Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Charger Daytona SRT je předobrazem elektrické budoucnosti Dodge. Je hlasitý a má vícestupňovou převodovku

Filip Melich
Diskuze (3)

Dodge do elektrické doby nevstupuje potichu. Naopak se do ní vrhá hlasitě a se sebevědomím. Nový koncept Charger Daytona SRT ukazuje, co můžeme od elektrických vozů Dodge čekat.

Stejně jako řada dalších automobilek, také Dodge vstupuje do nové elektrické éry s ohlédnutím zpět na vlastní minulost. Svoji elektrifikovanou budoucnost, a dost možná budoucnost muscle cars obecně, nám představuje na konceptu Charger Daytona SRT. Název odkazuje na Dodge Charger Daytona z konce 60. let. Ten s tím obrovským křídlem.

Video se připravuje ...

Když už mluvíme o křídle, má ho také nový Charger Daytona SRT, jen není na zádi. Na první pohled byste to možná netipovali, ale jakési křídlo je vytvořeno na přídi. Čelní maska totiž není vyplněná a vzduch skrz ni proudí přes svažující se kapotu přes horní část vozu. Dodge tento aerodynamický prvek nazývá R-Wing.

Na aerodynamiku byl ostatně kladen velký důraz, stejně jako u většiny ostatních elektromobilů. Dodge hovoří o tom, že si vůz zachovává dramatické tvary muscle caru, které jsou však optimalizovány ve snaze snížit odpor vzduchu. Mimochodem, na zádi se neotevírá jen víko kufru, ale také zadní sklo, takže se zde myslelo i na praktičnost.

A pokud jste si všimli zajímavého trojúhelníkového loga na přídi a zádi, automobilka jej používá jako symbol spojení historie výkonných vozů s elektrickou budoucností. Logo se jmenuje Fratzog. Další znáčky můžete zahlédnout za předními koly – ty znázorňují Banshee, česky také psanou jako benší. Jedná se o bytost z irské (někdo uvádí i skotské) mytologie, jež je rovněž známa jako víla smrti. Svým kvílením a pláčem údajně zvěstuje smrt. Zajímavá volba.

Dodge nezveřejnilo bližší informace o elektrické pohonné soustavě, víme pouze to, že pracuje s 800V napětím a poháněna jsou všechna čtyři kola. Charger Daytona SRT je také vybaven „vícestupňovou  převodovkou eRupt s elektro-mechanickým zážitkem, který je čisté Dodge“ – ať už to znamená cokoliv. Nechybí ani tlačítko PowerShot, po jehož zmáčknutí pohonný systém dočasně poskytne více výkonu. Opět nevíme, kolik přesně.

Charger Daytona SRT je zároveň vybaven výfukovým systémem, což z něj podle výrobce dělá první elektromobil s výfukem. A k čemu je dobrý, když nemusí nic… vyfukovat? Dodge jeho funkci popisuje tak, že vede výkonný zvuk skrze zesilovač a ladicí komoru umístěné v zádi vozu. Značka systém nazývá Fratzonic Chambered Exhaust a požádala si o jeho patentování. Koncept Charger Daystona SRT díky němu dokáže produkovat na elektromobil velice zajímavý zvuk, který může dosáhnout až 126 dB, čímž konkuruje modelům Hellcat. Zvuk je jakousi kombinací burácení Hellcatů a bzučení elektromobilů. Však se přesvědčte sami na jednom z přiložených videí.

Video se připravuje ...

O něco tradičněji řešený je interiér, který by snad až na detaily mohl jít rovnou do výroby. Před řidičem se nachází 16palcový přístrojový štít, který je doplněn 8palcovým heads-up displejem a 12,3palcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu. Nechybí dramatické ambientní osvětlení, panoramatická střecha nebo čtveřice sportovních sedadel.

Není zřejmé, zda je Charger Daytona SRT předobrazem konkrétního produkčního vozu, který nahradí v příštím roce ukončené modely Charger a Challenger, nebo jde jen o obecný koncept ukazující budoucí směřování značky bez přímé návaznosti na produkční model. Elektrická budoucnost Dodge je v každém případě za rohem.

Filip Melich
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
20. 8. 2022 21:22
Re: Elektrický musle car...
tak tak, jsem zvědav kolik lidí si to koupí bez plnotučného osmiválce, to budou zástupy.

HÁDÁM, že poslední HEMI z let 2023-2024 se budou prodávat jako ojetiny drž než co stály nové :-) :-) :-)
20. 8. 2022 13:01
Re: Elektrický musle car...
Hlavně ten syntetický zvuk je děs :no:
20. 8. 2022 08:01
Elektrický musle car...
...bez pořádné V8 je asi tak logický a funkční, jako "suchá řeka". :-[] :no: Jinak moc pěkné auto, ale bez pořádné V8 je absolutně k h.o.v.n.u! :-[]