bezdrátovým zrcadlením smartphonu. Nově do nabídky přibylo digitální zpětné zrcátko ve formě kamery vzadu a displeje v kabině.

Fiat Doblò Fiat Doblò

Nejmenší doblò prošlo stejnými změnami – má novou příď a pár dalších, drobnějších změn. Relativně velkou je naopak přídavek tepelného čerpadla pro elektrickou verzi E-Doblò, které snižuje spotřebu v chladných dnech. Také elektro-dodávce přibyla pádla pod volantem k regulaci rekuperačního brzdění.

Dojezd vozu na jedno nabití je až 330 km a nabíjení je možné až stokilowattovým výkonem. Ostatní technické parametry Fiat nezveřejnil, předpokládáme tedy, že v útrobách zůstává stejná 50kWh baterie a elektromotor o nejvyšším výkonu 100 kW (136 k) a točivém momentu 260 Nm.

Video se připravuje ...

Všechny inovované dodávky Fiatu bude možné připojit k internetu a některé jejich funkce ovládat na dálku skrz smartphone. Jde např. o odemykání a zamykání dveří, odeslání cíle trasy do navigace ještě před nástupem a elektromobily umožňují na dálku zapnout i topení či klimatizaci.

Také tu je v závislosti na tom, jakou úroveň propojených služeb si člověk pořídí, možnost odesílání polohy vozu a komunikace s asistenční službou v případě poruchy a flotiloví manažeři mohou sledovat stav vozu a jeho polohu, stejně jako předem plánovat např. návštěvy servisu. Dispečeři mohou do vozů odesílat seznamy úkolů pro jednotlivé řidiče a vozy samy mohou přepočítávat trasu či přehazovat pořadí jednotlivých úkolů v závislosti na tom, aby se najelo co nejméně kilometrů.

Marek Bednář
Diskuze (0)

Doporučujeme