Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dorazí nová Škoda Fabia přeci jen jako kombík? Koncernový unikát je zpátky ve hře

Stanislav Kolman
Diskuze (64)

Budoucnost jediného malého kombíku na trhu nevypadala vůbec růžově, nakonec se ale zdá, že bychom se jej mohli dočkat i v příští generaci.

Příjezd čtvrté generace Škody Fabia je plánován na příští rok. Nejprve se hovořilo o debutu závěrem roku, poslední informace ale říkají, že by se všechno mohlo stihnout už dříve – třeba pro autosalon v Ženevě. Prototypy už existují, sám Bernhard Maier se jedním z nich svezl a poznamenal, že se těší, až Škodovka auto uvede na trh.

Nejistý je ale celou dobu osud kombíku. Škodovka zatím žádné oficiální stanovisko nevydala, už před lety jsme ale informovali o tom, že nová generace Fabie dorazí pouze coby pětidveřový hatchback, což následně potvrdily i další zdroje. Od malých kombíků už opustila většina konkurentů, naposledy nový francouzský přírůstek Renault Clio. Provedení Combi je ale (nejen) u českých zákazníků mimořádně oblíbené a Škodovka by tak měla oproti konkurenci eso v rukávu.

Náš partnerský časopis Svět motorů s odkazem na vlastní zdroje teď informuje, že se kombík po vášnivých diskuzích uvnitř automobilky nakonec vrací do hry a vývojáři už na něm pracují. Pokud se tak skutečně stane, půjde o jediné malé koncernové kombi s platformou MQB A0. Audi A1, Seat Ibiza či Volkswagen Polo se v tomto karosářském provedení už nějaký čas nenabízejí. Kdyby kombík opravdu vznikl, lze předpokládat, že na trh dorazí až později. I když se o ní zatím nemluví, přípravy Fabie IV jsou v plném proudu a kombi tak naskakuje do rozjetého vlaku.

My už jsme před časem mluvili s člověkem, který si prohlédl hliněný model nové generace a řekl, že nová Fabia vypadá opravdu hezky a atraktivněji. Jak proporčně, tak i vzhledově. Fabia rozvine designový jazyk, se kterým začala Scala a pokračovala Octavia. Očekáváme výraznější masku, diodovou světelnou techniku a nápis namísto loga vzadu.

Základní informace už máme také o technice. Nejdůležitějším faktem je, že se novinka konečně rozloučí s prastarou platformou PQ26 a přezbrojí na novou modulární architekturu MQB A0. Základem palety pohonných jednotek se jistě stanou litrové tříválce v několika výkonnostních variantách, pro náročnější bude připravena čtyřválcová patnáctistovka. Vybrané motorizace se budou pojit s manuální i automatickou převodovkou. Budoucnost turbodieselu v útrobách je zatím ve hvězdách, víme ale, že některé benziny se stanou tzv. mild hybridy.

Stanislav Kolman
Diskuze (64)

Doporučujeme

19. 2. 2020 13:48
Re: Ešte jeden postreh.
Mluvil jsem o tom co jsem teď vypsal, jestli to bylo napsané tak že jsi to mohl pochopit i jinak se vyloučit nedá, každopádně teď víme o čem je řeč.
Avatar - Emel
18. 2. 2020 16:47
Re: Ešte jeden postreh.
No, podle mě jsi mluvil o podílu na celkových číslech automobilky a ne na modelové řadě... ono taky posun ze 40% na 35% za 15 let by nebyl nic dramatického.
18. 2. 2020 15:49
Re: Ešte jeden postreh.
Mluvím o relativním zastoupení v rámci modelové řady. Jinak řečeno že třeba ve zmíněném roce 2004 udělala FC 97tis aut a bylo to 40% prodejů řady fabia (a to tam byl ještě sedan, jinak by poměr byl ještě vyšší), kdežto v roce 2018 už udělala FC jen 67tis a tvořilo to jen cca 35% prodejů řady fabia.
Octavia to má přesně naopak - v roce 2004 udělaly kombi verze octavie 55 tis a bylo to jen něco přes 30% řady, kdežto v roce 2018 to bylo 177tis a 45% prodejů řady.

Každopádně to se vcelku zbytečně posouváme od tématu - to že je FC v současné době velmi okrajový model je nezpochybnitelné, a jak se k němu postaví škodovka bojující s kapacitou se ukáže v následujících letech.
18. 2. 2020 15:29
Re: fabia 1.5
Extrémně oblíbená zcela jistě už dávno není, prodeje jsou jasné. Ve fleetu jí dávno zválcovala octavia, a rodinné auto to nebylo nikdy.
Avatar - Emel
18. 2. 2020 09:21
Re: Ešte jeden postreh.
Jak relativně víc? Třeba 2004 byla Octavia 40% prodejů, loni to bylo 30%...