Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dovoz ojetých automobilů v roce 2003 vzrostl o 11%

Abarth
Abarth
2 Fotogalerie
Diskuze (6)
Dovoz ojetých osobních automobilů je stále velký byznys. V minulém roce se počet dovezených ojetin zvýšil o 11,15 %, což v absolutních číslech znamená 14.573 ojetin navíc. Celkem bylo dovezeno 145.233 ojetých aut.

Dovoz ojetých osobních automobilů je stále velký byznys. V minulém roce se počet dovezených ojetin zvýšil o 11,15 % (+ 14 573 ks). Z celkově dovezeného počtu 145 233 ks ojetých osobních automobilů bylo 69 717 ks dovezeno pro obchodní účely (zvýšení o 14,19 %) a individuálně pak 75 516 ks ojetin (zvýšení o 8,49 %).

Dovoz ojetých osobních automobilů se zvýšil o 11,15 % (+ 14 573 ks). Z celkově dovezeného počtu 145 233 ks ojetých osobních automobilů bylo 69 717 ks dovezeno pro obchodní účely (zvýšení o 14,19 %) a individuálně pak 75 516 ks ojetin (zvýšení o 8,49 %).

Mimo to bylo dalších 2 913 ks ojetých osobních vozů deklarováno při individuálním dovozu tzv. na náhradní díly (v roce 2002 to bylo 1 581 ks).

Jedná se o jeden z nejvyšších ročních dovozů ojetých osobních automobilů v celé historii ČR. Celkově více ojetin bylo dovezeno jen v roce 1999 (145 398 ks tj. + 6 312 ks „na náhradní díly“). Vývoj v dovozů ojetých osobních automobilů do ČR od roku 1993 je uveden v přiloženém grafu.

Průměrná deklarovaná celní hodnota ze 145 233 ks v roce 2003 dovezených ojetých osobních automobilů (tedy bez individuálních dovozů na náhradní díly) činila 57 584 Kč, což je o 4,38 % více než za rok 2002 (za rok 2002 to bylo 55 167 Kč – průměr z celkem 130 660 ks dovezených ojetin). Vývoj průměrné deklarované celní hodnoty při obchodním a individuálním dovozu od roku 1993 je uveden v dalším grafu.

Stejně jako u dovozu nových osobních automobilů se i u dovozu ojetin mírně zvýšil podíl vozidel se vznětovým motorem a to na 32,22 % (oproti 30,31 % v roce 2002).

Nově (poprvé) bylo v ČR registrováno 115 894 ojetých osobních automobilů z dovozu, přičemž celkový dovoz ojetin činil výše uvedených 145 233 ks. To znamená, že opět téměř 30 000 ojetin neprošlo schvalovacím procesem. Co se s nimi asi stalo? Český člověk si umí najít cestu. Dovozce, který přiveze ojeté auto, které neprošlo při importu přes STK, jednoduše zaregistruje vůz prostřednictvím platného technického průkazu jiného vozu stejného typu. Pak již stačí jen nahlásit výměnu karosérie a motoru u přihlášeného vozu a nechat zapsat čísla právě dovezeného exempláře do technického průkazu. Na dovezeném autě stačí prakticky jen vyměnit značky a původně nezpůsobilý vůz začíná u nás legálně jezdit.

Vstoupit do diskuze (6)