Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge představil Charger Super Bee, další rozlučkovou edici na speciálních pneumatikách

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Druhá ze sedmi speciálních edicí spalovacích modelů Challenger a Charger myslí na milovníky sprintů.

Automobilka Dodge se pomalu loučí s modely Challenger a Charger osazenými tradičními spalovacími motory. Na jejich počest se ale rozhodla představit do konce roku sedm speciálních limitovaných edicí, přičemž druhou se stává Dodge Charger Super Bee.

Automobilka opět plánuje vyrobit celkem 1000 vozů z této limitované série, jejichž základem bude Charger Scat Pack. Polovina vozů dostane tradiční karoserii, lakovanou modrou barvu v odstínu B5, zatímco druhá polovina dostane rozšířenou karoserii Widebody a lakování fialovou barvou Plum Crazy.

Pod kapotou obou modelů se bude ukrývat atmosférický 6,4litrový motor V8 Hemi, nabízející nejvyšší výkon 362 kW (492 k), spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou, posílající výkon pouze na zadní kola. V historii modelu Charger Super Bee, který se v nabídce značky objevil naposledy v roce 2014, tak půjde o vůbec nejsilnější variantu.

Model Super Bee přitom cílí především na zákazníky s oblibou ve sprintech. Oba modely jsou totiž vybaveny sice silničními pneumatikami, nicméně uzpůsobenými právě pro nejlepší vlastnosti při závodění v přímce.

Video se připravuje ...

Základní model nabídne 20“ litá kola, obutá do pneumatik s šířkou 275 mm. Verze Widebody dostane o dva palce menší ráfky, obouvá však pneumatiky o šířce 315 mm. Adaptivní podvozek je navíc vybaven speciálním režimem Drag Mode nastaveným právě pro sprinty.

Kromě toho dostal Charger Super Bee taky SRT kapotu motoru s funkčním přívodem vzduchu, funkčními ventilačními otvory pro odvod tepla a systémem rychlého otvírání. Zpoza kol vidíme brzdové třmeny Brembo, vzadu pak černé SRT koncovky výfuku. Vůz navíc zdobí speciální polepy s logem i nápisem Super Bee. Logo super včely se navíc objevuje i v interiéru.

Připomeňme, že automobilka Dodge představila jméno Super Bee poprvé již v roce 1968 a jako první se jím mohl pochlubit model Charger z roku 1971. Model cílil na zákazníky vyžadující auto na každý den, kteří ale občas rádi zajedou na dráhu s cílem dosáhnout co nejlepšího času při jízdě na ¼ míle. Model zůstal ve výrobě 4 roky a údajně si získal mnoho příznivců.

Speciální edice 2023 Dodge Charger Super Bee opět přináší vozidlo Dodge, které se cítí stejně doma jak na ulicích, tak na závodní dráze,“ uvedl Tim Kuniskis, šéf značky. Charger Super Bee je po Challengeru Shakedown druhou speciální edicí v rámci Last Call. Poslední ze sedmi speciálních modelů bude představen během letošní SEMA Show.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme