Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Dart: Malý americký sedan na prvních snímcích

Ondřej Láník
Diskuze (85)
Těsně před autosalonem v Detroitu se představuje největší americká novinka pro masy: Dodge Dart.

Renesance Chrysler Group pod křídly Fiatu se dostává do důležitého bodu. Lidová značka Dodge představuje na americké poměry malý, ale z mnoha stránek atraktivní sedan. Jde o nepřímého nástupce nepříliš úspěšného crossoveru Caliber a pokračovatele klasičtější řady osobních modelů značky Dodge.

Oficiální informace budou teprve zveřejněny, a tak zatím můžeme zopakovat, co již bylo řečeno a obdivovat to, co vzniklo na technickém základě Alfy Romeo Giulietta.

Americký konkurent Toyoty Corolla, Hondy Civic, Hyundaie Elantra nebo VW Jetta dostal moderně střiženou karoserii, která nese charakteristické prvky ostatních modelů Dodge, ale přitom působí originálně.

Co uvidíme pod kapotou? Vesměs benzinové čtyřválce, turbodiesely za oceánem nechtějí. Určitě se bude jednat o italský motor 1,4 Turbo MultiAir a dále dva agregáty řady Tigershark. Oba mají šestnáctiventilovou techniku, menší disponuje objemem 2,0 l, větší MultiAir pak 2,4 l. Dart R/T dostane zřejmě výkonnější verzi dvoulitru.

Název Dart (šipka) má u značky Dodge svou tradici. Poprvé objevil na konceptu z roku 1956, o čtyři roky později jej dostaly sériové vozy. Malé modely se vyráběly celkem ve čtyřech generacích až do roku 1976. Není bez zajímavosti, že Darty vznikaly kromě USA i ve Španělsku a v několika zemích Latinské Ameriky. Tam se navíc toto jméno používalo až do konce 80. let pro Chryslery řad M, K a E.

Dodge slibuje v interiéru měkčené materiály a kvalitní zpracování, přesto vnitřek Giulietty celkově působí luxusnějším dojmem. Tvary palubní desky Dartu jsou pak více americké. Interiér má být podle Dodge zaměřen na řidiče, ovládací prvky tak má řidič snadno nalézt. Podle automobilky bude vnitřek nadprůměrně velký, bude v něm rovněž množství odkládacích prostorů.

Součástí přístrojové desky Dartu bude 7palcový displej TFT s možností nastavení zobrazovaných informací podle přání řidiče. Výdechy ventilace na centrální konzoli jsou zcela jiné než ve výchozí Alfě, navíc mezi nimi může být umístěna 8,4palcová dotyková obrazovka multimediálního systému UConnect Touch.

Nový Dodge bude standardně vybaven 10 airbagy, z bezpečnostních asistentů bude v nabídce mimo jiné varování před kolizí s vozidly v mrtvém úhlu. Automobil bude možné pořídit ve 12 lacích karoserie, 14 barevných kombinacích interiéru a se šesti různými sadami kol. Vedle toho divize Mopar nabídne stovky možností, jak vzhled auta dále individualizovat.

Ondřej Láník
Diskuze (85)
Avatar - Barrichello
9. 1. 2012 11:00
Re: D'Art
Takhle vypadá amerika v kategorii menších aut - tohle je důstojný zástupce americké designové školy.
[odkaz]
to auto má švih, dynamiku, vyvážené vary, nepůsobí tuctově.
Avatar - Barrichello
9. 1. 2012 10:27
Re: D'Art
No neřekl bych že byla neprodejná.....

výsledky za rok 2011:

Chevy Camaro: 88 249 ks
Chevy Tahoe: 80 527 ks
Chevy Suburban: 49 427 ks
Chevy Silverado: 415 130 ks
Cadillac CTS: 55 042 ks
Buick LaCrosse: 58 474 ks
Chevy Impala: 171 434
Corvette: 13 164 ks
Chrysler 300: 36 285 ks
Dodge Charger: 70 089 ks
Dodge Challenger: 39 534 ks
Jeep GrandCherokee: 127 744 ks
Jeep Wrangler: 122 460 ks
Jeep Liberty: 66 684 ks
Dodge Durango: 51 697 ks
RAM pickup: 244 763 ks

Připočti si pickupy řady F od Forda, Mustang, Taurus, Expedtion.....Lincoln Towncar, MKZ, MKS....

To vše sou pravý ameriky.

Opravdu neprodejný kusy, že....

Avatar - Barrichello
9. 1. 2012 10:11
Re: D'Art
C4 je jedno z nejhezčích aut ve své třídě, to samý C3.
Insignia aspon dělá verzi OPC, podívej se co nabízí Peugeot, Ford, Renault atd. v této třídě. Končí někde u 200 resp. 240 HP. To už sem si mohl koupit před 12ti lety, akorát že tehdá těch 200 Hp produkoval 2,7 V6 a dneska nějak 4válec.....
A nazdar.A samozřejmě nemaj žádnou V6ku či motor s větším výkonem.

Insignia je fajn, i když sesterský Buick Regal má hezčí předek ale zas mu nepochopitelně chybí ta V6.

A Astra vypadá taky dobře.
Jinak ve výčtu si zapomněl na Renault Megane...
9. 1. 2012 03:39
Re: D'Art
Mimochodem, ta pro tebe prava amerika, at uz to ma znamenat cokoli (levnej interier, hnusnej exterier, zastarale motory) byla uz posledni dobou neprodejna i v USA, tak vazne je ten tvuj plac k smichu.
9. 1. 2012 03:37
Re: D'Art
Tak jeste jednou, staci mi ten zadek, a jestli je amerika stary Caliber, nebo ruzne obludy, s nekvalitnim designem i interierem, tak tu ameriku ani nechci, a je mi ukradena. Tohle auto se mi libi, tak jak je. A Citroen ani Opel zrovna tehle kategorii nema nic lepsiho, C4ka je vylozene disproporcni a designove nevyvazena, Astra je tlusta a i Insignia ma hnusnej nekvalitni interier predpokladam ze Astra na tom nebude o nic lip... takze tak. Civic ze neprodava v sedanu, navic by stejne byl mensi, zustava Octavia, ktera je oskliva... takze to neni tak ruzove s tou nabidkou, a rikam, tohle auto vypada dobre, nekomu uz i to muze stacit.