Charger Daytona SRT je předobrazem elektrické budoucnosti Dodge. Je hlasitý a má vícestupňovou převodovku
Dodge do elektrické doby nevstupuje potichu. Naopak se do ní vrhá hlasitě a se sebevědomím. Nový koncept Charger Daytona SRT ukazuje, co můžeme od elektrických vozů Dodge čekat.
Stejně jako řada dalších automobilek, také Dodge vstupuje do nové elektrické éry s ohlédnutím zpět na vlastní minulost. Svoji elektrifikovanou budoucnost, a dost možná budoucnost muscle cars obecně, nám představuje na konceptu Charger Daytona SRT. Název odkazuje na Dodge Charger Daytona z konce 60. let. Ten s tím obrovským křídlem.
Když už mluvíme o křídle, má ho také nový Charger Daytona SRT, jen není na zádi. Na první pohled byste to možná netipovali, ale jakési křídlo je vytvořeno na přídi. Čelní maska totiž není vyplněná a vzduch skrz ni proudí přes svažující se kapotu přes horní část vozu. Dodge tento aerodynamický prvek nazývá R-Wing.
Na aerodynamiku byl ostatně kladen velký důraz, stejně jako u většiny ostatních elektromobilů. Dodge hovoří o tom, že si vůz zachovává dramatické tvary muscle caru, které jsou však optimalizovány ve snaze snížit odpor vzduchu. Mimochodem, na zádi se neotevírá jen víko kufru, ale také zadní sklo, takže se zde myslelo i na praktičnost.
A pokud jste si všimli zajímavého trojúhelníkového loga na přídi a zádi, automobilka jej používá jako symbol spojení historie výkonných vozů s elektrickou budoucností. Logo se jmenuje Fratzog. Další znáčky můžete zahlédnout za předními koly – ty znázorňují Banshee, česky také psanou jako benší. Jedná se o bytost z irské (někdo uvádí i skotské) mytologie, jež je rovněž známa jako víla smrti. Svým kvílením a pláčem údajně zvěstuje smrt. Zajímavá volba.
Charger Daytona SRT je zároveň vybaven výfukovým systémem, což z něj podle výrobce dělá první elektromobil s výfukem. A k čemu je dobrý, když nemusí nic… vyfukovat? Dodge jeho funkci popisuje tak, že vede výkonný zvuk skrze zesilovač a ladicí komoru umístěné v zádi vozu. Značka systém nazývá Fratzonic Chambered Exhaust a požádala si o jeho patentování. Koncept Charger Daystona SRT díky němu dokáže produkovat na elektromobil velice zajímavý zvuk, který může dosáhnout až 126 dB, čímž konkuruje modelům Hellcat. Zvuk je jakousi kombinací burácení Hellcatů a bzučení elektromobilů. Však se přesvědčte sami na jednom z přiložených videí.
O něco tradičněji řešený je interiér, který by snad až na detaily mohl jít rovnou do výroby. Před řidičem se nachází 16palcový přístrojový štít, který je doplněn 8palcovým heads-up displejem a 12,3palcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu. Nechybí dramatické ambientní osvětlení, panoramatická střecha nebo čtveřice sportovních sedadel.
Není zřejmé, zda je Charger Daytona SRT předobrazem konkrétního produkčního vozu, který nahradí v příštím roce ukončené modely Charger a Challenger, nebo jde jen o obecný koncept ukazující budoucí směřování značky bez přímé návaznosti na produkční model. Elektrická budoucnost Dodge je v každém případě za rohem.