Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Domovská továrna Dacie v Rumunsku už vyrobila sedm milionů aut

David Bureš David Bureš 24. 1. 2022 • 14:46
20
1
Zobrazit náhledy (20)
Dacia Duster Extreme Dacia Duster Extreme Dacia Duster Extreme Dacia Duster Extreme Dacia Duster Extreme Dacia Duster Extreme Dacia Duster Extreme Dacia Duster Extreme Dacia Duster Extreme Dacia Duster Extreme Dacia Duster Extreme Dacia Duster Extreme Dacia Duster Extreme Dacia Duster Extreme Dacia Duster Extreme

Historie domovské továrny Dacie se datuje od založení této rumunské automobilky. Sériově vyrábět auta začala v roce 1968.

Dacia slaví historický milník. Ve své domovské továrně Mioveni nedaleko rumunského města Pitesti vyrobila už sedm milionů automobilů. Jubilejním vozem se stalo SUV Duster.

Konkrétně vůz s pořadovým číslem sedm milionů z výrobní linky sjel 18. ledna 2022. Stal se jím vrcholný Duster Extreme v šedém laku a s vrcholným čtyřválcem 1.3 TCe o výkonu 110 kW s dvouspojkovou převodovkou EDC. Automobil přitom míří k rumunskému zákazníkovi.

Dacia přitom v továrně Mioveni vyrábí už od svých počátků. Firma byla založena v roce 1966 jako Uzina de Autoturisme Pitești (UAP) a už o dva roky později začala v nově vybudovaném závodu vyrábět, tehdy Dacii 1100, alias licenční verzi Renaultu 8.

Původně byla automobilka určena pro výrobu licenční verze Renaultu 12, v době vybudování továrny ale ještě výroba tohoto vozidla nebyla připravena, a tak se kvůli využití začala dočasně vyrábět právě Dacia 1100. Rumunská sestra Renaultu 12, Dacia 1300, se nakonec začala vyrábět 23. srpna 1969.

Dacia přitom v Mioveni vyrábí dodnes, a to i poté, co se automobilka stala v roce 1999 součástí skupiny Renault. I proto dnes mluví o tom, že se tu postupně vyrábělo šest generací vozidel. Dnes tu vedle Dusteru vzniká Sandero Stepway a Logan, nejnověji také Jogger. Vedle toho se tu však vyrábějí také motory, převodovky nebo podvozkové díly. Však je místní výrobní komplex opravdu velký, zaměstnává na 10.000 osob.

Mioveni tak sice dodnes zůstává domovským závodem značky Dacia, rozhodně však už ne jediným. Pro výrobu modelů Logan a Sandero jsou využívány také továrny mateřského Renaultu v severní Africe, v Maroku nebo Alžírsku. Elektrický Spring je pak dovážen z Číny, v rámci spolupráce se skupinou Renault ho vyrábí podnik Dongfeng ve městě Š-jen.

Související články

Témata
Avatar - JFK
24. 1. 2022 21:31
Pane Bureši.......
Dost jste toho zapomněl zmínit, její modely se jedou v RF v Togliatti nebo Iránu, dále JAR, Brazílie, Kolumbie, Indie, Indonesie
Články odjinud