Dorazí nová Škoda Fabia přeci jen jako kombík? Koncernový unikát je zpátky ve hře
Budoucnost jediného malého kombíku na trhu nevypadala vůbec růžově, nakonec se ale zdá, že bychom se jej mohli dočkat i v příští generaci.
Příjezd čtvrté generace Škody Fabia je plánován na příští rok. Nejprve se hovořilo o debutu závěrem roku, poslední informace ale říkají, že by se všechno mohlo stihnout už dříve – třeba pro autosalon v Ženevě. Prototypy už existují, sám Bernhard Maier se jedním z nich svezl a poznamenal, že se těší, až Škodovka auto uvede na trh.
Nejistý je ale celou dobu osud kombíku. Škodovka zatím žádné oficiální stanovisko nevydala, už před lety jsme ale informovali o tom, že nová generace Fabie dorazí pouze coby pětidveřový hatchback, což následně potvrdily i další zdroje. Od malých kombíků už opustila většina konkurentů, naposledy nový francouzský přírůstek Renault Clio. Provedení Combi je ale (nejen) u českých zákazníků mimořádně oblíbené a Škodovka by tak měla oproti konkurenci eso v rukávu.
Náš partnerský časopis Svět motorů s odkazem na vlastní zdroje teď informuje, že se kombík po vášnivých diskuzích uvnitř automobilky nakonec vrací do hry a vývojáři už na něm pracují. Pokud se tak skutečně stane, půjde o jediné malé koncernové kombi s platformou MQB A0. Audi A1, Seat Ibiza či Volkswagen Polo se v tomto karosářském provedení už nějaký čas nenabízejí. Kdyby kombík opravdu vznikl, lze předpokládat, že na trh dorazí až později. I když se o ní zatím nemluví, přípravy Fabie IV jsou v plném proudu a kombi tak naskakuje do rozjetého vlaku.
My už jsme před časem mluvili s člověkem, který si prohlédl hliněný model nové generace a řekl, že nová Fabia vypadá opravdu hezky a atraktivněji. Jak proporčně, tak i vzhledově. Fabia rozvine designový jazyk, se kterým začala Scala a pokračovala Octavia. Očekáváme výraznější masku, diodovou světelnou techniku a nápis namísto loga vzadu.
Základní informace už máme také o technice. Nejdůležitějším faktem je, že se novinka konečně rozloučí s prastarou platformou PQ26 a přezbrojí na novou modulární architekturu MQB A0. Základem palety pohonných jednotek se jistě stanou litrové tříválce v několika výkonnostních variantách, pro náročnější bude připravena čtyřválcová patnáctistovka. Vybrané motorizace se budou pojit s manuální i automatickou převodovkou. Budoucnost turbodieselu v útrobách je zatím ve hvězdách, víme ale, že některé benziny se stanou tzv. mild hybridy.